رشد ابرو: 30 راه عالی برای پرپشت شدن ابرو به صورت طبیعی


رشد ابرو: 30 راه عالی برای پرپشت شدن ابرو به صورت طبیعی

رشد ابرو و پرپشت شدن ابرو و درواقع زیبایی طبیعی ابرو خیلی بیشتر از آن چیزی که فکر می‌کنید مهم است و در زیبایی صورت شما تاثیرگذار است. فکر می‌کنید کدام قسمت از چهر‌ه‌تان عامل تعیین‌کننده زیبایی است؟ چشم‌ها، لب‌ها یا بینی؟ آدم‌ها اغلب به این قسمت‌ها بیش از سایر جزییات کوچک‌تر در صورت مانند لثه، سوراخ‌های بینی، عنبیه و همچنین ابرو توجه می‌کنند....

رشد ابرو و پرپشت شدن ابرو و درواقع زیبایی طبیعی ابرو خیلی بیشتر از آن چیزی که فکر می‌کنید مهم است و در زیبایی صورت شما تاثیرگذار است. فکر می‌کنید کدام قسمت از چهر‌ه‌تان عامل تعیین‌کننده زیبایی است؟ چشم‌ها، لب‌ها یا بینی؟ آدم‌ها اغلب به این قسمت‌ها بیش از سایر جزییات کوچک‌تر در صورت مانند لثه، سوراخ‌های بینی، عنبیه و همچنین ابرو توجه می‌کنند. خواه شما اعتقاد داشته باشید و خواه نه، این ابروها هستند که چهره‌ی شما را به شیوه‌ای مناسب شکل می‌دهند. یک جفت ابروی پهن و به خوبی طراحی‌شده آخرین بخش یک آرایش کامل برای تمام نقص‌های صورت خواهد بود. تعریف ابروی زیبا در طول تاریخ تغییر کرده‌است، اما در دوران مدرن، ابروهای پهن بسیار پرطرفدار هستند.

رشد ابرو: 30 راه عالی برای پرپشت شدن ابرو به صورت طبیعی

با این حال، این یک واقعیت غم‌انگیز است که همه‌ی آدم‌ها ابروهایی به طور طبیعی ضخیم ندارند. بنابراین، ما در این نوشتار نکات مفیدی را برای رشد ابرو شما آماده کرده‌ایم که به کمک آنها می‌توانید ابروهای‌تان را به طور طبیعی ضخیم‌تر و تیره‌تر کنید. اگر شما دوست ندارید پول‌تان را برای محصولات گران خرج کنید، اما می‌خواهید ابروهای زیبایی داشته باشید، نباید این مقاله را از دست بدهید.

مطلب مرتبط: درمان ریزش مو :۴۲ درمان خانگی ریزش مو و رشد مجدد موها

الف. محصولات طبیعی برای رشد ابرو و ضخیم شدن ابرو

۱. روغن کرچک

روغن کرچک یک داروی سنتی است و همچنین یکی از موثرترین مواد برای افزایش رشد ابرو ها محسوب می‌شود. این روغن شامل انواع خواص مواد مغذی مانند آنتی‌اکسیدان‌ها، پروتئین، اسیدهای چرب و ویتامین‌هایی است که برای افزایش رشد مو ضروری هستند. همچنین ترکیبات موجود در روغن کرچک به مهار میکروارگانیسم‌هایی که فولیکول‌های مو را مسدود می‌کنند و باعث ریزش مو می‌شوند، ‌کمک می‌کند.

برای استفاده از روغن کرچک جهت رشد ابرو و ضخیم کردن ابرو مطابق با دستورالعمل زیر پیش بروید:

– تمام آرایش‌تان را پاک کنید.
– برای تمیز کردن چهره‌تان، به ویژه در ناحیه‌ی ابرو، از آب ولرم استفاده کنید.
– یک پد پنبه‌ای را به روغن کرچک آغشته کنید و آن را روی ابروها بمالید.
– ابروهای خود را به آرامی در حدود ۵ دقیقه ماساژ دهید.
– اجازه بدهید روغن دست کم به مدت ۳۰ دقیقه یا حتی یک شب تا صبح بماند.
– صبح روز بعد آن را با آب ولرم بشورید.
– برنامه‌ی مراقبت از پوست‌تان را به طور معمول انجام بدهید.

مطلب مرتبط:آب پیاز و عسل معجزه ای برای درمان ریزش‌مو

روغن کرچک تاثیر خود را در تغذیه کردن تارهای مو نشان داده‌است. شما به راحتی می‌توانید عکس‌های قبل و بعد را در اینترنت جست‌وجو کنید و تغییرات شگفت‌انگیزی را که این روغن روی ابرو ایجاد می‌کند، مشاهده کنید. اگر شما به اشتباه، ابروهای‌تان را با تیغ بتراشید یا ابروهایی به طور طبیعی باریک داشته باشید، روغن کرچک را بخرید، این روش را به کار ببندید و منتظر نتیجه‌ی شگفت‌انگیز آن باشید. با این حال، باید یک نکته را در نظر داشته باشید که گاهی اوقات روغن کرچک می‌تواند باعث تحریک و یا بروز حساسیت روی پوست‌های حساس شود.

بنابراین، حتما قبل از انجام این روش، ‌در قسمت کوچکی از پوست‌تان آن را تست کنید. در صورت بروز التهاب روی پوست استفاده از آن را متوقف کنید و از پزشک‌تان مشاوره بگیرید.

۲. روغن نارگیل

روغن نارگیل همیشه یک داروی محبوب برای رشد ابرو و ضخیم شدن ابروها بوده‌است. روغن نارگیل حاوی اسیدهای چرب است، ویتامین E که خواص دارویی‌اش با پروتئین در مو ترکیب می‌شوند تا از آسیب دیدن مو یا ریزش آن جلوگیری شود و همچنین گردش خون بهبود بیابد. علاوه بر این، اسید لوریک که ۵۰٪ اسیدهای چرب موجود در نارگیل را تشکیل می‌دهد، می‌تواند به عنوان یک سپر عمل کند و از رشد میکروارگانیسم‌های مضر در فولیکول‌های مو که باعث ایجاد شکستگی در مو و ریزش مو می‌شوند، جلوگیری کند. استفاده از روغن نارگیل همچنین روش فوق‌العاده‌ای است که می‌توانید در خانه برای داشتن ابروهای مورد نظرتان امتحان کنید.

مطلب مرتبط: ۱۰ درمان طبیعی جلوگیری از ریزش‌مو و تقویت رشد آن

بیایید ببینیم چگونه با استفاده از روغن نارگیل ابروها ضخیم‌تر می‌شوند:

– آرایش روی صورت‌تان را پاک کنید و صورت‌تان را خوب تمیز کنید.
– مقدار مناسبی از روغن نارگیل را روی ابروی‌تان استعمال کنید.
– به مدت ۵ دقیقه روغن را روی ابروها ماساژ بدهید.
– اجازه بدهید روغن به مدت دست کم ۳۰ دقیقه یا یک شب تا صبح روی ابرو بماند.

برای رسیدن به بهترین نتیجه، باید این روش را هر روز تکرار کنید. همچنین با توجه به مزایای فوق‌العاده‌ی روغن نارگیل برای پوست، می‌توانید آن را به عنوان یک محصول مراقبت از پوست نیز استفاده کنید.

۳. روغن زیتون

روغن زیتون که حاوی ویتامین A و E است به دلیل تاثیری که روی رشد ابرو و مو دارد، شناخته شده‌است. ویتامین A از تولید سبوم پشتیبانی می‌کند و ویتامین E باعث افزایش رشد مو می‌شود. بدون شک استفاده از روغن زیتون یکی از مؤثرترین راه‌ها برای داشتن ابروهایی ضخیم‌تر و تیره‌تر است. دو روش برای استفاده از روغن زیتون روی ابروها وجود دارد:

– صورت‌تان را پاک کنید و روغن زیتون را روی ابروها بگذارید. مدتی روغن را روی ابروها ماساژ بدهید و اجازه بدهید یک شب تا صبح بماند. صبح روز بعد با آب گرم، آن را بشویید.

– روغن زیتون و عسل را به نسبت برابر مخلوط کنید. این ترکیب را روی ابروها بمالید و ماساژ بدهید. اجازه بدهید ۳۰ دقیقه بماند و بعد آن را بشویید.

۴. روغن جوجوبا

کلید رشد ابرو و ضخیم کردن ابروها این است که مسدودیت فولیکول‌های مو را از بین ببرید و آنها را تغذیه کنید. روغن جوحوبا می‌تواند این کار را به طور شگفت‌انگیز و موثری انجام دهد. اعتقاد بر این است که روغن جوجوبا مانع بروز شکستگی روی مو می‌شود. استفاده از روغن جوجوبا در واقع بسیار آسان است. فقط چند قطره از آن را روی ابروها بگذارید و ماساژ بدهید. اجازه بدهید یک شب تا صبح بماند و صبح روز بعد آن را بشویید. برای به‌دست آوردن بهترین نتیجه، باید هر روز استفاده از روغن جوجوبا را تکرار کنید.

مطلب مرتبط: ۱۰۰ بیماری رایج و هزاران درمان خانگی آنها

۵. روغن تخم کتان

روغن دانه کتان حاوی اسیدهای چربی است که برای رشد مو بسیار ضروری هستند. بنابراین، روغن تخم کتان مدت‌ّای زیادی است که به عنوان یک روش مفید و آسان برای ضخیم شدن ابروها شناخته شده‌است. این روغن نه تنها ابروهای شما را ضخیم و پرپشت می‌کند بلکه آنها را تیره نیز می‌کند.

برای استفاده از آن، روغن تخم کتان را روی پنبه بزنید و آن را روی ابروها بمالید. اجازه بدهید روغن شب تا صبح روی ابروها بماند و صبح روز بعد آن را با آب گرم شستشو دهید. پس از آن، ابروها و پوست خود را با ضربات آرام خشک کنید تا زمانی که رطوبتی روی آنها باقی نماند. اگر هر روز از این روش استفاده کنید، خیلی زود نتیجه می‌گیرید.

۶. روغن ماکادمیا (فندق استرالیایی)

روغن ماکادامیا می‌تواند به ابروها و پوست اطراف آن رطوبت بدهد. تحقیقات صورت گرفته در مورد خواص روغن ماکادمیا، نشان می‌دهند که این روغن ارزش زیادی برای محصولات آرایشی ایجاد می‌کند. به همین دلیل بسیار توصیه می‌شود که از آن به عنوان یک درمان خانگی و آسان برای ضخیم‌تر و تیره‌تر شدن ابروها استفاده کنید. به منظور استفاده از ماکادمیا برای ابروهای‌تان، ابتدا ۴/۱ قاشق چایخوری از این روغن را گرم کنید و یک تکه پنبه را در آن بزنید. پس از آن، روغن را روی ابروهای‌تان بمالید و اجازه بدهید یک شب تا صبح بماند. صبح روز بعد آن را با آب ولرم بشویید. برای داشتن ابروهای ضخیم‌تر و تیره‌تر این روغن را به طور روزانه استفاده کنید.

۷. روغن برزک و روغن بادام شیرین

مخلوط روغن برزک و روغن بادام شیرین می‌تواند به رشد ابرو ها، نرم شدن‌شان و تقویت آنها کمک کند. بنابراین، این ترکیب به عنوان یکی از موثرترین روش‌ها برای پرپشت و ضخیم شدن ابرو در نظر گرفته شده‌است. قبل از اینکه به رختخواب بروید ابروهای خود را با این مخلوط ماساژ دهید و اجازه بدهید یک شب تا صبح بماند. سپس آن را صبح روز بعد پاک کنید. به شدت توصیه می‌شود که برای رسیدن به نتیجه‌ی بهتر از این روغن به صورت روزانه استفاده کنید.

۸. روغن دانه‌ی کنجد

روغن دانه کنجد دارای خواص تغذیه‌کننده است که باعث افزایش رشد ابرو و مو می‌شوند، بنابراین برای رشد ابروها مناسب است. قبل از خواب، مقدار کافی روغن دانه‌ی کنجد را روی ابروها بگذارید و ماساژ دهید. صبح روز بعد آن را بشویید.

۹. روغن معطر اسطوخودوس

یک تحقیق صورت گرفته روی روغن اسطوخودوس، نتایج قابل‌توجه این روغن را بر رشد مو نشان داده‌است. در نتیجه، روغن معطر اسطوخودوس نیز برای ضخیم‌تر و پرپشت‌تر کردن ابروها و رشد ابرو بسیار موثر است.

روش استفاده از این روغن بسیار ساده است:

– چند قطره روغن اسطوخودوس را با روغن جوجوبا و روغن زیتون مخلوط کنید.
– مخلوط حاصل از این روغن‌ها را بر روی ابرو خود بمالید.
– اجازه بدهید به مدت یک شب تا صبح بماند و صبح روز بعد آن را بشویید و کل صورت‌تان را تمیز کنید.

با این حال، روغن معطر اسطوخودوس می‌تواند باعث تحریک پوست‌های حساس شود. بنابراین، قبل از استفاده از آن بر روی صورت بهتر است در قسمت کوچکی از پوست‌تان آن را تست کنید.

۱۰. روغن معطر رزماری

روغن معطر رزماری دارای خواص مفیدی است که باعث افزایش رشد مو می‌شوند. این نتیجه‌گیری توسط تحقیقی که در مورد اثر روزماری بر روند رشد مو انجام شد، حمایت می‌شود که بهبود قابل‌توجه رشد مو را پس از شش ماه با استفاده از روغن معطر رزماری نشان می‌دهد. اعتقاد بر این است که این روغن به تحریک گردش خون کمک می‌کند و تقسیم سلولی را ترویج می‌دهد و به این ترتیب سبب رشد ابروها می‌شود. برای استفاده از این روش، روغن معطر رزماری و روغن زیتون را مخلوط کنید و ترکیب حاصل را بر روی ابروها بمالید. قبل از این‌که این ترکیب روغنی را روی صورت‌تان استفاده کنید، به دقت مقدار کمی از آن را روی قسمت کوچکی از پوست‌تان امتحان کنید.

۱۱. آب پیاز

پیاز حاوی مقدار زیادی سلنیوم، مواد معدنی، گوگرد، ویتامین B و ویتامین C است. این خواص باعث ایجاد کلاژن می‌شود که برای پوست شما و همچنین رشد مو بسیار مفید است. علاوه بر این، گوگرد موجود در پیاز می‌تواند به تقویت فولیکول‌های مو کمک کند. بیایید با هم ببینیم که چگونه با استفاده از این ماده، ابروها به طور طبیعی ضخیم‌ترمی‌شوند:

– آب پیاز را بگیرید و یک تکه پنبه را به این آب آغشته کنید و روی ابروها بمالید.
– چند دقیقه ابرو را با آب پیاز ماساژ بدهید و صبر کنید تا روی پوست‌تان خشک شود.
– در نهایت آن را با مایع شستشوی صورت‌تان بشویید تا بوی پیاز روی پوست‌تان نماند.
– برای این‌که سریع به نتیجه برسید، هر روز از این روش استفاده کنید.

۱۲. زرده‌ی تخم‌مرغ

زرده‌ی تخم‌مرغ منبع غنی از پروتئین کراتین و بیوتین است. این دو جزء به عنوان مواد اصلی موجود در مکمل‌های مخصوص رشد ابرو شناخته‌شده هستند. چگونه می‌توان ابروها را با استفاده از زرده‌ی تخم‌مرغ ضخیم‌ترکرد؟ این روش بسیار ساده است. برای این کار مطابق با دستورالعمل زیر پیش بروید:

– تخم‌مرغ را بشکنید و سفیده و زرده را از هم جدا کنید.
– زرده را با یک برس به ابروها بمالید.
– اجازه بدهید به مدت ۳۰ دقیقه بماند و سپس آن را با آب گرم شستشو دهید.

توجه داشته باشید که زرده‌ی تخم‌مرغ ممکن است منافذ مو را مسدود کنند، بنابراین هر روز از آن استفاده نکنید. این درمان بهترین نتیجه را در بر خواهد داشت در صورتی که آن را دو بار در هفته تکرار کنید.

۱۳. تخم شنبلیله

تخم شنبلیله دارای خواص زیادی است مانند اسید نیکوتینیک، لسیتین و پروتئین که باعث رشد مو می‌شوند. علاوه بر این، به تغذیه و تقویت فولیکول‌های مو کمک می‌کند و رشد مناسب ابروها را بهبود می‌بخشد. بنابراین، اگر هنوز راه‌حلی برای پرپشت و ضخیم کردن ابروهای‌تان پیدا نکرده‌اید، چرا از تخم شنبلیله استفاده نمی‌کنید؟

برای استفاده از این روش درمانی طبیعی در خانه، باید مطابق با دستورالعمل زیر پیش بروید:

– تخم شنبلیله را به مدت یک شب تا صبح خیس بگذارید.
– سپس آن را له کنید تا تبدیل به یک خمیر صاف و یکدستی شود و کمی روغن جوجویا یا روغن نارگیل به آن اضافه کنید.
– ترکیب به‌دست آمده را قبل از رفتن به رختخواب، به ابروها بمالید.
– بگذارید یک شب تا صبح بماند و روز بعد آن را با آب گرم بشویید.
– این روش را ۲ تا ۳ بار در هفته تکرار کنید.

۱۴. آلوئه‌ورا برای ضخیم و پرپشت کردن ابروها

آلوئه‌ورا به چند منظوره بودن معروف است. این گیاه نه تنها در صنعت زیبایی پرکاربرد است، بلکه در ضخیم شدن ابروها نیز تاثیر زیادی دارد. چرا؟ دلیل چنین تاثیری این است که آلوئه‌ورا دارای ترکیبی به نام آلوئنین است که می‌تواند پوستی را که در آن موها و ابروها رشد می‌کنند، تغذیه کند. در یک مطالعه که روی مزایای آلوئه‌ورا صورت گرفت، تاثیر این گیاه در بهبود قابل‌توجه مشکلات پوستی (یکی از دلایل رشد ضعیف ابرو) اثبات شده‌است.

– پوست بیرونی آلوئه‌ورا را جدا کنید.
– ژل را بیرون بیاورید و آن را بر روی ابروها ماساژ دهید.
– اجازه بدهید به مدت حدود ۳۰ دقیقه بماند.
– آلوئه‌ورای باقیمانده را برای استفاده‌ی بعدی در یخچال نگهداری کنید.

آلوئه‌ورا تقریبا به آسانی جذب پوست می‌شود. بنابراین، شما می‌توانید آن را چند بار در روز استفاده کنید.

درحال‌حاضر، بسیاری از برندهای آرایشی ژل آلوئه‌ورا تولید کرده‌اند. می‌توانید خیلی راحت این ژل را بخرید و از آن استفاده کنید تا مجبور نباشید ژل را از برگ‌های تازه استخراج کنید.

۱۵. شیر

شیر به دلیل داشتن مقدار زیادی مواد معدنی و ویتامین شناخته شده‌است. بنابراین، این ماده درمان موثری برای ضخیم و پرپشت کردن ابروها است. از یک پد پنبه استفاده کنید و آن را به شیر آغشته کنید. سپس این پنبه را روی ابروهای خود بمالید و به آرامی ضربه بزنید تا بهتر جذب شود. صبر کن تا خشک شود و سپس آن را با آب گرم بشویید. برای این‌که سریع‌تر به نتیجه برسید، از این روش هر روز استفاده کنید.

۱۶. لیمو

گزینه‌ی دیگر برای ضخیم و پرپشت کردن ابروها استفاده از لیمو است. لیمو غنی از ویتامین B و C، اسید فولیک و مواد مغذی است، بنابراین این ماده برای رشد موهای شما مؤثر است. لیمو همچنین روغن اضافی را که سبب مسدود شدن فولیکول‌های مو می‌شود، از بین می‌برد تا ابروها بتوانند به راحتی رشد کنند.

لیمو را به تکه‌های نازک برش بزنید و چند دقیقه روی ابروها بگذارید. پس از آن، برش لیمو را بردارید و صورت‌تان را با آب گرم شستشو دهید. شما می‌توانید برای رسیدن به نتایج بهتر لیمو را با روغن نارگیل ترکیب کنید. به یاد داشته باشید که نباید لیمو به مدت طولانی روی ابروهای‌تان بماند، زیرا دارای خواص سفیدکننده است. اگر اجازه بدهید به مدت طولانی روی ابروهای‌تان بماند، سبب می‌شود که رنگ ابروهای‌تان روشن‌تر شود.

۱۷. کپسول‌های ویتامین E

نیازی به گفتن نیست، ویتامین E یک روش فوق‌العاده موثر برای ضخیم شدن ابروها است. ویتامین E می‌تواند فولیکول‌ها و تارهای مو را تغذیه کند، و به این ترتیب باعث رشد ابرو می‌شود. همچنین، ویتامین E حاوی توکوترینول است، آنتی‌اکسیدانی که به نرم شدن موهای شما کمک می‌کند. کپسول‌ها را سوراخ کنید و روغن داخل آنها را بیرون بیاورید و روی ابروها بمالید و مدتی ماساژ دهید. اجازه بدهید به مدت یک شب تا صبح بماند و وقتی بیدار شدید آن را شستشو دهید. ویتامین E به کاهش ریزش مو کمک می‌کند.

۱۸. برگ‌های کاری

مطابق با طب آیورودا برگ‌های کاری می‌توانند رشد مو را تحریک کنند، بنابراین اگر شما هنوز راه‌حلی برای پرپشت و ضخیم کردن ابروهای‌تان پیدا نکرده‌اید، بیایید یک بار هم برگ‌های کاری را امتحان کنید.

– برگ‌های کاری را له کنید و آن را در آب گرم خیس بگذارید.
– ترکیب آب و برگ‌ها را صاف کنید و مایع حاصل را روی ابروها بمالید.
– اجازه بدهید به مدت یک شب تا صبح بماند.
– صبح روز بعد صورت‌تان را شستشو دهید.

۱۹. برای رشد ابرو و پرپشت شدن آن از وازلین استفاده کنید

شما باید وازلین را به عنوان یکی از روش‌های درمانی برای ضخیم شدن ابروها در نظر بگیرید. وازلین به رطوبت پوست زیر ابروها کمک می‌کند و از این رو سبب می‌شود که ابروهای شما سریع‌تر رشد کنند. وازلین همچنین یک محصول خوب است برای این‌که پس از اصلاح استفاده کنید.

– آرایش خود را پاک کنید و صورت‌تان را خشک کنید.
– وازلین را با استفاده از یک تکه پنبه به طور کامل روی ابروها استعمال کنید.
– اجازه بدهید وازلین به مدت یک شب تا صبح روی ابروها بماند.

۲۰. عصاره گل ختمی

ثابت شده‌است که عصاره‌ی ختمی سبب رشد سریع مو می‌شود. اثرات آن بر مشکلات مو مانند ریزش موی آندروژنیک در آزمایشاتی که بر روی موش‌های صحرایی انجام شده‌، اثبات شده‌است. بنابراین اگر دوست دارید بدانید که چگونه ابروهای‌تان را ضخیم‌تر کنید، فقط به سراغ ختمی بروید. گل ختمی را له کنید. سپس آن را به طور مستقیم بر روی ابروها استعمال کنید و اجازه بدهید به مدت ۳۰ دقیقه بماند. سپس آن را بشویید. شما باید این روش درمانی را چند بار در هفته انجام بدهید، تا سریع به نتیجه برسید.

ب) نکاتی برای رشد ابرو و ضخیم شدن ابرو

۱. غذاهای غنی از بیوتین و سالم بخورید.

اگر به دنبال ضخیم و پرپشت کردن موهای‌تان هستید لازم است که از غذاهای غنی از بیوتین بیش‌تر مصرف کنید زیرا بیوتین نقش مهمی در بهبود رشد مو دارد. همچنین لازم است رژیم غذایی سالمی داشته باشید تا بدن شما در بهترین حالت باشد. به یاد داشته باشید که غذاهای سالمی که دارای ویتامین، پروتئین، امگا ۳، آهن و غیره هستند، بخورید.

۲. از سرم‌های خاصی استفاده کنید.

برخی از سرم‌ها کمک می‌کنند تا ابروها یا موهای‌تان سریع‌تر رشد کنند. بهترین سرم حاوی پپتیدها است، ترکیبی که روند رشد مو را تقویت می‌کند. با توسعه‌ی صنعت زیبایی، پیدا کردن یک سرم مناسب برای شما کار چندان دشواری نیست.

۳. از آرایش کردن پرهیز کنید.

اگر چه با آرایش، شما می‌توانید فورا ابروهایی پهن و یک‌شکل داشته باشید، اما آرایش باعث جلوگیری از رشد ابرو می‌شود. فاندیشن، پودر و بسیاری از محصولات زیبایی دیگر می‌توانند فولیکول‌های مو را مسدود کنند و روی آنها تاثیر منفی بگذارند. بنابراین تا آن‌جا که می‌توانید از آرایش کردن پرهیز کنید تا ابروها بتوانند بهترین شرایط را برای رشد داشته باشند.

۴. از مصرف لوسیون و کرم پرهیز کنید.

آیا شما شگفت‌زده شدید از این‌که لوسیون و کرم نیز می‌توانند روی ضخامت و پرپشتی ابروهای‌تان تاثیر بگذارند؟ چنین تاثیری به این دلیل است که لوسیون و کرم می‌تواند فولیکول‌های مو را مسدود کنند و از فرآیند تنفس تارهای مو جلوگیری کند. بنابراین، ابروهای شما شرایط مناسب را برای رشد نخواهند داشت. به همین دلیل، شما باید برای این قسمت به جای لوسیون یا کرم از وازلین استفاده کنید.

۵. ماساژ

ماساژ کمک می‌کند تا گردش خون بهبود بیابد و پوست شما، و همچنین فولیکول‌های مو مواد مغذی بیش‌تری را جذب کند. شما باید دو بار در روز ابروهای خود را ماساژ دهید. برای رسیدن به نتایج بهتر با استفاده از این روش، بهتر است با ژل یا روغن معطر ماساژ را انجام بدهید.

۶. شانه زدن تارهای ابرو برای تحریک رشد ابرو

شانه زدن یا مسواک کشیدن روی ابروها باعث تحریک گردش خون می‌شود. این روش همچنین می‌تواند مواد مغذی و اکسیژن را به تمام ابروهای شما برساند. شانه کردن ابروها با یک برس نرم، به شما همچنین کمک می‌کند تا از شر سلول‌های مرده‌ی پوست خلاص شوید و از شکستگی تارهای مو نیز جلوگیری خواهد شد.

۷. برای رشد ابرو آب بنوشید.

آب نقش مهمی در بدن ما ایفا می‌کند. اعتقاد بر این است که مصرف آب به اندازه‌ی کافی بدن شما را در بهترین شرایط برای رشد موها و ابرو قرار می‌دهد. همچنین، اگر پوست شما بیش از حد خشک باشد، فولیکول‌های مو پر از پوست‌های مرده خواهد شد. در نتیجه، تارهای ابرو به سختی می‌توانند رشد کند. اطمینان حاصل کنید که هر روز دست کم ۲ لیتر آب می‌نوشید.

۸. خواب خوب و کافی داشته باشید.

خواب به جلوگیری از بالا رفتن فشار خون کمک می‌کند و شرایط سلامت شما را بهبود می‌دهد. تنها زمانی که شما به اندازه‌ی کافی بخوابید، بدن‌تان در بهترین وضعیت برای هر نوع عملکردی قرار می‌گیرد. بنابراین، اگر دوست دارید ابروهای‌تان به طور طبیعی رشد کنند، به یاد داشته باشید که دست کم ۶ تا ۷ ساعت در روز بخوابید.

۹. رویه‌سابی کنید

رویه‌سابی و لایه‌برداری می‌تواند پوست مرده را از فولیکول‌های مو حذف کند و به این ترتیب تارهای مو می‌توانند سریع‌تر رشد کنند. همچنین، لایه‌برداری کمک می‌کند گردش خون زیر پوست بهتر شود و شرایط خوبی برای رشد ابرو ایجاد می‌کند. بنابراین، اگر شما به دنبال راه‌حلی برای ضخیم و پرپشت کردن ابروها هستید، این روش درمانی را نادیده نگیرید. شما می‌توانید یک مسواک نرم را برای رویه‌سابی و لایه‌برداری پوست استفاده کنید. فقط فراموش نکنید که صورت خود را پس از انجام این کار بشویید.

۱۰. رطوبت

ممکن است کاملا غیر منطقی باشد که به شما توصیه کنیم ابروهای‌تان را مرطوب نگه دارید اما نه از کرم و نه از لوسیون استفاده کنید. در حقیقت، مهم است که ابروهای‌تان را مرطوب کنید، چرا که تارهای ابرو با این کار قوی‌تر خواهند شد. با این حال، به یاد داشته باشید که لوسیون یا کرم سبک­تری انتخاب کنید مانند ژل مرطوب‌کننده به طوری که بتواند به خوبی جذب فولیکول‌های موهای ابرو شود.

نمی‌توان انکار کرد که ابروها در تعریف ویژگی‌های صورت شما نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند. از آن‌جایی که درحال‌حاضر ابروهای پهن مد هستند، بسیار خوش شانس هستید اگر که به طور طبیعی ابروهایی پر و پهن دارید. با این حال، کسی که ابروهای مورد نظر را نداشته باشد، نباید ناامید شود و بهتر است این روش‌ّها را برای داشتن ابروهایی پهن‌تر امتحان کند. اگر چه آرایش می‌تواند شما را برای به‌دست آوردن ابروهایی زیبا کمک کند، اما راه‌هایی طبیعی برای پر و ضخیم کردن ابروها وجود دارد.

در این مقاله، ۲۰ داروی خانگی رشد ابرو و ۱۰ نکته وجود داشت که می‌توانید خودتان در خانه امتحان کنید. این‌ها همه روش‌هایی طبیعی هستند که انجام دادن‌شان مستلزم زحمت زیادی نیست. تمام کاری که باید انجام دهید این است که درمانی را که بیش از بقیه برای شما مناسب است انتخاب کنید و آن را انجام بدهید. و آخرین نکته‌ای که باید بدانید این است که، برای رسیدن به نتایج خوب باید زمان صرف کنید، بنابراین برای ضخیم و پرپشت کردن ابروها مهم است که صبور باشید!

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – سارا فیضی

منبع: vkool

رشد ابرو: ۳۰ راه عالی برای پرپشت شدن ابرو به صورت طبیعی

(مشاهده ۱ نفر, فقط امروز)
هرگونه نشر ، بازتولید یا بازنشر تمام یا بخشی از محتوای سایت بازده بدون کسب مجوز، غیرقانونی است و تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.
راحت و سریع با زدن دکمه + انتشار بده

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زیبایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در