ملانوما: 14 موثرترین درمان خانگی سرطان پوست ملانوما


ملانوما: 14 موثرترین درمان خانگی سرطان پوست ملانوما

آیا می‌دانستید که سرطان پوست ملانوما را می‌توانید تنها با مواد داخل خانه‌تان درمان کنید؟ باور نکردنی به نظر می‌رسد، این‌طور نیست؟ اما اول باید بدانید که سرطان پوست ملانوما چیست؟ چگونه ایجاد می‌شود؟ و کدام مواد هستند که می‌توانند به درمان آن در خانه کمک کنند؟ آیا دوست دارید پاسخ تمام این سوالات را بدانید؟ پس در این مقاله با ما...

آیا می‌دانستید که سرطان پوست ملانوما را می‌توانید تنها با مواد داخل خانه‌تان درمان کنید؟ باور نکردنی به نظر می‌رسد، این‌طور نیست؟ اما اول باید بدانید که سرطان پوست ملانوما چیست؟ چگونه ایجاد می‌شود؟ و کدام مواد هستند که می‌توانند به درمان آن در خانه کمک کنند؟

ملانوما: 14 موثرترین درمان خانگی سرطان پوست ملانوما

آیا دوست دارید پاسخ تمام این سوالات را بدانید؟ پس در این مقاله با ما باشید!

سرطان پوست ملانوما چیست؟

یکی از انواع شدید سرطان پوست که با نام ملانوما شناخته می‌شود، اغلب پوست را پوسته پوسته و خشک می‌کند. دلیل دقیقی ابتلا به ملانوما ناشناخته است، اما شانس ابتلا به آن در افرادی که در معرض اشعه‌ی ماوراء بنفش خورشید قرار دارند بیش‌تر است. و اگر فکر می‌کنید که استفاده از کرم‌های ضد آفتاب یا دوری از نور خورشید می‌تواند خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش دهد، باید بگوییم که اشتباه می‌کنید. شما باید بدانید که کمبود نور خورشید نیز می‌تواند احتمال ابتلا به سرطان ملانوما را افزایش دهد. ویتامین D از نور خورشید به‌دست می‌آید و برای ترمیم سلول‌های بدخیم یا آسیب‌دیده استفاده می‌شود. از این رو، سطح مطلوب این ویتامین باید در بدن حفظ شود.

مطلب مرتبط: درمان سرطان پوست: ۱۲ درمان خانگی سرطان پوست که باید بدانید

روش‌های خانگی برای درمان سرطان پوست ملانوما:

چند داروی خانگی رایج برای پیشگیری و درمان ملانوما وجود دارد.

۱. مصرف آنتی‌اکسیدان‌های طبیعی:

غذاهای حاوی آنتی‌اکسیدان مصرف کنید. این یک شیوه‌ی خوب برای مقابله با اثرات مضر نور خورشید است. کلم بروکسل، پسته، چای سبز، زرده‌ی تخم‌مرغ، کدو سبز و چندین و چند گیاه دارویی، سیر و کاکائو همگی آنتی‌اکسیدان فراوانی دارند. همه‌ی آنها به طور موثر خطر سرطان ملانوما را کاهش می‌دهند. مرکبات و کلم نیز در این فهرست قرار دارند. این گیاهان و آجیل نیز می‌توانند به درمان این نوع سرطان کمک کنند.

۲. بادمجان بخورید!

سولزودین راموسولیل گلیکوزیدها (BEC)، یک فیتوکمیمال فعال، معمولا در گیاهان خانواده‌ی بادنجانیان یافت می‌شود و می‌تواند به درمان ملانوما کمک کند. این خانواده شامل سبزیجاتی مانند بادمجان، گوجه‌فرنگی، فلفل دلمه‌ای و سیب‌زمینی می‌شود. به مدت قرن‌ها است که گفته می‌شود بادمجان به کاهش علائم سرطان پوست ملانوما کمک می‌کند. بهترین حالت این است که بادمجان را به صورت خام مصرف کنید اما شما می‌توانید آن را بپزید. مصرف بادمجان خام را در اسرع وقت شروع کنید و از گسترش سرطان به سایر قسمت‌های بدن جلوگیری کنید.

شما همچنین می‌توانید عصاره‌ی بادمجان را به طور مستقیم در مناطق آسیب دیده استعمال کنید یا حتی آن را با سرکه ترکیب کنید و به عنوان کرم یا لوسیون استفاده کنید.

۳. مصرف سبزیجات سبز و رنگی را افزایش دهید:

علاوه بر بادمجان، مواد خوراکی دیگری نیز وجود دارند که اگر به صورت خام مصرف شوند به حفظ سطح ایده‌آل چربی‌های امگا ۳ و ۶ در بدن شما کمک می‌کنند. این مواد خوراکی عبارتند از سیب‌زمینی شیرین، اسفناج، سبزیجات سبز و زرد یا نارنجی. این مواد خوراکی بتا کاروتن را به بدن می‌رسانند. لیکوپن را نیز می‌توانید از گوجه‌فرنگی، هندوانه و پاپایا دریافت کنید. امگا ۳ و ۶ در درمان سرطان پوست ملانوما حیاتی هستند.

مطلب مرتبط: ۵ نشانه سرطان پوست که نباید نادیده بگیرید

۴. چغندر با غدد بدخیم مبارزه می‌کند:

چغندر حاوی یک ترکیب شیمیایی طبیعی به نامِ سنگویینارین (Sanguinarine) است. این ترکیب شیمیایی با سلول‌های بدخیم مبارزه می‌کند. یک لیوان آب چغندر بخورید یا می‌توانید آن را به صورت خام بخورید. اگر مصرف آب چغندر چندان جذاب به نظر نمی‌رسد، آن را با کمی نمک بجوشانید و همراه با غذا میل کنید.

۵. زردچوبه یک ریشه‌ی خارق‌العاده است:

زردچوبه در طب آیورودا ریشه‌ای دارای خواص معجزه‌آسا در نظر گرفته می‌شود. کورکومین به میزان فراوانی در زردچوبه وجود دارد، آنتی‌اکسیدانی که دارای خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی است. روز خود را با یک قاشق چایخوری پودر زردچوبه آغاز کنید. آن را به هر غذایی که می‌توانید اضافه کنید: سوپ، سبزیجات، سالاد و غیره.

۶. هر روز چای سبز بخورید:

دو تا چهار فنجان چای سبز می‌تواند در درمان ملانوما مفید باشد. این چای پر از آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند پلی‌فنل‌ها است. چای سبز به درمان ملانوما کمک می‌کند و سایر علائم مانند راش پوستی ناشی از آن را از بین می‌برد. این نوشیدنی قدرتمند سلول‌های سرطانی را می‌کشد، بنابراین مصرف آن به طور روزانه مفید است.

۷. سیر به تمام وعده‌های غذایی‌تان اضافه کنید:

سیر یکی دیگر از مواد غذایی شگفت‌آور است که باید در رژیم غذایی بیمار به صورت روزانه قرار بگیرد. این ماده‌ی خوراکی دارای خواص ضد سرطانی ارزشمندی است و برای جلوگیری از انواع بیماری‌ها مفید است. این ماده‌ی خوراکی خواص ضد تومور دارد. همچنین می‌توانید آن را به صورت خام به غذاهایی مانند سوپ، سبزیجات و سالاد اضافه کنید. سیر به خوبی با بیشتر رسپی‌ها سازگار می‌شود، و به همین دلیل اضافه کردن آن به رژیم غذایی روزانه‌تان بسیار آسان است.

۸. رازبری قرمز را در رژیم غذایی‌تان بگنجانید:

تمشک قرمز خوش طعم و مزه نیز برای درمان ملانوما موثر است. النتوین و اسکوربیل که به میزان فراوانی در تمشک یافت می‌شود، از تکثیر سلول‌های تومور جلوگیری می‌کنند، بنابراین باعث کاهش سرعت گسترش بیماری و همچنین عود مجدد آن می‌شود. تمشک را می‌توانید به صورت خام یا خردشده مصرف کنید یا می‌توانید خمیر آن را روی مناطق آسیب‌دیده استعمال کنید.

۹. روغن درخت چای را به صورت موضعی استعمال کنید:

ترکیب ترپینن-۴ موجود در عصاره‌ی روغن درخت چای، یکی از جدیدترین درمان‌های موثر برای رفع سرطان ملانوما است. این ترکیب کمک می‌کند تا سیستم ایمنی بدن تقویت شود و با ترمیم ضایعات پوستی، به توسعه‌ی بافت‌های جدید کمک می‌کند. روغن درخت چای را می‌توانید به صورت موضعی چند بار در روز برای رسیدن به نتایج بهینه استفاده کنید. این روغن دارای اثرات ضد باکتری و ضد میکروبی است و ضد قارچ نیز است.

۱۰. رزماری توانایی درمان این بیماری را دارد:

گیاه دارویی محبوب موجود در بیشتر آشپزخانه‌ها رزماری است. از این گیاه، می‌توانید کارنوزول را که دارای خواص آنتی‌اکسیدانی و ضد سرطانی است، دریافت کنید. این گیاه را می‌توانید روی پوست استعمال کنید تا احساس سوزش ناشی از اشعه و شیمی‌درمانی کاهش بیابد.

۱۱. چای زنجبیل:

تعجب نکنید اگر بی‌اشتها شده‌اید یا نسبت به غذاها احساس تنفر دارید. در حالی که بعضی‌ از افراد ممکن است کمبود اشتها را تجربه کنند، برخی دیگر ممکن است حالت تهوع داشته باشند. برای رفع حالت تهوع یا استفراغ، می‌توانید چای زنجبیل بخورید. چای زنجبیل همچنین به میزان زیادی به بهبود اشتها کمک می‌کند.

۱۲. از روغن‌های معطر استفاده کنید:

اضافه کردن برخی از روغن‌های معطر به حمام می‌تواند پوست را در بیماران مبتلا به ملانوما نرم کند. روغن اسطوخدوس یا بابونه برای این منظور ایده‌آل خواهد بود. از مصرف روغن ترنج پرهیز کنید، زیرا باعث افزایش حساسیت پوست به نور آفتاب می‌شود.

۱۳. کمپرس‌ها:

اگر از درد شدید رنج می‌برید، می‌توانید هم از کمپرس سرد و هم از کمپرس گرم برای تسکین عضلات سفت و از بین بردن درد مفاصل استفاده کنید. به راحتی پارچه را در آب سرد یا گرم خیس کنید و آن را در مناطق آسیب‌دیده برای تسکین درد و سفتی بگذارید.

۱۴. خمیر چوب صندل:

استفاده از خمیر چوب صندل می‌تواند احساس سوزش یا خشکی شدید را برطرف کند. این یک درمان طبیعی است که با هیچ دارو یا درمانی که ممکن است در حال دریافت باشید، تداخل ایجاد نخواهد کرد. این دارو باعث تسکین پوست تحریک‌شده و نرمی آن می‌شود.

علاوه بر درمان‌های ذکر شده در بالا، مراقبه در ترکیب با تمرین یوگا به طور منظم می‌تواند در حفظ سلامت جسمی و روانی تاثیرگذار باشد. مراقبه به شما در کاهش استرس کمک می‌کند، سبب می‌شود که کنترل افسردگی و اضطراب را در خود یاد بگیرید و سطح انرژی شما را نیز افزایش می‌دهد. پذیرفتن یک سبک ساده و معنوی در زندگی، می‌تواند به درمان ملانوم کمک زیادی کند. بازخورد ارزشمند خود را در مورد این پست با ما به اشتراک بگذارید.

درمان سرطان پوست ملانوما اغلب می‌تواند شما را خسته کند. در چنین زمان‌هایی، به سادگی در رختخواب دراز بکشید و کتاب مورد علاقه‌تان را بخوانید یا به چند آهنگ پرهیجان گوش بدهید. به این ترتیب می‌توانید احساس جوانی دوباره داشته باشید و خلق و خوی‌تان را بهبود بدهید.

آیا اطلاعات قید شده در این مقاله مفید بود؟ لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – سارا فیضی

منبع: stylecraze

ملانوما: ۱۴ موثرترین درمان خانگی سرطان پوست ملانوما

(مشاهده ۱ نفر, فقط امروز)
هرگونه نشر ، بازتولید یا بازنشر تمام یا بخشی از محتوای سایت بازده بدون کسب مجوز، غیرقانونی است و تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.
راحت و سریع با زدن دکمه + انتشار بده

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق