همزمان با هفته دولت 37 طرح کشاورزی در شهرستان قزوین افتتاح شد


همزمان با هفته دولت 37 طرح کشاورزی در شهرستان قزوین افتتاح شد

قزوین- مدیر جهادکشاورزی شهرستان قزوین گفت : همزمان با هفته دولت بهره برداری از 37 طرح عمرانی، تولیدی و کشاورزی در شهرستان قزوین آغاز شد.

عباس آقا علیخانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: این طرح ها شامل ۲۵ طرح آبیاری تحت فشار، ۴ طرح انتقال آب کشاورزی، ۴ طرح استخر ذخیره آب، دو طرح لایروبی و مرمت قنات، یک طرح داربستی نمودن باغات انگور و یک طرح لوله گذاری است.

وی افزود: ۲۵ طرح آبیاری تحت فشار در سطح ۴۶۰ هکتار از جمله طرح های قابل افتتاح است که در راستای سیاست های دولت درجهت افزایش راندمان آبیاری در بخش کشاورزی در روستاهای قدیم آباد، خاکینه، سیاهپوش و جولادک، چوبیندر، پرسه، اقبالیه، فارسیان و دهدوشاب با اعتباری بالغ بر ۳۷ میلیار د ریال اعتبار دولتی و هشت میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال خودیاری کشاورزان اجرا شده است.

علیخانی یادآورشد: همچنین با توجه به‌ضرورت بهینه‌سازی مصرف آب در بخش کشاورزی، چهار طرح انتقال آب در روستاهای دلجک، شمس باغ، شهرستان علیا، قسطین رود با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اجرا شده است.

همزمان با هفته دولت 37 طرح کشاورزی در شهرستان قزوین افتتاح شد

مدیر جهادکشاورزی شهرستان قزوین گفت: ۴ طرح استخر ذخیره آب در روستاهای نیارک و دور چاک نیز با ۵ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال اعتبار دولتی و ۳۰۰میلیون ریال خودیاری کشاورزان اجرا شده و دو طرح لایروبی و مرمت قنات در روستاهای نجف آباد و بکندی نیز با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون اعتبار دولتی عملیاتی شده است.

وی در ادامه افتتاح یک طرح داربستی باغات انگور در سطح ۱۲ هکتار در روستای فارسیان و یک طرح لوله گذاری در روستای تراتن را از دیگر طر ح های افتتاح شده در هفته دولت درشهرستان قزوین دانست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صبحانه خبری، 1 اردیبهشت 1403؛ از دفع حمله منتسب به اسرائیل به تاسیساتی در اصفهان تا اطل...