درمان حساسیت دندان:20 درمان طبیعی درد دندانهای حساس


درمان حساسیت دندان:20 درمان طبیعی درد دندانهای حساس

درمان حساسیت دندان موضوعی بسیار مهم است چرا که درد دندانهای حساس مشکل شایعی است که می‌تواند در هر سنی روی آدم‌ها تاثیر بگذارد. هنگام خوردن خوراکی‌های سرد یا گرم، ممکن است ناراحتی و درد ناگهانی در دندان‌های‌تان احساس کنید. این مشکل به علت آسیب دیدن مینای دندان که جداره‌ی محافظتی دندان شما است، رخ می‌دهد. عوامل زیادی هستند که باعث حساسیت دندان...

درمان حساسیت دندان موضوعی بسیار مهم است چرا که درد دندانهای حساس مشکل شایعی است که می‌تواند در هر سنی روی آدم‌ها تاثیر بگذارد. هنگام خوردن خوراکی‌های سرد یا گرم، ممکن است ناراحتی و درد ناگهانی در دندان‌های‌تان احساس کنید. این مشکل به علت آسیب دیدن مینای دندان که جداره‌ی محافظتی دندان شما است، رخ می‌دهد. عوامل زیادی هستند که باعث حساسیت دندان می‌شوند. با این حال، علل رایج ایجادکننده‌ی این مشکل مراقبت نامناسب از دندان و مسواک زدن بیش از اندازه است. هنگامی که مینای دندان آسیب دیده‌است، انتهای عصب‌ها نیز آسیب می‌بینند و تحریک می‌شوند، و همین منجر به حساسیت دندان می‌شود.

درمان حساسیت دندان:20 درمان طبیعی درد دندانهای حساس

تکنیک‌های موثر و درمان‌های خانگی زیادی برای رفع درد دندان‌های حساس وجود دارد که دوست داریم در این مقاله به شما معرفی کنیم تا بتوانید علائم این مشکل را کاهش دهید و ناراحتی دندان‌ها را کنترل کنید. با این حال، اگر شما چند مورد از این روش‌ها را برای کاهش درد دندان‌های حساس انجام دهید اما افاقه نکنند، باید به ملاقات پزشک‌تان بروید تا کرم‌خوردگی‌تان پر شود و ریشه دندان‌تان معالجه شود.

در ادامه درمان درمان حساسیت دندانهای طبیعی و خانگی برای درمان حساسیت دندان آمده است

ممکن است در یک یا چند دندان درد ناشی از حساسیت داشته باشید. این درد ناگهانی و شدید ممکن است زمانی رخ دهد که شما یک خوراکی گرم یا سرد بخورید. حتی نوشیدنی‌های شیرین و ترش ممکن است سبب بروز درد در دندان‌های شما شوند. حساسیت دندان را زمانی تجربه خواهید کرد که لثه‌ها تحلیل می‌روند و عاج که سطح زیر لثه‌ها است، بیرون می‌زند. هزاران لوله‌ی کوچک وجود دارد که به عصب دندان منتهی می‌شوند. این لوله‌های کوچک اجازه می‌دهند که سرما، گرما، ترشی و شیرینی به اعصاب دندان شما برسند. به همین دلیل است که شما احساس درد و ناراحتی می‌کنید. دلیل دیگر این است که شما دندان‌های خود را خیلی سفت مسواک می‌زنید و از مسواک برقی سفت استفاده می‌کنید. دندان غروچه کردن نیز به مینای دندان آسیب می‌رساند و سبب می‌شود که عاج تحت تاثیر قرار بگیرد.

حساسیت دندان ممکن است ناشی از پوسیدگی دندان باشد. علاوه بر این، بیماری لثه نیز یکی از شایع‌ترین اختلالات دندان است که سبب بروز این مشکل می‌شود. برخی از آدم‌ها از سفیدکننده‌های دندان استفاده می‌کنند. ممکن است این سفیدکننده‌ها حاوی مواد مضر باشند و روی دندان‌ها تاثیر بگذارند و منجر به حساسیت دندان شوند. گفته می‌شود افرادی که در سنین بین ۲۵ و ۳۰ سالگی هستند در معرض خطر توسعه‌ی حساسیت دندان قرار دارند. بنابراین، بالا رفتن سن یکی از عوامل اصلی این مشکل است. علاوه بر این، اگر بعد از غذا خوردن دندان‌های خود را به طور مرتب مسواک نزنید، ممکن است روی سطح دندان‌های‌تان پلاک ایجاد شود. افزایش پلاک نیز می‌تواند حساسیت دندان را سبب شود.

مطلب مرتبط: ۸ خوراکی عالی برای سلامت دندان و پیشگیری از فرسایش مینا

بعضی از آدم‌ها فکر می‌کنند که استفاده از دهان‌شویه دندان‌های شما را سالم نگه می‌دارد و از ایجاد پلاک جلوگیری می‌کند. هرچند چنین باوری درست نیست. برخی از دهان‌شویه‌ها حاوی اسید هستند. استفاده‌ی بیش از اندازه از این دهان‌شویه‌ها می‌تواند حساسیت دندان را بدتر کند. بنابراین، مهم است که شما از دندانپزشک‌تان در مورد یک محلول حاوی فلوراید خنثی سوال کنید و آن را به جای دهان‌شویه‌های معمول استفاده کنید.

اگر از حساسیت دندان یا سایر مشکلات دندان مانند دندان درد یا عفونت دندان رنج می‌برید، توصیه می‌شود که از خوردن غذاهای اسیدی مانند گوجه‌فرنگی، میوه‌های خانواده‌ی مرکبات، چای و ترشی پرهیز کنید. دلیل احتمالی این توصیه می‌تواند این باشد که غذاها و نوشیدنی‌هایی که حاوی مقدار زیادی اسید هستند می‌توانند به مینای دندان آسیب برسانند. در نتیجه، اختلال موجود بدتر می‌شود. علاوه بر این، درمان‌هایی که در دندانپزشکی صورت می‌گیرند مانند روت پلنینگ (یا جرم‌گیری عمیق دندان‌ها)، تمیز کردن دندان، ترمیم دندان و ایمپلنت نیز می‌توانند منجر به حساسیت دندان شوند. با این حال، اگر حساسیت دندان به علت درمان‌هایی که در دندانپزشکی صورت می‌گیرند، ایجاد شود، طی ۴ یا ۶ هفته ممکن است خود به خود از بین برود.

مطلب مرتبط:۱۰ چیز که دندان هایتان درباره سلامتی شما می‌گویند

راه‌حال‌های موثر و درمان‌های خانگی زیادی برای رفع درد دندان‌های حساس وجود دارد که ما در این مقاله گردآوری کرده‌ایم. با این حال، هنوز هم مهم است که بسته به شرایط دندان‌های‌تان، هر شش ماه یک بار یا حتی با فواصل کم‌تر به دندانپزشک مراجعه کنید تا او دندان‌های‌تان را معاینه کند، و به این ترتیب بیماری‌های دهان و دندان از شما دور بمانند. با حال توصیه می‌شود که به دندان پزشک مراجعه کنید اگر روش‌های زیادی را امتحان کردید اما هیچ کدام نتوانست درد را از بین ببرد یا شما نتوانید هیچ پیشرفتی قابل ملاحظه‌ای را در وضعیت دندان‌های‌تان مشاهده کنید. در این نوشتار ۲۰ روش درمانی خانگی را برای رفع درد دندان‌های حساس می‌بینید. اگر دوست دارید با این روش‌ها آشنا شوید، لطفا مقاله‌ی زیر را بخوانید.

۱. از ایجاد پلاک روی دندان‌های‌تان جلوگیری کنید.

گفته می‌شود که افزایش پلاک ممکن است به حساسیت دندان‌ها منتهی شود. دلیل احتمالی چنین پیامدی می‌تواند این باشد که پلاک انباشته شده، کریستالیزه و سخت می‌شود. در نتیجه، این رسوبات سخت موادی اسیدی را ایجاد می‌کنند و این مواد به نوبه‌ی خود موجب تحریک و حساسیت عصب می‌شوند. این مشکل در دندان‌ها به راحتی ممکن است رخ بدهد، اگر شما به طور طبیعی دندان‌هایی حساس دارید. بنابراین، مهم است که از انباشت پلاک جلوگیری کنید. این کار نه تنها روشی موثر برای دور نگه داشتن مشکل حساسیت دندان و پیشگیری از گسترش آن است بلکه همچنین یکی از روش‌های خانگی برای کاهش درد ناشی از حساسیت دندان‌ها است. اما چگونه می‌توان از ایجاد پلاک جلوگیری کرد؟

مطالب مرتبط: ۲۶ ماده غذایی سرشار از کلسیم برای سلامت دندان ها و استخوان ها

پاسخ این است که دندان‌هایتان را دوبار در روز مسواک کنید. با این حال، در هنگام مسواک زدن دندان‌های‌تان، نباید بیش از حد فشار وارد کنید، زیرا این کار می‌تواند به مینای دندان آسیب برساند و شرایط را حتی بدتر کند و همچنین باعث آسیب به لثه شود.

توصیه می‌شود هنگامی که دندان‌های‌تان را می‌شویید، حرکت مسواک در جهت بالا به پایین باشد تا پلاک به طور صحیح و مؤثر از بین برود. گاهی اوقات ممکن است به شما توصیه شود دندان‌های خود را همیشه بلافاصله بعد از غذا بشویید. اما این درست نیست به این دلیل که مسواک زدن دندان‌های‌تان بیش از دو بار در روز و بلافاصله پس از خوردن غذا باعث آسیب دیدن مینای دندان می‌شود و همین به افزایش حساسیت دندان کمک خواهد کرد. علاوه بر این، توصیه می‌شود که حدود ۳۰ دقیقه بعد از صرف غذا دندان‌های‌تان را مسواک کنید.

۲. خمیر دندان مخصوص دندان‌های حساس را خریداری کنید.

هنگامی که از حساسیت دندان‌ها رنج می‌برید، ممکن است مسواک کردن دندان‌های‌تان برای شما دشوار باشد. این کار ممکن است باعث ایجاد درد و ناراحتی بشود. خوشبختانه، شما می‌توانید با تهیه‌ی خمیر دندان‌های تخصصی که در بازار موجود است، به خوبی این مشکل را حل کنید. استفاده از این خمیر دندان‌ها به عنوان یکی از روش‌های درمانی مؤثر خانگی برای رفع درد دندان‌های حساس، به شما کمک می‌کند تا حساسیت دندان‌های‌تان را کاهش دهید.

علاوه بر این، خمیر دندان‌های تخصصی به شما کمک می‌کنند که حساسیت عصب دندان‌ها کم شود و وقتی غذاهای سرد و گرم مصرف می‌کنید، درد نداشته باشید.

این خمیر دندان‌ها می‌تواند این چنین تاثیر فوق‌العاده‌ای داشته باشند، زیرا حاوی ترکیبات خاصی هستند که حساسیت روی سطوح دندان‌های شما و عصب را مسدود می‌کنند. در نتیجه، به شما کمک می‌کنند تا به طور موقت درد و جزجز را متوقف کنید. با این حال، خمیردندان تخصصی نمی‌تواند تاثیر فوری داشته باشد. برای اینکه ترکیبات فعال آن روی عصب دندان‌های شما تاثیر بگذارد، زمان لازم است. علاوه بر این، هنگام استفاده از خمیردندان تخصصی برای حذف پلاک روی سطوح دندانهای‌تان، برای این‌که درد و حساسیت را کاهش می‌دهید، مهم است که یک برس نرم بخرید تا دندان‌های‌تان را از بروز آسیب بیش‌تر حفظ کنید. این نکته‌ی دوم است اگر به دنبال درمان‌های خانگی برای درد دندان‌های حساس هستید.

۳. جوش شیرین

مینای آسیب‌دیده، دندان‌ها را در معرض خطر حساسیت قرار می‌دهد. این مشکل اگر به مدت طولانی درمان نشود، بدتر می‌شود و باعث درد و همچنین ناراحتی می‌شود. علاوه بر این، اگر ترشح بزاق در دهان‌تان کم یا بیش از حد باشد، ممکن است دندان‌های‌تان ضعیف شوند و مشکل حساسیت بدتر می‌شود. در این حالت، جوش شیرین بهترین انتخاب برای شما است.

جوش شیرین باید در فهرست داروهای خانگی برای رفع درد دندان‌های حساس قرار بگیرد به این دلیل که این پودر تولید بزاق را تحت کنترل نگه می‌دارد. علاوه بر این، جوش شیرین می‌تواند لکه‌های سطحی را از بین ببرد و دندان‌های شما را سفید کند. مسواک زدن دندان‌ها با جوش شیرین به شما کمک می‌کند تا از تغییر رنگ دندان خلاص شوید. در نتیجه، نه تنها باعث کاهش درد ناشی از حساسیت دندان می‌شود، بلکه دندان‌های‌تان را نیز روشن و سفید نگه می‌دارد.

مطلب مرتبط: شخصیت شناسی از روی دندان: شکل دندان تان از شخصیت‌تان چه می‌گوید

نوشیدن چای، نوشابه‌های گازدار یا قهوه و همچنین تنباکو و جویدن آدامس، سبب ایجاد لکه بر روی دندان‌ها می‌شوند. پاک کردن این لکه‌های با خمیر دندان معمولی دشوار است. و اگر لکه‌ها حذف نشوند، می‌توانند به بدتر شدن مشکل کمک کنند و سبب بدتر شدن این اختلال شوند. با این حال، مخلوطی از جوش شیرین و آب، رادیکال‌های آزاد را آزاد می‌کند که می‌توانند باعث شوند مولکول‌های رنگی بر روی مینای دندان‌ها‌ی‌تان تجزیه شوند. جوش شیرین بی‌کربنات سدیم نیز نامیده می‌شود. بی‌کربنات سدیم یک ترکیب قلیایی ضعیف با ظاهر بلوری سفید است. درباره‌ی ظاهر جوش شیرین می‌توان گفت که شبیه به سدیم کربنات است. دلایل زیادی برای انتخاب جوش شیرین به عنوان گزینه‌ای عالی جهت مسواک زدن دندان وجود دارد.

برای کسانی که حساسیت دندان‌های‌شان زیاد است، این ماده‌ی درمانی عالی است که می‌تواند به تسکین دندان‌های آنها کمک کند. برای کسی که می‌خواهد بداند که چگونه به طور طبیعی و بدون خطر در منزل دندان‌های‌اش را سفید کند، جوش شیرین دندان‌های شما را جلا می‌اندازد و به آنها ظاهری روشن می‌دهد. اگر به دنبال این هستید که بوی بد دهان‌تان را از بین ببرید، باز هم جوش شیرین به شما کمک خواهد کرد. علاوه بر این، جوش شیرین قیمتی مقرون به صرفه دارد و شما می‌توانید همیشه آن را در آشپزخانه‌تان داشته باشید. هنگامی که جوش شیرین را با سایر سفیدکننده‌های دندان مقایسه کنید، متوجه خواهید شد که این ماده ارزان‌ترین است.

مطلب مرتبط: این روش سفید شدن دندان در خانه را حتما باید بدانید

در میان مزایای جوش شیرین، معروف‌ترینِ آنها خلاص شدن از رسوبات لکه و پلاک است که باعث پوسیدگی دندان‌ها، حساسیت دندان‌ها و زرد شدن دندان‌ها می‌شود. جوش شیرین وضعیت سلامت دهان و دندان را به بهترین نحو ممکن بهبود خواهد داد. در این مقاله، دوست داریم دستورالعمل‌هایی را در مورد چگونگی کاهش علائم حساسیت دندان‌ها با استفاده از این ماده در اختیار شما بگذاریم. مهم است که دندان‌های خود را بیش از دو بار در هفته با استفاده از جوش شیرین مسواک نزنید زیرا ممکن است مینای دندان دچار آسیب جبران‌ناپذیری شود.

* ترکیب جوش شیرین و آب

ساده‌ترین شیوه، مخلوط کردن جوش شیرین با آب است. شما فقط باید یک چهارم قاشق چایخوری جوش شیرین را با یک چهارم لیتر آب مخلوط کنید. این ترکیب را خوب هم بزنید تا اطمینان حاصل کنید که جوش شیرین در آب حل شده‌است. سپس می‌توانید با استفاده از ترکیب آماده‌شده دهان خود را آبکشی کنید یا با آن دندان‌های‌تان را مسواک بزنید. راه دیگر این است که برس را در آب تر کنید و سپس آن را در پودر جوش شیرین بزنید. باید مطمئن شوید که مسواک به طور کامل آغشته به جوش شیرین شده‌است. هنگامی که برس به طور کامل با پودر جوش شیرین آغشته شده‌است، دندان‌های خود را به مدت حدود ۲ دقیقه مسواک کنید. در نهایت می‌توانید دهان خود را با آب گرم تمیز شستشو دهید تا باقی مانده‌ی پودر از دهان‌تان زدوده شود.

اما مهم است بدانید که مسواک زدن دندان‌ها با جوش شیرین ممکن است منجر به گزگز و احساس سوزش شود. این ممکن است برای کسانی که دچار مشکل حساسیت دندان هستند، ناخوشایند باشد. بنابراین، اگر این حس سوزش و گزگز ناخوشایند را احساس کنید، باید دست از مسواک زدن بردارید و دهان خود را با مقدار زیادی آب شستشو دهید. شروع آرام و دقیق نکته‌ی مهمی در استفاده از این ماده است.

* ترکیب جوش شیرین و سرکه

مخلوط جوش شیرین و سرکه نیز در درمان حساسیت دندان موثر است. اگر می‌خواهید این ترکیب را انتخاب کنید، باید جوش شیرین را با مقداری نمک، چند قطره سرکه و ۴/۱ لیوان آب مخلوط کنید. پس از آن، برس را به این ترکیب آغشته کنید و دندان‌های‌تان را به مدت ۲ دقیقه بشویید. توصیه می‌شود که دندان‌های خود را به طور منظم با استفاده از این ترکیب مسواک بزنید، اما نه بیش از دو بار در هفته.

* ترکیب جوش شیرین، خمیردندان و آب

روش دیگر این است که می‌توانید مقدار کافی جوش شیرین، خمیر دندان و آب را برای ایجاد یک خمیر سفت با هم ترکیب کنید. شما می‌توانید از این خمیر استفاده کنید تا دندان‌های‌تان را به مدت ۲ دقیقه بشویید. پس از آن، دهان خود را با آب گرم شستشو دهید تا خمیر داخل دهان‌تان کاملا خارج شود.

* جوش شیرین و توت‌فرنگی

در صورت امکان، می‌توانید ترکیب جوش شیرین و توت فرنگی را به عنوان درمان خانگی موثری برای کاهش علائم حساسیت دندان‌ها استفاده کنید. تاثیر این ترکیب احتمالا به این دلیل است که توت‌فرنگی به دلیل خواص تمیزکننده و پاک‌کننده‌ای که دارد شناخته شده‌است. ترکیب جوش شیرین و توت‌فرنگی تاثیر قابل‌توجهی دارد. اگر می‌خواهید این گزینه را انتخاب کنید، باید یک توت فرنگی تازه و رسیده را له کنید و آن را با جوش شیرین مخلوط کنید و یک خمیر آماده کنید. کمی از این خمیر را روی مسواک بگذارید و با آن دندانهای‌تان را به مدت ۲ دقیقه بشویید. در نهایت می‌توانید دهان خود را با آب شستشو دهید.

* معایب

با این حال، اگر می‌خواهید از جوش شیرین به عنوان یکی از داروهای خانگی مناسب برای دندان‌های حساس استفاده کنید، مهم است برخی از هشدارها و معایب و همچنین برخی عوارض جانبی ناخواسته‌ی آن را بدانید. عیب اصلی پودر جوش شیرین این است که مینای دندان شما کاملا خشن است. بنابراین، اگر از این درمان به طور مکرر و برای مدت طولانی استفاده کنید، به مینای دندان شما آسیب خواهد زد و آن را تضعیف خواهد کرد. مینای آسیب‌دیده خطر حساسیت دندان‌ها و کرم‌خوردگی دندان را افزایش می‌دهد. این آسیب غیر قابل برگشت است و اگر درمان نشود، بدتر می‌شود.

مشکل دیگری که در هنگام استفاده از جوش شیرین وجود دارد این است که این دارو به شما کمکی برای باکتری نمی‌کند و از بروز حساسیت دندان جبوگیری نمی‌کند. بنابراین، پس از استفاده از جوش شیرین، دندان‌های خود را با خمیر دندان تخصصی بشویید. علاوه بر این، اگر شما در دندان‌های‌تان سیم دارید یا براکت دارید، نباید از جوش شیرین استفاده کنید، به این دلیل که احتمالا با آنها واکنش نشان خواهد داد؛ و در نتیجه، باعث می‌شود آنها کنده شوند و یا نقاط تیره‌ای روی دندان‌ها ایجاد شود. اگر به طور ناخواسته کمی از جوش شیرین را ببلعید، لازم نیست نگران نباشید زیرا سبب بروز اثرات زیان‌بار روی سلامت شما نمی‌شود.

۴. از سیلانت (شیارپوش) استفاده کنید.

هنگام مرجعه به دندانپزشک و درخواست درمان از او برای حساسیت دندان‌ها، ممکن است او سیلانت یا شیارپوش را به شما پیشنهاد بدهد. شیارپوش پوششی نازک و پلاستیکی است که دندانپزشک روی سطح دندان‌های شما می‌مالد. اغلب دندان‌های عقب آسیای کوچک و آسیای بزرگ هستند. این درمان اغلب برای جلوگیری از پوسیدگی دندان استفاده می‌شود. سیلانت‌ها کمک می‌کنند تا شیارها و فرورفتگی‌های دندان‌های شما پر شوند و به این ترتیب، سپری محافظ روی مینای دندان شما ایجاد می‌شود.

نه تنها افراد دچار پوسیدگی دندان یا حساسیت دندان می‌توانند از این روش درمانی سود ببرند بلکه افرادی که می‌خواهند از دندان‌های‌شان محافظت کنند نیز می‌توانند از آن استفاده کنند. تمیز کردن و مسواک زدن دندان‌های‌تان به طور مرتب و با دقت نمی‌تواند ذرات پلاک و مواد غذایی را که در داخل شیارها و گوشه‌های دندان‌ها هستند، خارج کند. شستشوی دندان تنها می‌تواند ذرات غذایی را از سطوح صاف دندان‌های شما حذف کند.

سیلانت‌ می‌تواند به حفاظت از دندان‌های در برابر پوسیدگی و حساسیت کمک کند.

بنابراین، کودکان و نوجوانانی که اغلب غذاها و نوشیدنی‌های شیرین می‌خورند و می‌نوشند، از این راه‌حل برای محافظت از دندان‌ها استفاده می‌کنند. با این حال، به بزرگسالانی که حفره یا کرم‌خوردگی در دندان‌های‌شان ندارند نیز توصیه می‌شود از این درمان برای محافظت از سلامت دندان خود استفاده کنند. کودکان به محض این‌که دندان‌های‌شان رشد کرد، می‌توانند روی دندان‌های آسیای کوچک و آسیای بزرگ خود از سیلانت استفاده کنند.

در این روش، سیلانت‌ها از دندان‌های شما در برابر کرم‌خوردگی دندان در سنین میان ۶ تا ۱۴ سال محافظت خواهند کرد. با این حال، سیلانت را نباید برای دندان‌های کودکان استفاده کنید حتی زمانی که دندان‌های کودک حفره و فرورفتگی دارد. دلیل این امر می‌تواند این باشد که دندان‌های کودک عملکرد مهم حفظ فضای مناسب برای دندان‌های دائمی را ‌دارند. مهم است که از دندان‌های‌تان محافظت کنید، اگر که دوست ندارید آنها را زود از دست بدهید.

گفته می‌شود که استفاده از سیلانت دندان‌ ساده، آسان و بدون درد است.

دندانپزشک یا متخصص بهداشت دهان در عرض تنها چند دقیقه سیلانت را روی دندان‌های‌تان برای مهر و موم کردن تک تک دندان‌ها استعمال می‌کند. او ممکن است این مراحل را دنبال کند: در ابتدا دندان‌هایی که باید مهر و موم شوند تمیز می‌شوند. بعد از آن، با قرار دادن پنبه یا مواد جاذب دیگری در اطراف دندان، هر دندان را خشک می‌کند. دندانپزشک یک محلول اسیدی را در سطوح دندان‌های‌تان به منظور زبر کردن آنها استعمال می‌کند.

این محلول اسیدی کمک می‌کند تا سیلانت به دندان‌های شما متصل شود. پس از آن دندان‌ها شسته و خشک می‌شوند. سیلانت با قلم‌مو بر روی مینای دندان‌ها استعمال خواهد شد. برای کمک به سخت شدن سیلانت، از یک نور ویژه استفاده می‌شود. اگر سیلانت استفاده کنید، می‌تواند از دندان‌های شما را تا ۱۰ سال محافظت کند. با این حال، لازم است که به طور منظم برای معاینه به دندانپزشک مراجعه کنید تا وجود احتمالی خراش را روی آن بررسی کنید. در صورت لزوم، دندانپزشک شما سیلانت جدیدی را جایگزین خواهد کرد.

به لطف سیلانت که می‌تواند به عنوان سپر محافظتی دندان عمل کند، می‌توانید از حساسیت به مواد غذایی گرم یا سرد رهایی پیدا کنید. این محصول ساده اما موثر است و به شما کمک می‌کند تا ناراحتی ناشی از حساسیت دندان را کاهش دهید. با این حال، در شرایطی که عصب دندان شدیدا تحریک می‌شود، به درمان‌هایی مانند روت کانال و روکش نیاز دارید. روت کانال پالپ را از عصب دندان حذف می‌کند در حالی که روکش دندان‌های شما را در مقابل خراشیده شدن حفظ می‌کند.

۵. آدامس بجوید!

گر چه این توصیه چندان درست به نظر نمی‌رسد، اما استفاده از آدامس به عنوان روشی موثر برای درمان دندان‌های حساس در نظر گرفته می‌شود. بنابراین، اگر به دنبال داروهای خانگی برای رفع مشکل حساسیت دندان‌ها هستید، نباید این راه‌حل را نادیده بگیرید. گفته می‌شود که آدامس بزاق بیش‌تری تولید می‌کند و به این ترتیب کمک خواهد کرد که دندان‌های ضعیف سخت‌تر شوند. با این حال، توصیه می‌شود آدامس بدون قند بخرید. آدامس بدون قند به معنای آدامسی است که قند ندارد. شیرینی‌ها می‌توانند باعث نابودی دندان شوند و اختلال حساسیت دندان‌ها را بدتر کنند.

آدامس بدون قند طعم خود را در طول زمان آزاد می‌کند. این نوع آدامس برای بیماران مبتلا به حساسیت دندان توصیه می‌شود زیرا می‌تواند به محافظت از دندان‌ها و لثه‌ها بین وعده‌های غذایی کمک کند، زمانی که شستن دندان‌های‌تان با مسواک و خمیر دندان فلوراید دشوار است. هنگام خوردن مواد خوراکی، دندان‌های‌تان را در معرض خطر حمله‌ی اسید قرار می‌دهید. این اسید در اثر پلاک و قندهای موجود در غذاها و نوشیدنی‌ها ایجاد می‌شود. پس از گذشت مدت طولانی، سبب بروز آسیب در مینای دندان می‌شود و می‌تواند خطر حساس شدن دندان‌ها و پوسیدگی آنها را افزایش دهد.

مطلب مرتبط: ۲۲ موثرترین درمان خانگی دندان درد که باید بدانید

پلاک لایه‌ای نازک و چسبنده است که روی دندان‌های شما شکل می‌گیرد. این ماده حاوی باکتری است که مسبب بروز بسیاری از بیماری‌های دهان و دندان مانند بیماری‌های لثه و پوسیدگی دندان می‌شود. آدامس با کمک به تولید بزاق این حمله‌ی اسیدی را کاهش می‌دهد. اسیدهای موجود در غذاها و نوشیدنی‌هایی که می‌خورید، از جمله آب میوه‌ها، آب مرکبات و نوشیدنی‌های گازدار، باعث فرسایش دندان می‌شوند. این اسیدها مینای دندان را پوشش می‌دهند و مواد معدنی مینا را حذف می‌کنند.

این امر می‌تواند به مینای دندان آسیب برساند. جویدن آدامس بدون قند با کمک به تولید بزاق بیش‌تر، حمله‌ی اسید را کاهش می‌دهد.

علاوه بر این، یک ساعت طول می‌کشد تا مواد معدنی از دست رفته‌ی مینای دندان را دوباره جایگزین کند. بنابراین، توصیه می‌شود به مدت ۲۰ دقیقه پس از خوردن غذا و نوشیدنی، به منظور کمک به تولید بزاق بیش‌تر و جایگزینی مواد معدنی از دست رفته، سریع آدامس بدون قند بجوید. به هر روی با جویدن آدامس بدون قند، نه تنها حساسیت دندان، بلکه بوی بد دهان و خشک شدن دهان را نیز می‌توان درمان کرد. دلیل چنین تاثیری می‌تواند این باشد که دهان خشک و بوی بد دهان توسط کاهش جریان بزاق ایجاد می‌شود، در حالی که آدامس جویدن به شما کمک می‌کند که بزاق بیش‌تری در دهان‌تان تولید شود.

مطلب مرتبط: طب فشاری : با فشار ۱۰ نقطه از بدن همه دردها را تسکین دهید

اگر می‌خواهید آدامس‌تان شیرین‌تر باشد باید آدامس‌هایی که حاوی زایلیتول هستند را انتخاب کنید. زایلیتول قند نیست. این شیرین‌کننده‌ی طبیعی در میوه‌ها، انواع توت، قارچ‌ها و سبزیجات موجود است. شیرینی آن مانند شکر است اما سالم است. زایلتول سالم و مناسب برای سلامتی دندان‌های شما است زیرا می‌تواند مانع از چسبیدن پلاک به دندان‌های شما شود.

با توجه به مطالعات اخیر، زایلیتول با جبران کردن مواد معدنی در مینای دندان در درمان و جلوگیری از فرآیند پوسیدن دندان مؤثر است.

همه‌ی آدم‌ها می‌توانند از راه‌حل آدامس استفاده کند. با این حال، به دلیل این‌که کودکان به راحتی می‌توانند آدامس را قورت بدهند، ما این روش را برای کودکان زیر هفت سال توصیه نمی‌کنیم. اما این موضوع، بستگی به تصمیم والدین آنها دارد. از آن‌جایی که برخی از آدامس‌ها ممکن است گلیسیرین حیوانی داشته باشند، برای گیاهخواران مناسب نخواهد بود.

با این حال، بیش‌تر آدامس‌های بدون قند درحال‌حاضر حاوی گلیسیرین حیوانی نیستند؛ بنابراین، گیاهخواران نیز می‌توانند این راه‌حل را انتخاب کنند. حتی اگر آدامس بجوید، همچنان باید دندان‌های خود را به طور مرتب با خمیر دندان فلوراید یا خمیر دندان تخصصی خود تمیز کنید و فضای بین دندان‌های‌تان را با کمک یک نخ دندان یا برس‌های بین دندانی دست کم یک بار در روز تمیز کنید تا دندان‌ها و لثه‌های‌تان را سالم نگه دارید و از هر گونه بیماری دندان جلوگیری کنید.

هیچ شواهدی وجود ندارد مبنی بر این‌که بلعیدن آدامس مضر است؛ بنابراین نباید نگران باشید. آدامس‌های بلعیده شده از دستگاه گوارش شما عبور می‌کنند، هرچند زمان زیادی طول بکشد. اگر جویدن آدامس را انتخاب کنید تا درد و علائم حساسیت دندان را تسکین دهید، نباید آن را بیش از اندازه سخت بجوید چرا که به این ترتیب ممکن است آسیب بیش‌تری به دندان‌های‌تان وارد کنید.

۶. بهترین مسواک را انتخاب کنید.

هنگامی که از حساسیت دندان رنج می‌برید، توصیه می‌شود از مسواک نرم برای مسواک زدن دندان‌های‌تان استفاده کنید. در کنار سایر داروهای موثر خانگی برای دندان‌های حساس، مهم است که مسواک خود را با دقت انتخاب کنید. مسواکی که برس سختی دارد، مینای دندان را تخریب کرده و عصب را تحریک می‌کند. بنابراین، به منظور محافظت از مینا و جلوگیری از بروز مشکلات بیش‌تر، باید از مسواک نرم استفاده کنید. هنگامی که از مسواک نرم استفاده می‌کنید، باید آن را در جهت بالا به پایین حرکت دهید تا از پلاک‌ها و لکه‌ها خلاص شوید.

زمانی که می‌خواهید بهترین مسواک را خریداری کنید اندازه‌ی مسواک نیز مهم است.

شما باید مسواکی را خریداری کنید که امکان دسترسی به تمام سطوح دندان‌های شما را فراهم می‌کند. بنابراین، توصیه می‌شود که بزرگسالان مسواکی را با سر دو و نیم سانتی‌متری بلندی و ۱.۲ سانت عرض انتخاب کنید. اگر چه مسواک با سر بزرگ در دسترس است، اما کنترل آن برای تمیز کردن تمام سطوح مانند دندان‌های پشت و دندان‌های آسیاهای بزرگ دشوار است. مسواک باید به اندازه کافی بلند باشد تا بتوانید آن را در دست‌تان نگه دارید.

شما باید مطمئن باشید که مسواک با دقت توسط تست‌های کنترل کیفیت برای ایمنی و قدرت پاک‌سازی‌اش بررسی شده‌است. همچنین می‌توانید از دندانپزشک‌تان بخواهید که یک مسواک به شما پیشنهاد بدهد.

۷. دندان‌های‌تان را با فلوراید شستشو بدهید.

اگر می‌خواهید داروهای خانگی مناسب برای دندان‌های حساس را بیابید، نباید شستشو با فلوراید را نادیده بگیرید. شستشوی دندان‌ها با فلوراید به شما کمک می‌کند تا حساسیت آنها را کاهش دهید. این موضوع به ویژه زمانی درست است که حساسیت دندان به علت غذاهای شیرین و اسیدی ایجاد شده‌است. بنابراین، بعد از این‌که دندان‌های خود را با مسواک نرم و خمیر دندان تخصصی شستید، باید دهان‌تان را با فلوراید شستشو دهید. دهان‌شویه‌ی فلوراید برای کنترل پوسیدگی دندان‌ها و حساسیت دندان‌ها برای سنین مختلف استفاده می‌شود. بهتر است از غذاهای اسیدی و شیرین دور بمانید. با این حال، در بعضی موارد، هنگامی که از مصرف این غذاها پرهیز نمی‌کنید، لازم نیست دندان‌های خود را بلافاصله پس از خوردن مسواک بزنید. شما باید یک ساعت صبر کنید و دهان خود را با محلول فلوراید شستشو دهید. این کار به شما کمک می‌کند تا حساسیت دندن‌ها را به طور موثر کنترل کنید.

۸. از گارد دندان استفاده کنید.

گارد دهان که پوششی برای دندان‌ها هستند، اغلب برای محافظت از آنها در هنگام ورزش استفاده می‌شوند و هنگام خواب مانع از دندان غروچه کردن می‌شوند. دندان‌ غروچه کردن در شب به مینای دندان آسیب می‌رسانند. این امر به ویژه در کودکان شایع است. شما می‌توانید از دندان غروچه کردن و خراشیده شدن دندان با استفاده از گارد دندان جلوگیری کنید و به این ترتیب از دندان‌های‌تان محافظت کنید.

سه نوع گارد دندان وجود دارد: گارد دندان ثابت، گارد دندان قابل شکل دادن با آب جوش و فشار دندان، و گارد دندان سفارشی.

به طور کلی، گارد دندان برای پوشاندن دندان‌های فوقانی شما استفاده می‌شود؛ با این حال، در برخی موارد خاص، برای دندان‌های پایین نیز ساخته می‌شود. وقتی به دندانپزشک می‌روید، بهترین گارد محافظ دندان را که برای شما مناسب است نشان‌تان می‌دهد. بهترین گارد دندان باید برای شما راحت باشد و تمیز کردن آن نیز آسان باشد. این گارد نباید در تنفس یا گفتار شما تداخل ایجاد کند.

گارد دندان شبانه در جلوگیری از آسیب دندان موثر است. چنین تاثیری احتمالا به این دلیل است که این گارد شبانه از مینای دندان محافظت می‌کند، از تحلیل لثه جلوگیری می‌کند و خطر بروز حساسیت در دندان‌ها را کاهش می‌دهد. شما می‌توانید از تمام فروشگاه‌های لوازم پزشکی گارد دندان را خریداری کنید.

۹. سپری از جنس خمیر دندان!

در حالی که گارد دندان از مینای دندان محافظت می‌کند، سپر خمیردندان نیز به شما کمک می‌کند تا دندان‌های‌تان را در مقابل بروز حساسیت محافظت کنید. هنگامی که به رختخواب می‌روید، باید کمی خمیر دندان را به انگشتان خود بمالید و سپس آن را روی دندان‌های حساس خود استعمال کنید. صبر کنید تا خشک شود پس از آن، آن را با آدامس بدون قند جویده شده مهر و موم کنید. این روش به کاهش حساسیت دندان‌ها و محافظت از دندان‌ها کمک می‌کند. استفاده از سپر خمیردندان سبب می‌شود که دندان‌های‌تان کم‌تر حساس باشند و ناراحتی خیلی زودی از بین خواهد رفت.

۱۰. دست از خوردن غذاهای شیرین و اسیدی بردارید.

از آن‌جایی که غذای شیرین و اسیدی به بروز حساسیت در دندان کمک می‌کند، مهم است که دست از مصرف این غذاها بردارید. اگر چه شما داروهای خانگی زیادی را برای دندان‌های حساس آزمایش کرده‌اید، لازم است از مصرف مواد غذایی قندی و اسیدی نیز پرهیز کنید. به منظور جلوگیری از آسیب دیدن مینای دندان و محافظت از دندان‌ها در برابر بروز حساسیت بیش‌تر، باید از نوشیدن آب میوه‌هایی که دارای اسید و قند هستند جلوگیری کنید. علاوه بر این، شما همچنین باید عادت‌های بد مانند سیگار کشیدن و جویدن تنباکو را ترک کنید، زیرا این عادت‌ها باعث آسیب دیدن مینای دندان و تحلیل لثه می‌شود و خطر بالقوه‌ی حساسیت دندان‌ها را در بلند مدت افزایش می‌دهد. به جای خوردن قند و مواد غذایی اسیدی، می‌توانید غذاهایی فوق‌العاده را مانند سبزیجات، کل میوه‌ها و مغزها یا تخمه‌ها را به عنوان یک میان‌وعده‌ی سالم انتخاب کنید.

۱۱. روش مسواک زدن‌تان را تغییر بدهید.

اگر دندان‌های‌تان را بیش از اندازه بشویید به راحتی ممکن است دچار حساسیت شوند. احتمالا به این دلیل که مسواک زدن شدید به مینای دندان آسیب می‌زند یا سبب تحلیل رفتن آن می‌شود. اگر از حساسیت دندان رنج می‌برید، وضعیت شما بدتر می‌شود. علاوه بر این، مسواک زدن شدید، لثه‌ها را تخریب می‌کند. در نتیجه، ریشه‌ی دندان در معرض آسیب قرار می‌گیرد. شما همچنین ممکن است روی سمنتوم خراش ایجاد کنید. سمنتوم قسمت رویی ریشه‌ی دندان است؛ با این حال می‌تواند سریع‌تر از مینای دندان تحلیل برود. بنابراین، اگر می‌خواهید درباره‌ی درمان‌های خانگی برای رفع حساسیت دندان‌ها اطلاع پیدا کنید، لازم است روش مسواک زدن‌تان را تغییر دهید. به هر روی تغییر شیوه‌ی مسواک زدن، گامی بزرگ برای جلوگیری از حساس شدن دندان است.

۱۲. ترکیب آب گرم و نمک

اگر از حساسیت دندان‌ها رنج می‌برید، یک لیوان ترکیب آب گرم و نمک به شما کمک زیادی می‌کند. تمام کاری که باید انجام دهید این است که یک قاشق چایخوری نمک را با یک لیوان آب گرم مخلوط کنید و دهان خود را با آن به طور کامل شستشو دهید. این روش به شما در مبارزه با باکتری‌هایی که سبب بروز حساسیت دندان می‌شوند، کمک می‌کند.

۱۳. میخک

میخک به لطف خواص ضد باکتری، ضد التهابی، بی‌حس‌کننده و آنتی‌اکسیدانی، به یکی از درمان‌های خانگی مناسبی برای دندان‌های حساس تبدیل شده‌است. اوژنول که در میخک وجود دارد مسئول این تاثیر فوق‌العاده است. جای تعجب نیست که اوژنول در قالب یک ترکیب یا خمیر به عنوان پرکننده، سیمان دندان و مواد ترمیمی استفاده می‌شود. روغن میخک معمولا به عنوان یک داروی بی‌حسی و درمان قدیمی برای بسیاری از مشکلات دندان، از جمله درد و حساسیت دندان استفاده می‌شود. در آلمان، بسیاری از آزمایشات بالینی وجود دارد که اثربخشی میخک را ثابت می‌کنند.

اگر دندان درد یا حساسیت دندان را تجربه کرده‌اید، چرا قبل از رفتن به دندانپزشک، میخک را امتحان نمی‌کنید؟

– ساده‌‌ترین راه این است که میخک کامل را روی دندان حساس خود نگه دارید تا زمانی که کاملا جویده شود. بعد از آن می‌توانید آن را از دهان‌تان بیرون بریزید.

– گزینه‌ی دیگر این است که توپ پنبه‌ای را به مخلوط روغن زیتون و روغن میخک آغشته کنید و سپس آن را روی دندان آسیب‌دیده‌ی خود قرار دهید. چند دقیقه صبر کنید تا کم‌کم درد و ناراحتی ناپدید شوند.

– همچنین می‌توانید چند قطره روغن میخک را با یک لیوان آب گرم مخلوط کنید و آن را به عنوان دهان‌شویه استفاده کنید تا حساسیت دندان از بین ببرد. اگر می‌خواهید به نتیجه‌ی خوبی برسید، باید این درمان را به مدت چند هفته تکرار کنید.

۱۴. سیر

به بیماران دچار حساسیت دندان توصیه می‌شود که سیر را بر روی دندان آسیب‌دیده‌ی خود استعمال کنند تا بهبودی قابل‌توجهی را تجربه کنند. سیر به علت خواص آنتی‌بیوتیکی و دارویی‌اش که می‌تواند به کاهش درد کمک کند، به عنوان یکی از داروهای طبیعی برای دندان‌های حساس محسوب می‌شود. از ۳۰۰۰ قبل از میلاد مسیح تا کنون، سیر برای اهداف درمانی مورد استفاده قرار گرفته‌است. آلیسین موجود در سیر حاوی خواص ضد ویروسی، ضد قارچی و ضد باکتریایی است.

به همین دلیل، سیر توانایی زیادی برای درمان بسیاری از اختلالات مربوط به بهداشت دهان و دندان، از جمله بیماری‌های لثه، پوسیدگی دندان، دندان درد، و حساسیت دندان دارد. بیش از ۵۰۰ گونه باکتری در داخل دهان شما وجود دارد. بعضی از آنها باکتری‌های خوب هستند که برای سلامت شما مفید هستند، در حالی که بعضی دیگر باکتری‌های مضر هستند که باعث بیماری دندان می‌شوند. سالم نگه داشتن دهان و دندان‌تان به معنی حفظ تعادل باکتری‌های خوب و باکتری‌های بد و تحت کنترل نگه داستن آنها است.

استفاده از سیر می‌تواند تاثیری فوق‌العاده روی سلامت دهان و دندان شما داشته باشد.

آلیسین موجود در سیر می‌تواند به مبارزه با باکتری‌های بد کمک کند. بنابراین، شما می‌توانید مکمل سیر یا خود سیر را در رژیم غذایی خود قرار بدهید. سیر یک ماده‌ی خوراکی مغذی است که برای سلامت دهان و دندان هم مفید است. توصیه می‌شود که سیر را به دلیل مزایای فراوانی که دارد مصرف کنید. سیر در درمان سردی موثر است. علاوه بر این، آلیسین می‌تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند.

اگر شما می‌خواهید از سیر به عنوان یکی از داروهای خانگی برای تسکین درد دندان‌های حساس استفاده کنید، باید یک حبه سیر را له کنید و ان رابا نمک سیاه مخلوط کنید. سپس آن را بر روی دندان حساس خود بگذارید. اگر دوست دارید می‌توانید یک یا دو حبه سیر را برای رسیدن به نتیجه‌ی بهتر بخورید. توصیه می‌شود که این درمان را چند روز تکررا کنید تا حساسیت دندان‌ها را به طور موثر و به طور کامل تسکین بدهید.

۱۵. پیاز

گفته می‌شود که پیاز به عنوان عامل تمیزکننده برای کاهش حساسیت دندان موثر است. علت چنین تاثیری می­تواند این باشد که پیاز دارای خواص ضد میکروبی و ضدعفونی‌کننده است که می‌تواند درد را کنترل کند و ناراحتی ناشی از حساسیت دندان را کاهش بدهد. بنابراین، هنگامی که حساسیت دندان را تجربه می‌کنید، می‌توانید یک پیاز خام را در دهان خود بگذارید و آن را برای کاهش درد بجوید. اگر دوست ندارد پیاز را بجوید، می‌توانید آب پیاز را روی دندان آسیب‌دیده‌ی خود استعمال کنید و چند دقیقه صبر کنید تا تسکین بیابید.

۱۶. برگ گواوا

برگ گواوا برای درمان حساسیت دندان موثر است زیرا دارای خواص ضد درد، ضد التهابی و ضد میکروبی است. به علاوه، این برگ‌ها دارای منبع عالی فلاونوئیدها هستند و به همین دلیل برگ‌های گوآوا به عنوان درمانی موثر برای رفع حساسیت دندان محسوب می‌شوند.

– برای استفاده از برگ گوآوا، می‌توانید یک یا دو برگ این میوه را بخورید تا زمانی که تسکین قابل‌توجهی را تجربه کنید.

– روش دیگر این است که، پنج برگ گواوا در آب جوش بریزید. پس از آن، صبر کنید تا ترکیب کمی خنک شود. یک قاشق چایخوری نمک به آن اضافه کنید. شما می‌توانید از این محلول به عنوان یک دهان‌شویه پس از هر خوردن وعده‌ی غذایی برای حذف باکتری‌های بد از دهان استفاده کنید.

– علاوه بر این، می‌توانید آب گوآوا را به طور منظم برای رسیدن به نتایج رضایت‌بخش‌تر مصرف کنید.

۱۷. برگ نعناع

یکی دیگر از داروهای خانگی برای کنترل حساسیت دندان که دوست داریم در این نوشتار به شما معرفی کنیم برگ نعناع است. به منظور امتحان کردن این روش درمانی، باید کمی برگ نعناع را در آب جوش بریزید. اطمینان حاصل کنید که هنگام استفاده از این روش به عنوان دهان‌شویه، آب کمی خنک شده باشد. شما باید این درمان را به طور منظم انجام دهید تا علائم حساسیت دندان را به میزان قابل‌توجهی کاهش دهید.

۱۸. زنجبیل

براساس مطالعات انجام شده توسط دانشگاه ایالتی کالیفرنیا، زنجبیل در درمان بسیاری از بیماری‌ها مانند ناراحتی معده، کرم حلقوی (نوعی عفونت قارچی پوست)، کبودی و رگ به رگ شدن موثر است. علاوه بر این، زنجبیل می‌تواند دندان درد را درمان کند. بنابراین، تعجبی ندارد که زنجبیل را به عنوان یکی از داروهای خانگی مناسب برای حساسیت دندان استفاده کنید. شما می‌توانید زنجبیل را در هر فروشگاه مواد غذایی پیدا کنید.

شما می‌توانید آب زنجبیل مصرف کنید و این آب را روی دندان‌های حساس خود قرار دهید تا بتوانید حساسیت آنها را از بین ببرید. این درمان باید قبل از رفتن به رختخواب در هنگام شب برای رسیدن به نتایج بهتر استفاده کنید.

۱۹. برگ درخت مارگوزا

برگ درخت مارگوزا گیاهی دارویی است که کاربردهای زیادی دارد. مصرف این گیاه توسط بسیاری از متخصصین گیاهان دارویی به عنوان درمانی برای بسیاری از بیماری‌ها توصیه شده‌است. به عنوان مثال، قسمتهایی از گیاه مارگوزا دارای خواص ضد قارچ و ضد باکتری هستند. به طور معمول از برگ و شاخه‌های درخت مارگوزا در آب حمام استفاده می‌شود تا علائم آبله مرغان تسکین بیابد. مارگوزا می‌تواند مناطق آسیب‌دیده را خنک کند و تسکین بدهد. خواص ضد باکتری موجود در درخت مارگوزا کمک خواهد کرد که التهاب و خارش در بیماران مبتلا به آبله مرغان کاهش بیابد. روغن مارگوزا در درمان اختلالات مربوط به معده مانند زخم معده، سوء هاضمه و اسیدیته مؤثر است.

بسیاری از مطالعات ثابت کرده­اند که برگ مارگوزا یکی از داروهای خانگی طبیعی برای رفع درد دندان‌های حساس است. استفاده‌ی منظم از مخلوط تهیه شده از برگ مارگوزا و پونه‌ی کوهی می‌تواند به کاهش مشکل حساسیت دندان کمک کند. اگر شما می‌خواهید نتایج بهتری را به‌دست آورید، باید چند برگ مارگوزا را در دهان خود بگذارید و آنها را بخورید.

۲۰. عصاره­‌ی وانیلی

یکی دیگر از داروهای خانگی که به شما کمک می‌کند تا درد دندان‌های حساس را کاهش دهید، عصاره‌ی وانیل است. از آن‌جایی که عصاره‌ی وانیل اثر آرام‌بخش دارد؛ می‌تواند درد را از بین ببرد و حساسیت را کنترل کند.

شما می‌توانید توپ پنبه را در عصاره وانیل خیس کنید و آن را روی دندان‌های حساس خود قرار دهید. اجازه بدهید به مدت چند دقیقه بماند تا درد و ناراحتی ناپدید شود. توصیه می‌شود این درمان را چندین بار در هفته انجام بدهید تا به نتایح رضایت‌بخشی برسید.

فهرستی از ۲۰ درمان خانگی طبیعی را برای تسکین درد دندان‌های حساس، ملاحظه کردید. امیدوارم این مقاله برای‌تان مفید و موثر باشد.

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – سارا فیضی

منبع: allremedies

درمان حساسیت دندان:۲۰ درمان طبیعی درد دندانهای حساس

(مشاهده ۱ نفر, فقط امروز)
هرگونه نشر ، بازتولید یا بازنشر تمام یا بخشی از محتوای سایت بازده بدون کسب مجوز، غیرقانونی است و تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.
راحت و سریع با زدن دکمه + انتشار بده

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !