حقایق جالب و باورنکردنی در مورد سریال بازی تاج و تخت


حقایق جالب و باورنکردنی در مورد سریال بازی تاج و تخت

شکوه و عظمت دنیای خیالی، شخصیت‌‌پردازی و خط اصلی داستان سریال بازی تاج و تخت به اندازه‌ای جذاب و شگفت‌انگیز است که میلیون‌ها نفر را مجذوب خود کرده است. حالا بد نیست که به چند حقیقت جالب درباره این مجموعه که از سایت IMDB و سایر منابع معتبر جمع‌آوری شده، اشاره کنیم. 1. رز لزلی و کیت هرینگتون هر دو از نوادگان چارلز دوم...

شکوه و عظمت دنیای خیالی، شخصیت‌‌پردازی و خط اصلی داستان سریال بازی تاج و تخت به اندازه‌ای جذاب و شگفت‌انگیز است که میلیون‌ها نفر را مجذوب خود کرده است. حالا بد نیست که به چند حقیقت جالب درباره این مجموعه که از سایت IMDB و سایر منابع معتبر جمع‌آوری شده، اشاره کنیم.

۱. رز لزلی و کیت هرینگتون هر دو از نوادگان چارلز دوم هستند!

در میان تمام بازیگران این مجموعه تلویزیونی تنها رز لزلی که نقش یک وحشی و دختری را که خارج از تمدن شهری بزرگ شده، ایفا می‌کند، در یک قلعه واقعی زندگی کرده و بزرگ شده است. همچنین هرینگتون هشتمین نسل از نوادگان چارلز دوم است و پدرش یک بارونت است؛ مرد اشرافی که مقام و امتیازات او از بارون کمتر و از شوالیه بیشتر است.

۲. هافتور بیورنسون، بازیگر نقش مانتین، در سال ۲۰۰۸ یک بازیکن بیس‌بال ۱۰۴ کیلوگرمی بود. در حال حاضر او ۱۸۰ کیلوگرم وزن دارد و در مسابقات قوی‌ترین مردان جهان شرکت می‌کند!

وی به دلیل آسیب‌دیدگی زانو برای مدتی از بیس‌بال کناره گرفت و در این مدت وزنش افزایش یافت. او می‌تواند یک هواپیما و کامیون ۱۵ تنی را حمل کند و در حین حمل اتومبیل، بدود و حتی رکورد حمل یک کُنده درخت ۶۵۰ کیلوگرمی را دارد.

۳. هری لوید، ایفاگر نقش ویسریس تارگرین از نوادگان چارلز دیکنز است!

۴. ایوان ریان، بازیگر نقش رمزی بولتون برای ایفای نقش خود در این سریال از شخصیت جوکر با بازی هیث لجر، فیلم دنیس مزاحم و لیام کالاگر خواننده اوسیس الهام گرفته است!

۵. تامن باراتیون هفتمین پادشاهی است که در این مجموعه تلویزیونی می‌میرد. در هر فصل این سریال یک پادشاه کشته ‌شده است، به‌ جز فصل ششم که در آن دو پادشاه مردند!

۶. یکی از شمشیرهای استفاده‌ شده در تخت آهنین یک کپی ساخته‌شده از شمشیر گلامدرینگ، شمشیر گندالف در فیلم ارباب حلقه‌ها است!

۷. زمانی که آریا استارک وارد تالار چهره‌ها می‌شود، صورت دو تن از سازندگان این مجموعه به نام‌های دیوید بنیوف و دن ویس را در میان چهره‌های تالار مشاهده می‌کند!

۸. پیتر وان بازیگر نقش مستر ایمون نابینا، تقریبا نابیناست!

۹. با توجه به گفته‌های جرج.آر.آر.مارتین، شمال دیوار حتی از کانادا هم بزرگ‌تر است!

آن سوی دیوار در سریال «بازی تاج و تخت»، منطقه‌ای وسیع و بخشی از وستروس است. به دلیل شرایط غیرقابل سکونت این منطقه، دیوار آن بخش را از وستروس جدا کرده است. وحشی‌ها در این منطقه زندگی می‌کنند؛ اما به دلیل شدت سرما و خطرات آن همیشه در حال جا‌به‌جایی هستند.

۱۰. پیتر دینکلیج و شان بین اولین انتخاب نویسندگان این مجموعه برای ایفای نقش‌های تیریون لنیستر و ند استارک بودند!

برای انتخاب سایر بازیگران تست‌های بسیاری گرفته شد. حتی تعدادی از بازیگران پس از فیلم‌برداری آزمایشی تعویض شدند.

۱۱. گرگ‌های وحشت در واقع در دوره عصر یخبندان وجود داشته‌اند. آن‌ها از گرگ‌های خاکستری امروزی بزرگ‌تر بوده‌اند و دندان‌های بسیار بزرگ‌تری هم داشته‌اند!

با توجه به فسیل‌های کشف شده در چاله‌های قیر منطقه هنکاک لس‌آنجلس، این موجودات وجود داشته‌اند و حدود ۱۶ هزار سال پیش منقرض شده‌اند.

۱۲. این سریال در استودیو تایتانیک ایرلند یعنی همان جایی که فیلم تایتانیک ساخته‌ شده، فیلم‌برداری شده است!

۱۳. جرج.آر.آر.مارتین «بازی تاج‌ و تخت» را از لاک‌پشت‌های خانگی‌اش الهام گرفته است!

۱۴. وایت واکر‌ها با استفاده‌ از جلوه‌های ویژه به وجود نیامده‌اند. آن‌ها بازیگرانی در زیر چند لایه گریم هستند و گریم آن‌ها ۶ ساعت در روز به طول می‌انجامد!

تنها چیزی که به‌ صورت دیجیتالی به وایت واکر‌ها اضافه شده، رنگ آبی یخی و نافذ چشم‌هایشان است.

۱۵. نویسندگان این سریال در عکس‌العمل به یک جوک انتقادی در قسمت «بلک فرایدی» انیمیشن «سوث پارک»، صحبت از سیاست‌ها و توطئه‌ها در باغ قلعه را متوقف کردند!

در فصل چهارم این سریال، صحنه‌ای وجود دارد که اولنا تایرل می‌گوید از راه رفتن در باغ‌ها خسته شده و اگر مجبور شود باز هم این کار را انجام دهد، خود را از صخره پرت خواهد کرد. این جمله به جوکی در انیمیشن «سوث پارک» اشاره دارد.

۱۶. زمانی که ملکه الیزابت از محل فیلمبرداری این مجموعه دیدن کرد، از نشستن بر روی تخت آهنین امتناع ورزید. قانونی وجود دارد که او را از نشستن بر روی تخت پادشاهی کشورهای دیگر منع می‌کند!

ملکه بریتانیا در بازدیدی که از منطقه شمال ایرلند داشت، در محل فیلمبرداری این سریال حاضر شد و با تعدادی از بازیگران و نویسندگان این سریال صحبت کرد.

۱۷. سرزمین پادشاهی، وینترفل، دیوار و موقعیت دنریس در تیتراژ ابتدایی تمامی قسمت‌ها به صورت سه‌بعدی نمایش داده می‌شود؛ اما در بقیه سکانس‌های تیتراژ فقط مکان‌های مربوط به آن قسمت را مشاهده می‌کنید!

۱۸. میسی ویلیامز برای وفادار ماندن به متن کتاب که در آن آریا را چپ‌دست معرفی کرده، با دست چپ به ایفای نقش پرداخته؛ اما خودش راست‌دست است!

بعد از اینکه مادر میسی ویلیامز کتاب اصلی را خواند و به او گفت که آریا چپ‌دست است، میسی تصمیم گرفت تا از آن به بعد تمام کارهایش را با دست چپ انجام دهد تا بتواند برای ایفای نقشش آماده شود.

۱۹. جرج.آر.آر.مارتین با ساخت این مجموعه تلویزیونی از روی کتابش موافقت کرد؛ زیرا بنیوف و ویس به سؤال «مادر جان اسنو چه کسی بود؟» به ‌درستی پاسخ دادند!

۲۰. در یک قسمت معمولی این سریال به‌ طور متوسط از ۷۰۰ دست لباس استفاده ‌شده و قریب به ۱۰۰ نفر وظیفه تولید آن‌ها را به عهده داشته‌اند!

۲۱. میسی ویلیامز مجبور بود برای بازی در صحنه‌هایی که مربوط به زمان نابینایی آریا است، از یک لنز دست‌ساز ۱۶ میلی‌متری در چشمانش استفاده کند!

۲۲. در طول فیلم‌برداری فصل ششم این سریال، برای مخفی ماندن زنده شدن دوباره جان اسنو هیچ‌کس از عوامل اجازه نداشت نام او را به زبان بیاورد. در عوض آن‌ها از واژه LC به معنای لرد کامندر استفاده می‌کردند!

۲۳. در فیلمنامه صحنه‌ای که جان اسنو روی قایق به هاردهوم می‌رسد، نوشته شده بود که وی شبیه جرج واشنگتن به هنگام عبور از رودخانه دلاویر است؛ اما موهای بهتری دارد!

۲۴. طبق یک نظرسنجی، رمزی بولتون به ‌عنوان منفور‌ترین شخصیت تلویزیونی سریال «بازی تاج و تخت» انتخاب شد. او حتی از جفری باراتیون هم پیشی گرفت!

زمانی که جفری به پادشاهی رسید، همه منتظر رسیدن زمان مرگ او بودند و صحنه مرگ او یکی از رضایت‌بخش‌ترین صحنه‌های این سریال عنوان‌شده است؛ اما این صحنه نتوانست صحنه مرگ رمزی بولتون در فصل ششم را پشت سر بگذارد.

مطلب مرتبط: فیلمبرداری فصل هشتم سریال بازی تاج و تخت از پائیز شروع خواهد شد

منبع

برای اطلاع از جدیدترین مطالب سایت به کانال تلگرام روژان بپیوندید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن