معرفی جک تی 6 ؛ وانت پیکاپ جدید شرکت کرمان موتور

وانت پیکاپ جدید جک تی ۶ (JAC T6) ساخت کشور چین، قرار است که در آینده ای نه چندان دور توسط شرکت کرمان موتور وارد ایران شود.

شرکت کرمان موتور تاکنون در تولید و عرضه خودروهای سواری شرکت خودروسازی چینی جک فعالیت داشته و تا حدودی هم در این زمینه به موفقیت رسیده است. کلاس پیکاپ‌ها در بازار ایران تنوع زیادی ندارد و بنابراین کرمان موتور تصمیم دارد آخرین وانت پیکاپ یک شرکت چینی یعنی جک تی ۶ را به بازار ایران وارد نماید.

رونمایی از جک تی ۶

در سپتامبر ۲۰۱۵ جک تی ۶ رونمایی شد و در اوایل سال ۲۰۱۶ نیز به بازار آمد. جک تی ۶ هم از مدل قدیمی فورد الهام گرفته و فقط در ظاهر آن تغییراتی اعمال شده است.

جک تی ۶ اولین محصول این شرکت خودروسازی چینی است و تا قبل از این، این شرکت سابقه‌ای در تولید وانت پیکاپ نداشته است. پیش از این از یک وانت پیکاپ با نام R43 رونمایی کرده بود که از پیکاپ فورد ۱۵۰ کپی شده بود. این کار در ادامه، شکایت شرکت خودروسازی فورد آمریکا را به همراه داشت و این شرکت خودروسازی مجبور شد تا از تولید پیکاپ R43 دست بکشد.

معرفی جک تی ۶

از نظر ظاهری این خودرو تنومند بوده و با خطوط ملایم و شیب‌داری همراه شده است. این خودرو دارای گلگیر، درب کاپوت و درب‌هایی است که عضلانی هستند. همه اینها باعث شده‌اند تا پیکاپ چهره‌ای قدرتمند داشته باشد. این خودرو از رو به رو دارای جلوپنجره کرمی‌ و متورم است که لوگوی جدید محصولات جک هم برروی آن مشاهده می‌شود. در طرفین دارای چراغ‌های بیضی شکل است و در پایین سپر نیز دارای دو پروژکتور دایره‌ای کوچک است.

ارتفاع بلند این خودرو قابل مشاهده است و خطوط کمربندی خودرو از سمت چراغ‌های عقب تا سمت جلوی خودرو ادامه دارد. این خودرو دارای رینگ‌های ۱۷ اینچی است و در زیر بدنه کاملا به چشم می‌آید. این خودرو دارای نمای عقب بسیار ساده است و جایی برای تعریف یا انتقاد ندارد.

جک تی ۶ جلو داشبورد سه تکه دارد و قسمت بالایی با یک خط قوس دار از بخش میانی جدا شده است. سیستم تهویه مطبوع،‌ دکمه‌ها و صفحه نمایش ۷ اینچی به شکلی ساده در وسط داشبورد قرار دارند.

در پشت فرمان هم صفحه آمپر و صفحه کیلومتر به شکل دو دایره قرار دارند به صورتی که به سمت بیرون هستند و حالتی اسپورت و جوان پسند به این خودرو داده‌اند. دارا بودن صندلی‌های چرم با دوخت قرمز، زیبایی فضای داخلی این خودرو را چند برابر کرده است.

جک تی ۶ دارای طولی معادل ۵.۳۱۵ متر، ۱.۸۳ متر عرض و ۱.۸۱۵ متر ارتفاع است و همچنین دو محور خودرو نیز ۳.۰۹ متر با یکدیگر فاصله دارند. از نظر ابعاد می‌توان گفت چیزی شبیه به تویوتا هایلوکس بوده و تنها چند میلی متر کوتاه‌تر از آن است.

برای این خودرو چند پیشرانه متفاوت ارائه شده است که می‌توان موتور ۲ لیتری بنزینی با قدرت ۱۴۷ اسب بخار و موتور ۲.۸ لیتری توربو دیزل با قدرت ۱۲۰ اسب بخار را نام برد. این شرکت، خودروی جک تی ۶ را تنها با یک گیربکس ۶ سرعته دستی طراحی کرده است و این خودرو گیربکس اتوماتیک ندارد. هر دو نوع موتور ارائه شده دارای استاندارد آلایندگی یورو ۴ هستند و مصرف سوخت در مدل بنزینی برابر با ۸.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

به دلیل محدودیت‌های گمرکی که وجود دارد شرکت کرمان موتور حتما نمونه ۲ لیتری بنزینی را به ایران عرضه می‌کند. اگر بخواهیم به نقاط ضعف این خودرو اشاره کنیم باید نبود قابلیت چهار چرخ محرک را بیان نمود که برروی توانایی‌های آن تاثیر گذاشته است.

امکانات ایمنی و رفاهی

نباید از یک نیسان پیکاپ امنیت زیادی را انتظار داشت. این خودرو از نظر ایمنی دارای دو کیسه هوا برای سرنشینان جلو و سیستم‌های ترمز ABS و EBD است که ساخت کمپانی بوش است. در کل می‌توان گفت این خودرو از تجهیزات محدودی بهره برده است که از جمله می‌توان به صفحه نمایش لمسی، سیستم رهیاب ماهواره‌ای، صندلی و تودوزی چرمی اشاره کرد.

این خودرو در بازار چین با قیمت ۸۵ هزار و ۸۰۰ یوآن تا ۱۰۱ هزار و ۸۰۰ یوآن به فروش رفته است. به نظر می‌رسد در بازار ایران قیمتی حدود ۶۰ تا ۷۰ میلیون تومان داشته باشد. برای اینکه از قیمت دقیق این خودرو مطلع شویم باید منتظر اعلام رسمی آن توسط شرکت کرمان موتور باشیم.

در مجموع جک تی ۶ خودرویی با قابلیت‌های مناسب است و اگر شرکت کرمان موتور به صورتی درست آن را قیمت گذاری کند قطعا می‌تواند خودرویی موفق باشد.

معرفی جک تی 6 ؛ وانت پیکاپ جدید شرکت کرمان موتور

.

منبع: iranjib

برچسب ها اخبار اتومبیلاخبار خودروهای خارجیجکجک تی 6کرمان موتورمعرفی جک تی 6