درمان زگیل تناسلی: 26 موثرترین درمان خانگی زگیل تناسلی زنان و مردان


درمان زگیل تناسلی: 26 موثرترین درمان خانگی زگیل تناسلی زنان و مردان

تا کنون به درمان زگیل تناسلی و به عبارت دیگر به درمان خانگی زگیل تناسلی فکر کرده‌اید؟ اگر این ضایعه های دردناک در ناحیه تناسلی اذیت تان می کنند در این مقاله با ما همراه باشید تا چند درمان زگیل تناسلی که به طور طبیعی و گیاهی در خانه انجام شدنی است را یاد بگیرید. قبل از اینکه به مبحث درمان زگیل تناسلی بپردازیم باید بدانیم زگیل...

تا کنون به درمان زگیل تناسلی و به عبارت دیگر به درمان خانگی زگیل تناسلی فکر کرده‌اید؟ اگر این ضایعه های دردناک در ناحیه تناسلی اذیت تان می کنند در این مقاله با ما همراه باشید تا چند درمان زگیل تناسلی که به طور طبیعی و گیاهی در خانه انجام شدنی است را یاد بگیرید.

درمان زگیل تناسلی: 26 موثرترین درمان خانگی زگیل تناسلی زنان و مردان

قبل از اینکه به مبحث درمان زگیل تناسلی بپردازیم باید بدانیم زگیل تناسلی چیست؟

زگیل تناسلی چیست

زگیل تناسلی (که به عنوان زگیل تناسلی، کوندیلوما آکومیناتا، زگیل‌های آنوژنیتال یا زگیل‌های مقعدی [آنال وارتز] شناخته می‌شود) نوعی ضایعه است که در ناحیه تناسلی بدن یا در اطراف آن رشد می‌کند.

زگیل‌های مقعدی جزو بیماری‌های آمیزشی (STD) بسیار عفونی هستند که توسط رشته‌های خاصی از ویروسی به نام HPV (ویروس پاپیلوم انسانی) ایجاد می‌شود. آنها رنگ گوشتی دارند و برجسته و نرم هستند. زگیل‌های تناسلی در مکان‌های مختلف رشد می‌کنند و اغلب به صورت گروهی یافت می‌شوند. این زگیل‌ها به طول کلی بدون درد هستند، اما به شدت خارش دارند.

برای درمان زگیل تناسلی، پزشکان ممکن است روش فریز کردن را پیشنهاد بدهند که زگیل را از بین می‌برد، اما آنها ممکن است دوباره پدیدار شوند. در زنان، این زگیل‌ها را می‌توان بر روی دهانه‌ی رحم، در داخل یا خارج از مهبل (واژن) یا در داخل یا خارج از مقعد مشاهده کرد. در حالی که در مردان، زگیل‌ها ممکن است روی آلت تناسلی، در داخل یا خارج از مقعد، کیسه‌ی بیضه یا سایر قسمت‌های کشاله‌ی ران، از جمله ران پدیدار شوند.

برخی علائم زگیل تناسلی عبارتند از: خونریزی پس از انجام رابطه‌ی جنسی، خارش در ناحیه‌ی تناسلی، افزایش میزان ترشح واژن و رطوبت بیش از حد در اطراف ناحیه‌ی تناسلی. زگیل تناسلی ممکن است آزاردهنده و خجالت‌آور باشد و قبل از این‌که بدتر شوند، باید آن را درمان کرد. در این مقاله چندین روش درمانی برای از بین بردن زگیل‌های تناسلی گردآوری شده‌است. خواندن این مقاله را ادامه بدهید تا به طور مفصل با این درمان‌ها آشنا شوید.

مطلب مرتبط: ۱۰ درمان خانگی عفونت دستگاه تناسلی زنان

در ادامه با چند درمان زگیل تناسلی آشنا می شوی

۱. سرکه سیب

سرکه سیب یک داروی مؤثر برای از بین بردن زگیل‌های تناسلی است. خیلی ساده یک توپ پنبه‌ای را در سرکه سیب فرو کنید و آن را روی زگیل‌ها استعمال کنید. اجازه بدهید یک شب تا صبح بماند و سپس این ناحیه را شستشو دهید.

* نکته: اگر بیش از حد درد دارید، تا زمانی که می‌توانید اجازه بدهید سرکه در این ناحیه بماند و سپس آن را بشویید.

۲. نوار چسب برزنتی

شاید عجیب و غریب به نظر برسد، اما نوار چسب برزنتی به حذف زگیل تناسلی کمک می‌کند. فقط یک تکه از این چسب نواری را جدا کنید و با آن زگیل‌های‌تان را به مدت شش روز پوشش دهید. سپس آن را بکَنید و یک سوهان روی آنها بکشید. این روش درمانی را تکرار کنید، تا زمانی که زگیل‌ها ناپدید شوند.

۳. روغن کرچک

روغن کرچک ممکن است بوی بدی داشته باشد اما کمک می‌کند تا زگیل‌های تناسلی از بین بروند. یک توپ پنبه‌ای را در این روغن خیس کنید و سپس آن را روی زگیل قرار دهید. این توپ پنبه‌ای را دست کم سه بار در روز عوض کنید.

مطلب مرتبط:۲۲ درمان خانگی بیماری های مقاربتی

۴. روغن ویتامین E

روغن ویتامین E را به آرامی روی زگیل تناسلی بمالید و روی آن گاز بگذارید. این روش را آن‌قدر تکرار کنید تا زگیل به طور کامل ناپدید شود. اگر ویتامین E در دسترس ندارید، می‌توانید مایع را از کپسول‌های ویتامین E خارج کنید و آن را روی زگیل‌ها استعمال کنید.

۵. پیاز

پیاز یکی از موثرترین داروها برای درمان زگیل تناسلی است. چند تکه پیاز را بردارید و آنها را با گاز بر روی زگیل‌ها بگذارید. بعد از هر ۳ تا ۴ ساعت دوباره این روش را تکرار کنید. آب پیاز در ناپدید کردن زگیل‌ها جادو می‌کند!

۶. جو دوسر

جوی دوسر به حذف زگیل تناسلی کمک نمی‌کند، اما تا حد زیادی باعث تسکین احساس سوزش، خارش و درد می‌شود. یک وان را با آب گرم پر کنید و مقداری پودر بلغور جوز دوسر را در آن بریزید و خوب مخلوط کنید. منطقه‌ی آسیب‌دیده را در این آب خیس کنید، تا کمی تسکین بیابد.

۷. آب آناناس

چند تکه آناناس تازه را بردارید و آنها را له کنید و آبشان را بگیرید. مقداری از آب آناناس را روی روی یک توپ پنبه‌ای بریزید و آن را روی زگیل‌های‌تان قرار دهید و اجازه بدهید به مدت ده دقیقه بماند. سپس پنبه را بردارید. این روش را دو بار در روز تکرار کنید.

مطلب مرتبط:۷ نشانه و درمان بیماری های مقاربتی

۸. پوست موز

قسمت داخلی یک تکه پوست موز را روی زگیل تناسلی قرار دهید و آن را با یک نوار بپوشانید. اجازه بدهید شب تا صبح بماند و صبح آن را بردارید. این روش درمانی را به طور روزانه و به مدت دو تا سه هفته یا تا زمانی که زگیل‌های‌تان تغییر رنگ می‌دهند و از بین می‌روند، تکرار کنید.

۹. سیر

۸ حبه سیر پوست کنده را بردارید و آنها را له کنید تا به صورت خمیر دربیایند. خمیر حاصل را روی زگیل‌های‌تان بمالید و بعد از یک ساعت آن را با آب بشویید. این کار را هر روز و تا زمانی که زگیل‌ها ناپدید شوند انجام بدهید.

۱۰. سیب‌زمینی

سیب‌زمینی را به صورت برش‌های ضخیم خرد کنید و دو تا سه بار در روز به آرامی آن را بر روی زگیل‌های‌تان بمالید. این روش درمانی را دست کم دو هفته انجام بدهید تا متوجه تاثیر آن بشوید.

۱۱. نمک اپسوم

وان حمام را با آب گرم پر کنید و نمک اپسوم را به آن اضافه کنید. به مدت سی دقیقه در داخل این آب غوطه‌ور شوید و سپس ناحیه‌ی تناسلی را خشک کنید. این روش درمانی را سه بار در هفته انجام دهید.

۱۲. ویتامین C

قرص ویتامین C را بردارید و آن را خرد کنید. سپس پودر قرص را با آب مخلوط کنید تا یک خمیر آماده شود. خمیر به‌دست آمده را روی زگیل بمالید. این ناحیه را با استفاده از باند به مدت یک روز بپوشانید. این روش ویروس را از بین خواهد برد.

۱۳. الکل

فقط مقدار کمی الکل بردارید و دو بار در روز آن را روی زگیل بمالید. این روش درمانی به آرامی تاثیر خود را می‌گذارد و ممکن است بیش از یک ماه طول بکشد تا شاهد نتایج آن باشید.

۱۴. برق ناخن

برق ناخن را بر روی زگیل استعمال کنید و اجازه بدهید تمام روز بماند. این روش درمانی را هر روز قبل از این‌که به رختخواب بروید تکرار کنید. از این دارو تا زمانی که زگیل‌ها ناپدید می‌شوند، استفاده کنید.

۱۵. جوش شیرین

یک قاشق غذاخوری جوش شیرین بردارید و آن را با روغن کرچک مخلوط کنید. خمیر حاصل را روی زگیل‌های تناسلی استعمال کنید. این روش درمانی را دو بار در روز و به مدت سه هفته انجام دهید.

درمان های گیاهی برای از بین بردن زگیل های تناسلی

۱۶. آلوئه‌ورا

ژل را از داخل آلوئه ورا خارج کنید و به طور سخاوتمندانه‌ای آن را در ناحیه‌ی آسیب‌دیده بمالید. این کار را ۳ تا ۴ بار در روز تکرار کنید و انجام آن را به مدت ۲ تا ۳ هفته ادامه بدهید. این ژل یکی از داروهای طبیعی برای از بین بردن زگیل است.

۱۷. عصاره‌ی دانه‌ی گریپ فروت

یک قطره از این عصاره را روی زگیل تناسلی بمالید. این کار را دو بار در روز، و به مدت ۲ تا ۳ هفته تکرار کنید تا زمانی که زگیل سفید رنگ شود و از بین برود.

۱۸. پوست درخت بید

یک تکه از پوست درخت بید را بردارید و آن را با آب مرطوب کنید. این پوست را روی زگیل تناسلی قرار دهید و آن را با استفاده از یک باند ثابت نگه دارید. این کار را هر روز با یک تکه پوست جدید انجام دهید. به این ترتیب زگیل‌های‌تان در عرض ۱ تا ۲ هفته ناپدید می‌شوند.

۱۹. روغن درخت چای

خواص ضد التهابی، ضدعفونی‌کننده و ضد قارچ این روغن معطر به درمان زگیل‌های تناسلی در خانه کمک می‌کند. یک توپ پنبه‌ای را در روغن خیس کنید و آن را روی منطقه‌ی آسیب‌دیده بمالید.

* توجه:

– از مصرف این روغن به صورت خوراکی پرهیز کنید چرا که سمی است.
– برای جلوگیری از گسترش عفونت، توپ پنبه‌ای را از بین ببرید.

۲۰. ریشه‌ی شیرین‌بیان

ریشه‌ی شیرین‌بیان را له کنید و سپس آن را روی زگیل استعمال کنید. می‌توانید این ماده را به طور مستقیم روی زگیل بمالید یا آن را در منطقه‌ی آلوده پخش کنید. این کار را سه بار در هفته انجام دهید.

۲۱. فندق افسونگر

فندق افسونگر یک گیاه دارویی عالی است که به حذف زگیل تناسلی کمک می‌کند. خیلی ساده این گیاه دارویی را رقیق کنید و آن را روی زگیل‌های‌تان بمالید، و بعد از پانزده دقیقه آن را بشویید. این روش درمانی را دو بار در روز، و دست کم به مدت سه هفته انجام دهید.

* توجه داشته باشید که بعد از شستشوی ناحیه‌ی تناسلی حتما آن را خشک کنید.

۲۲. عصاره‌ی برگ زیتون

چند برگ خشک زیتون را بردارید و آنها را ده دقیقه در آب بجوشانید. سپس ترکیب را صاف کنید و مایع حاصل را سه تا چهار بار در روز بنوشید.

* توجه:

– مادران باردار و شیرده نباید از این روش درمانی استفاده کنند.

۲۳. برگ انجیر

برگ انجیر برای درمان زگیل تناسلی بسیار مفید است. یک برگ انجیر بردارید و آن را له کنید تا شیره‌اش خارج شود. شیره‌ی برگ انجیر را روی زگیل‌های تناسلی بمالید. این روش درمانی را ۳ تا ۴ بار در روز را تکرار کنید.

۲۴. شیره‌ی گیاه دارویی استبرق

گیاه استبرق را بردارید و آن را له کنید تا شیره‌اش خارج شود. شیره‌ی به‌دست آمده را ۲ تا ۳ بار در روز روی زگیل‌های تناسلی استعمال کنید.

۲۵. گیاه دارویی نوش یا سرو بادبزنی

روغن گیاه نوش را بردارید و آن را روی زگیل‌ها سه بار در روز بمالید. فرآیند بهبودی با استفاده از این گیاه آهسته است، اما قطعا کمک‌تان می‌کند به نتایج مورد نظرتان برسید. ممکن است ۳ تا ۴ هفته طول بکشد تا این روغن زگیل‌ها را از بین ببرد. برای رسیدن به نتایج بهتر می‌توانید آن را با روغن زیتون ترکیب کنید.

۲۶. قاصدک

گیاه دارویی قاصدک را بردارید و آن را له کنید تا شیره‌اش بیرون بیاید. این شیره را ۲ تا ۳ بار در روز و به مدت دست کم سه هفته روی زگیل‌های تناسلی استعمال کنید.

بایدها:

– یک رژیم غذایی سالم داشته باشید.
– لباس‌های زیرتان را به طور مرتب شستشو دهید.
– لباس زیر پنبه‌ای بپوشید.
– ناحیه‌ی واژینال را خشک نگه دارید.
– گاهی اوقات در آب گرم غوطه‌ور شوید.

نبایدها:

– این ناحیه را نخارانید و زگیل‌ها را بیش از حد لمس نکنید.
– این روش‌های درمانی را در جاهای دیگر امتحان نکنید.
– رابطه‌ی جنسی امن داشته باشید.
– زگیل‌ها را دچار خراشیدگی نکنید.

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – سارا فیضی

منبع: homeremedyhacks

درمان زگیل تناسلی: ۲۶ موثرترین درمان خانگی زگیل تناسلی زنان و مردان

درمان زگیل تناسلی

(مشاهده ۱ نفر, فقط امروز)
هرگونه نشر ، بازتولید یا بازنشر تمام یا بخشی از محتوای سایت بازده بدون کسب مجوز، غیرقانونی است و تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.
راحت و سریع با زدن دکمه + انتشار بده

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پنتاگون: اقدامی که ایران انجام داد یک حمله بی‌سابقه بود