آموزش انجام زایمان اورژانسی، مخصوص شوهران!


آموزش انجام زایمان اورژانسی، مخصوص شوهران!

البته خیلی به ندرت پیش خواهد امد که همسر شما در مرحله از زایمان قرار بگیرد که بخواهد مثلا در اتومبیلی که در آن نشسته است زایمان کند ولی منظور اینکه شما حتما وقت و فرصت کافی را در هر شرایط خاص و در غیر عادیترین مکانها هم خواهید یافت که کمک همسرتان باشید، تنها مشروط بر اینکه خونسردی خود را حفظ کنید و چند نکته را رعایت کنید!

گروه ترجمه نی‌نی‌بان: البه خیلی به ندرت پیش خواهد امد که همسر شما در مرحله از زایمان قرار بگیرد که بخواهد مثلا در اتومبیلی که در آن نشسته است زایمان کند ولی منظور اینکه شما حتما وقت و فرصت کافی را در هر شرایط خاص و در غیر عادیترین مکانها هم خواهید یافت که کمک همسرتان باشید، تنها مشروط بر اینکه خونسردی خود را حفظ کنید و چند نکته را رعایت کنید!
آموزش انجام زایمان اورژانسی، مخصوص شوهران!

- نترسید
به امبولانس زنگ بزنید و حتما حواستان باشد که تاریخ زایمان، نام بیمارستان و هر داروی خاصی که همسرتان در این دوران بارداری مصرف میکرده است را به انها بگویید.

-همسرتان را در وضعیت فیزیکی راحتی قرار دهید
به همسرتان کمک کنید که به پشت روی زمین دراز بکشد و زانوهای خود را خم کرده و انها را از هم باز کند.

-دستتان را بشویید
حتما دستتان را با اب و صابون شستشو دهید، و از ضد عفونی کننده های شیمیایی استفاده نکنید. زیر همسرتان و مخصوصا مکانی که قرار است نوزاد را به دنیا بیاورید و قرار دهید را با پارچه و حوله تمیز بپوشانید.

- به او بگویید که با کنترل فشار دهد
تا زمانیکه که سر بچه را ندیده اید اجازه ندهید که همسرتان با فشار زود هنگام به خارج کردن نوزاد از واژن خود اقدام کند. تنها زمانی که سر نوزاد را دیدید به او بگویید که با هر احساس درد شروع به فشار دادن نمایید و این فشار ها را تا ده شماره به طور مستمر ادامه دهد و تا درد بعدی صبر کند و دوباره در هر درد تا ده شماره فشار دهد.

- سر نوزاد را ساپورت کنید
هنگامی که سر نوزاد را دیدید، دست خود را خیلی اهسته و ملایم روی سر نوزاد قرار دهید تا با این کار اجازه پرتاب و خروج سریع او را با فشارهای همسرتان بگیرید.همچینین توجه کنید که سر او را نکشید زیرا عمل خروج به طور طبیعی انجام خواهد گرفت.

- به تنفس نوزاد کمک کنید
زمانی که سر نوزاد خارج شد انرا خیلی ملایم بگیرید و همسرتان بگویید که دیگر فشار نیاورد. دقت کنید که بند ناف دور گردن نوزاد پیچیده نشده باشد و اگر پیچیده شده به اهستگی انرا از دور گردنش ازاد کنید. با گوشه تمیز پارچه ای که از قبل اماده کرده اید هرگونه ترشحی را از اطراف بینی و دهان نوزاد پاک کنید که مانع تفس او نشود.

- زایمان بقیه اندام نوزاد
دستان خود را در دو طرف سر نوزاد قرار دهید و خیلی ارام انرا به سمت پایین هدایت کنید، و از همسر خود بخواهید که خیلی ارام فشار دهد تا زمانی که قسمت بالایی شانه های او خارج شود. حالا نوزاد را خیلی اهسته به جهت بالا هدایت کنید و سر و شانه های او را ساپورت کنید که بفیه اندام او خارج شود. این مرحله معمولا به سرعت انجام میشود. حالا اگر شانه های او گیر کرده بود از همسرتان بخواهید که با قدرت فشار دهد تا شانه ها خارج شود. اما دقت کنید که هرگز نوزاد را نکشید.

خروج مایع داخل دهان نوزاد
بلافاصله بعد از به دنیا امدن نوزاد، او را روی شکم مادر قرار دهید طوریکه پاهای او بالاتر از سرش قرار بگیرد و به این ترتیب هرگونه مایع ای از بینی و دهانش خارج شود تا راه تنفسش را نگیرد.
آموزش انجام زایمان اورژانسی، مخصوص شوهران!

- نوزاد را بپوشانید
نوزاد که به دنیا امد او را نشویید و فقط با پارچه تمیز او را خوب بپیچید و دوباره روی شکم همسرتان بخوابانید. به هیچ عنوان بند ناف را نکشید و یا پاره نکنید.

- خروج جفت
اگر هنوز امبولانس نرسیده بود از همسرتان بخواهید تا دوباره فشار بیاورد تا جفت نیز خارج شود. وقتی جفت خارج شد انرا داخل کیسه بگذارید. بعد ارام شکم همسرتان و قسمت تحتانی نافش را ماساژ دهید، تا رحم تحریک شود و مانع خونریزی جفت شود.

به اینده فکر کنید
بچه زندگی شما و شما را طوری تغییر خواهد داد که فکرش را هم نمیکنید. او از همان ابتدا با نیازش به محبت ورزیده شدن، همراهی شدن، اموزش داده شدن، فرا گرفتن اصول زندگی و مهارتهای لازم برای زندگی، حمایت مالی شدن به شما تا انتهای عمرتان وابسته خواهد بود. فرزندتان شما را از توجه کردن به وی، و اطمینان خاطر داشتن از سلامتش و اینکه بهترین خود برای او باشید، شما را باز نخواهد داشت. بنابراین از همین ابتدا به نوع رابطه ای که با او خواهید داشت فکر کنید و سعی کنید بهترین شکل رابطه را با او بسازید.

مرخصی زایمان
امروزه بسیاری از پدران زمانی از فضای کاری مرخصی میگیرند تاعلاوه بر اینکه به همسر خود کمک کنند، ارتباط بهتری را نیز از همان اغاز با فرزند خود ایجاد کنند. به طور مثال در امریکا پدران اجازه دارند تا ۱۲ هفته مرخصی بدون حقوق برای تولد فرزندشان بگیرند، و برخی از شرکتها نیز یک مدتی از مرخصی را با حقوق در نظر میگیرند برای پدر. در کانادا نیز این مدت میتواند بین ۱۲ تا ۵۲ هفته باشد که میتواند بین پدر و مادو تقسیم شده و بچرخد.

استفاده بیشتر از زمان
حتی اگر از هر لحاظ برای شما مقدور نیست که این مدت زمان مرخصی بگیرید، هنوز هم کارهای زیادی میتوانید انجام دهید که با نوزاد خود وقت بگذرانید.
به طور مثال اگر نوزاد از بطری شیر مینوشد، میتوانید وظیفه شیر دادن بعد ز ظه یا شیر شبانه را به عهده بگیرید. میتوانید پوشک او را تعویض کنید و یا او را به حمام ببرید. برای او لالایی بخوانید و اجازه دهید که در این فواصل همسرتان استراحت کند و ذهنش ارام گیرد تا فشار کمتری را متحمل شود، علی الخصوص که در هفته های اوایل بعد زایمان او نیز نیاز داد تا استراحت بیشتری داشته باشد که بتواند قوی از دست رفته در مرحله زایمان را باز یابد و از درون ترمیم یابد.
شما هرچه بیشتر با کودک خود وقت بگذارید، بیشتر و بهتر او را میشناسید و رابطه شما مستحکم تر شکل میگیرد. اما توجه داشته باشید شما قبل از اینکه یک پدر باشید، یک همسر هستید و حتما برای همسرتان هم باید وقت بگذارید. به طور مثال زمانهایی که کودکان خواب است، زمان را به همسرتان اختصاص دهید و با او تنها باشید تا به نیازها و عواطف او نیز توجه کنید تا او هم در شرایط جدید دلگرم باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...