جشنواره «شهر دوستدار کودک» در گرگان برگزار شد


جشنواره «شهر دوستدار کودک» در گرگان برگزار شد

گرگان- نخستین جشنواره کودک و مقررات ملی با عنوان «شهر دوستدار کودک» در گرگان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان نظام‌مهندسی گلستان، نخستین جشنواره کودک و مقررات ملی با عنوان «شهر دوستدار کودک» با حضور اعضای هیئت‌مدیره سازمان نظام‌مهندسی، سرپرست شهرداری گرگان، اعضای شورای شهر گرگان، مدیران اداره کل راه و شهرسازی استان و جمعی از مهندسان و کودکان شرکت‌کننده و مربیان آن‌ها برگزار شد.

رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان گلستان در این مراسم گفت: توجه به حقوق کودکان در موضوع شهرسازی آن‌قدر دارای اهمیت است که در دو اجلاس سازمان ملل متحد بر توجه ویژه به کودکان در برنامه‌ریزی شهری تأکید شده است.

احمد تجری افزود: در مصوبات شورای عالی شهرستان‌های کشور هم به این به موضوع مهم اشاره‌شده و باید این هدف تحقق یابد.

وی اظهار کرد: مهم‌ترین وظیفه سازمان اجرای کامل مقررات ملی ساختمان است که با انجام این کار شهرها و محیط شهری برای کودکان خسته‌کننده نخواهد بود.

وی بیان کرد: در حال حاضر کودکان ما زندگی خود را منطبق با افکار بزرگ‌ترها و برنامه‌ریزی‌های نامناسب سپری می‌کنند که این مسئله در آینده باعث خواهد شد جامعه‌ای با کمترین خلاقیت، اعتمادبه‌نفس و پویایی داشته باشیم.

دبیر این جشنواره هم در حاشیه مراسم بیان کرد: تعداد ۱۲۰ اثر توسط کودکان پنج‌تا ۱۲ سال به دبیرخانه ارسال شد که طبق تصمیم هیئت برگزاری مقرر شد از همه شرکت‌کنندگان تقدیر شود.

صابر مناجاتی افزود: این جشنواره در شرق استان با محوریت گنبد کاووس برگزار و مراسم اختتامیه آن هفته آینده در گنبد برگزار خواهد شد.

شایان‌ذکر است این برنامه با مشارکت سازمان نظام‌مهندسی ساختمان گلستان، اداره کل راه و شهرسازی استان، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان و کانون دوستداران کودک برگزار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


باده فروش...