جنسیت جنین: 21 روش آسان و علمی برای تعیین جنسیت جنین


جنسیت جنین: 21 روش آسان و علمی برای تعیین جنسیت جنین

9 ماه انتظار کشیدن را برای معلوم شدن جنسیت جنین را فراموش کنید. از همان ابتدای شکل‌گیری جنین هم مادران آینده و هم افرادی که آنها را دوست دارند، مدام دنبال این هستند که بدانند آیا بچه یک دختر قند و عسل است یا یک پسر کاکل به سر! اگر از آن دسته آدم‌هایی نیستید که تا لحظه‌ی آخر و اتاق عمل صبر می‌کنند و حتی زمان سونوگرافی هم برایتان دیر است،...

۹ ماه انتظار کشیدن را برای معلوم شدن جنسیت جنین را فراموش کنید. از همان ابتدای شکل‌گیری جنین هم مادران آینده و هم افرادی که آنها را دوست دارند، مدام دنبال این هستند که بدانند آیا بچه یک دختر قند و عسل است یا یک پسر کاکل به سر! اگر از آن دسته آدم‌هایی نیستید که تا لحظه‌ی آخر و اتاق عمل صبر می‌کنند و حتی زمان سونوگرافی هم برایتان دیر است، روش‌های قید شده در این نوشتار را امتحان کنید تا معلوم شود که در هنگام خرید وسایل مورد نیاز کودک به دنبال رنگ آبی باشید یا رنگ صورتی! این روش‌های تعیین جنسیت جنین هم علمی هستند و هم عجیب و غریب و افسانه‌ای!

جنسیت جنین: 21 روش آسان و علمی برای تعیین جنسیت جنین

۱. آزمایش ژنتیک

آیا این آزمایش جواب درستی به شما می‌دهد؟ بله!

آزمایشات خونی که ادعا می‌کنند جنسیت نوزاد را در هفته‌ی هفتم تعیین می‌کنند، در خارج از ایالات متحده انجام می‌شوند، اما در خود ایالات متحده هیچگاه چندان محبوب نبوده‌اند – یکی از دلایل این عدم استقبال نامعلوم بودن صحت آنها است. اما یک تحلیل شگفت‌انگیز از ۵۷ مطالعه‌ی منتشر شده در “ژورنال انجمن پزشکی امریکا” نشان می‌دهد که این تست‌ها که ذره‌های کوچک DNA جنین را که در جریان خون مادر در دوران بارداری موجود است، بررسی می‌کند، می‌تواند بین ۹۵ تا ۹۹ درصد دقیق باشد.

مطلب مرتبط: یبوست بارداری:۱۵ درمان خانگی بسیار موثر یبوست در بارداری

کیت‌های غربالگری، احتمال وجود کروموزوم Y را در چند قطره خون گرفته شده از طریق یک انگشت بررسی می‌کنند. اگر این کروموزوم وجود داشته باشد، شما یک پسر دارید؛ اگر نه، فرزندتان دختر است (به همین دلیل، آزمایشات اگر پسر بودن جنین را اعلام کنند نسبتا دقیق‌تر هستند، زیرا عدم وجود کروموزوم Y ممکن است فقط به این معنی باشد که کروموزوم Y در نمونه‌ی خون گرفته شده وجود ندارد.)

۳. آمینو سنتز

آیا این روش دقیق است؟ بله!

این روش نیمه تهاجمی یک راه دقیق برای شناختن جنسیت کودک شما است، اما به دلیل خطر اندک سقط جنینی که دارد، احتمالا پزشک‌تان فقط به دلیل کنجکاوی شما برای دانستن جنسیت جنین، انجام آن را تایید نخواهد کرد. دکتر مایکل راندل، یک متخصص زنان و زایمان در آتلانتا توضیح می‌دهد، “آمنیوسنتز به این صورت است که یک سوزن در مایع اطراف نوزاد وارد می‌شود و کمی از مایع آمنیون را برمی‌دارد. این مایع برای مشخص شدن آرایش کروموزومی جنین مورد بررسی قرار می‌گیرد و جنسیت او و همچنین هر گونه ناهنجاری‌های کروموزومی را نشان می‌دهد. این آزمایش کاملا دقیق است مگر این‌که مسئول مربوطه نتیجه را اشتباه بخواند.

۴. تشخیص جنسیت از طریق ضربان قلب جنین

آیا این روش نتیجه‌ی درستی را در بر دارد؟ احتمالا نه!

زنان نسل به نسل اعتقاد داشته‌اند که ضربان قلب سریع – حدود ۱۴۰ ضربه در دقیقه یا بیش‌تر – به طور مشخص نشان می‌دهد که جنین دختر است، در حالی که اگر ضربان قلب کم‌تر از این تعداد باشد، چنین پسر است. چرا؟ یک نظریه این است که دختران ظاهرا کوچک‌تر هستند، بنابراین قلب آنها سریع‌تر می‌زند. دکتر راندل خیلی راحت این نظریه را رد می‌کند و آن را بی‌ارزش می‌داند، او می‌گوید، “ضربان قلب جنینی متغیر است و می‌تواند روز به روز یا حتی ضربه به ضربه تغییر کند. من تعداد زیادی دختر ۴.۵ کیلویی و پسر ۱۸۰۰ گرمی به دنیا آورده‌ام.

مطلب مرتبط: ۲۰ بهترین خوراکی برای تغذیه دوران بارداری که علم توصیه می‌کند

۵. ارتفاع برآمدگی شکم

آیا این روش جواب درستی به شما می‌دهد؟ احتمالا نه (اما غریبه‌ها دست از حدس زدن برنخواهند داشت! )

داستان‌ها و افسانه‌های زیادی در مورد بارداری وجود دارد که حتی ریشه و خاستگاه‌شان هم مشخص نیست و آن خانم‌هایی شایعه‌ساز سال گذشته حالا تمرکزشان را روی تشخیص جنسیت جنین گذاشته‌اند. چرا چنین چیزی می‌گویم؟ زنان (و همچنین مردان! ) نسل به نسل شدیدا اعتقاد دارند زنان بارداری که برآمدگی شکم‌شان بالا است دختر به دنیا می‌آورند، در حالی که مادرانی که برآمدگی شکم‌شان پایین است، یک پسر را باردار هستند.

۶. شکل برآمدگی شکم

آیا این روش جواب درستی به شما می‌دهد؟ احتمالا نه!

احساس می‌کنید که برآمدگی شکم‌تان در وسط قرار دارد، بنابراین روش ارتفاع برآمدگی برای شما کار نمی‌کند؟ پس شاید یک داستان متفاوت برای شما وجود داشته باشد. بر طبق باور عمومی و داستان‌های قدیمی اگر شکم مادر گرد و مانند یک توپ باشد، جنین پسر است در حالی که آگر برآمدگی شکم‌تان پهن باشد یقینا یک دختر را باردار هستید.

۷. تعیین جنسیت با استفاده از حلقه‌ی عروسی‌تان که به یک تکه نخ وصل شده است!

آیا این روش دقیق است؟ احتمالا نه (اما انجام دادن‌اش بامزه است! )

برای انجام این روش تعیین جنسیت لازم است که حلقه‌ی ازدواج‌تان را به یک تکه نخ ببندید. البته می‌توانید به جای حلقه از سوزن استفاده کنید. دراز بکشید و نخی که به آن حلقه آویزان شده‌است بالای شکم‌تان نگه دارید. اگر حلقه به صورت مدور حرکت کند جنین شما یک دختر است. اما اگر حرکت حلقه روی نخ مانند پاندول ساعت باشد یعنی شما یک پسر را باردار هستید. وقتی کارتان تمام شد سریع از جا بلند نشوید چرا که ممکن است سرتان گیج برود!

۹. کیت‌های تعیین جنسیت جنین

آیا این کیت‌ها تشخیص درستی دارند؟ شاید!

این محصولات، یک آزمایش مبتنی بر ادرار هستند که ادرار شما را با کریستال‌هایی که حاوی هورمون‌های خاصی هستند، مخلوط می‌کنند. آنها ادعا می‌کنند که شما می‌توانید طی ۱۰ هفته‌ی آینده متوجه جنسیت نوزادتان شوید – هرچند کارشناسان از جمله دکتر راندل نسبت به میزان دقت این کیت‌ها تردید دارند. “من در مورد تعیین جنسیت با استفاده از چیزی که توسط کودک ساخته شده است و تا حدی در ادرار مادر فیلتر شده هیچ‌گونه اطمینانی ندارم.” او ادامه می‌دهد، .”به هر حال امتحان کردن آن هیچ ضرری ندارد، و دست کم سرگرمی است.” وی هشدار می‌دهد که “فقط لطفا بر اساس نتیجه‌ی کیت اتاق کودک را رنگ نکنید! ”

۱۰. تعیین جنسیت جنین بر اساس حالت تهوع صبح‌گاهی

آیا این روش جواب درستی به شما می‌دهد؟ احتمالا نه!

آیا در سه ماهه‌ی اول بارداری‌تان چیزی از گلوی‌تان پایین رفت؟ مطابق با باورهای قدیمی احتمالا فرزندتان دختر است. اگر صبح‌ها دچار حالت تهوع نمی‌شوید به احتمال زیاد یک جنین پسر را باردار هستید. متاسفانه علم از این باور قدیمی پشتیبانی نمی‌کند. دکتر راندل می‌گوید، “ما هنوز دقیقا نمی‌دانیم چه چیزی باعث بروز حالت تهوع صبحگاهی می‌شود، اما بعضی از زنان در نخستین بارداری حالت تهوع بدی را سپری نمی‌کنند و در بارداری دوم مشکل حالت تهوع‌شان بسیار شدیدتر است حتی زمانی که هم پسر و هم دختر را باردار بوده‌اند.”

۱۱. تعیین جنسیت از طریق ذائقه: ترش دوست دارید یا شیرین؟

آیا این باور درست کار می‌کند؟ احتمالا نه (بنابراین به تمایلات غذایی‌تان فکر نکنید! )

دختران باید قند و عسل و همه چیز تمام باشند، که احتمالا به همین دلیل اعتقاد بر این است که مادران که شیرینی زیاد می‌خورند، یک نوزاد دختر را باردار هستند. آیا شما دوست دارید برای شام سیب‌زمینی سرخ کرده و یک استیک حسابی بخورید؟ پس نوزادتان یک پسر است! اگر هیچ کدام از این خوراکی‌ها برای‌تان جذابیتی ندارند، تبریک می‌گوییم: بچه‌ای که در شکم‌تان دارید در زمینه‌ی غذا مشکل‌پسند است!

۱۲. نمودار تعیین جنسیت چینی

آیا نتیجه‌ی این نمودار درست است؟ احتمالا نه!

یک نمودار تعیین جنسیت چینی بیش از ۷۰۰ سال پیش در یک آرامگاه سلطنتی دفن شده بود اما اخیرا کشف شده‌است و اکنون مورد استفاده قرار می‌گیرد تا جنسین یک کودک متولد نشده را تعیین کند. (به هر حال اگر هم دقیق نباشد دست کم داستان بامزه‌ای است! ) برای استفاده از نمودار، سن خود را در زمان صورت گرفتن لقاح پیدا کنید، و سپس به تاریخ تولد نوزاد برای پیش‌بینی جنسیت بروید.

۱۳. پیش‌بینی جنسیت مایاها

آیا این روش جنسیت جنین را درت پیش‌بینی می‌کند؟ احتمالا نه!

به غیر از چینی‌ها، مایاها نیز روش خود را برای تعیین جنسیت جنین داشتند. روش آنها بسیار ساده است: به سال صورت گرفتن لقاح و سن مادر در زمان لقاح نگاه کنید. اگر هر دو عدد فرد باشند، فرزند شما یک دختر است. اگر یک عدد فرد و یکی زوج باشد، فرزندتان یک پسر است.

۱۴. تست کلید برای تعیین جنسیت

آیا این روش پیش‌بینی درستی خواهد داشت؟ احتمالا نه (اما روش آسانی برای سرگرمی است)

این روش ادعا می‌کند که زن باردار می‌تواند با گرفتن یک کلید جنسیت کودک خود را تعیین کند. اگر مادر در هنگام گرفتن کلید قسمت بالای آن را در دست بگیرد، فرزند او دختر است، در حالی که اگر قسمت باریک کلید را بگیرد، یک پسر را باردار است. اگر مادر وسط کلید را بگیرد چه؟ بله! دوقلو باردار است (هشدار: این آزمون را در هنگام رانندگی امتحان نکنید! )

۱۵. سونوگرافی

آیا این روش جواب می‌دهد؟ به احتمال خیلی زیاد!

بسیاری از والدین تصمیم می‌گیرند که جنسیت نوزاد خود را در هفته‌ی بیستم از طریق سونوگرافی متوجه شوند – فرض کنید کودک مایل به نشان دادن اندام جنسی خود باشد. راندل توضیح می‌دهد: “ما می‌گوییم که دیدن یک لاک‌پشت نشان می‌دهد که نوزاد پسر است و دیدن سه خط نشان می‌دهد که نوزاد دختر است.” ( البته این‌ها علمی هستند.) فقط به یاد داشته باشید که این روش خطاناپذیر نیست. فناوری هم می‌تواند اشتباه کند، به هر حال همه‌ی ما دیده و شنیده‌ایم که جنسیت جنین در سونوگرافی دوم یا حتی موقع تولد تغییر کرده‌است!

۱۶. به دستان‌تان نگاه کنید!

آیا این روش نتیجه‌ی درستی به شما می‌دهد؟ احتمالا نه (اما ممکن است نشان دهد که شما نیاز به یک لوسیون خوب دارید! )

بعضی از افراد می‌گویند تعیین جنس کودک شما به به سادگی نگاه کردن به دستان‌تان است. دست‌های خشک و ترک‌خورده به این معنی است که یک پسر در راه دارید، در حالی که دست‌های نرم نشان‌ می‌دهد که مسافر کوچولوی شما یک دختر زیبا است. اگر چه این روش قطعا آسان است، اما به نظر ما نشان‌دهنده‌ی چیز دیگری است – این‌که تا چه حد به مرطوب‌کننده نیاز دارید!

۱۷. رنگ ادرار

آیا رنگ ادرار در تعیین جنسیت درست عمل می‌کند؟ احتمالا نه (اما یک آزمایش خوب است برای این‌که بدانید بدن‌تان باید هیدراته شود! )

در دوران بارداری تعداد دفعات دفع ادرار زن بسیار افزایش می‌یابد، بنابراین انجام این آزمایش بسیار آسان است. نگران نباشید نگاهی دقیق‌تر به رنگ ادرارتان داشته باشد تا در مورد جنسیت جنین به کشفیاتی برسید. ادرار تیره و نئون مانند به احتمال زیاد نشان می‌دهد که به احتمال زیاد پسر دارید، در حالی که ادرار بی‌رنگ و روشن به معنی دختر بودن فرزندتان است.

۱۸. تغییر سایز پستان

آیا تشخیص جنسیت با این روش دقیق است؟ احتمالا نه (هر چند تست سرگرم‌کننده‌ای برای شما و شریک زندگی‌تان است که می‌توانید امتحان کنید! )

بارداری سبب می‌شود که بدن تغییرات زیادی بکند، و در عین حال یکی از آن داستان‌های قدیمی و افسانه‌ای می‌گوید که تغییر سایز پستان می‌تواند شما را برای تعیین جنسیت جنین راهنمایی کند. دقت کنید و ببینید سایز کدام پستان بزرگ‌تر است. اگر پستان چپ بزرگ‌تر باشد به این معناست که فرزندتان پسر است؛ اگر پستان راست بزرگ‌تر باشد یعنی یک دختر را باردار هستید.

۱۹. تست جوش و آکنه!

آیا این روش جواب درستی به شما می‌دهد؟ احتمالا نه!

باردار باشید یا نه، آکنه واقعا سرگرم‌کننده است، اما برخی می‌گویند این دانه‌های قرمز آزاردهنده می‌تواند جنسیت جنین‌تان را برای شما فاش کند. پوست شما در بارداری چه‌طور؟ اگر شما سلامت و درخشش پوست‌تان را حفظ کرده‌اید، پس بروید به سراغ خرید وسایل آبی! اگر کلی آکنه روی صورت‌تان پدیدار شد، فرزندتان دختر است!

۲۰. حالت چهره‌ی شما

آیا این روش واقعا جنسیت جنین را تشخیص می‌دهد؟ احتمالا نه!

این یکی هم یک افسانه است که مطابق با آن، مادرانی که ظاهر زیبای‌شان را حفظ کرده‌اند، یک پسر را باردار هستند، در حالی که مادرانی که زیبایی قبل از بارداری خود را از دست داده‌اند (چه‌قدر غم‌انگیز! ) فرزندشان دختر است. چرا؟ اعتقاد براین است که دختر کوچولو زیبایی مامان را به سرقت برده‌است! این موضوع هم عجیب و هم ناراحت‌کننده است!

۲۱. شیوه‌ی خوابیدن‌تان!

آیا از طریق شیوه‌ی چرت زدن می‌توان جنسیت جنین را به درستی حدس زد؟ احتمالا نه (لطفا از یک خواب بدون استرس لذت ببرید! )

دفعه‌ی بعد که صبح بیدار شدید، دقت کنید که به چه صورت خوابیده بودید – بله، ما متوجه هستیم که عمل ساده‌ی خواب در دوران بارداری کار ساده‌ای نیست. اما مطاق با این افسانه اگر شما روی پهلوی چپ خود بخوابید، فرزندتان پسر است. اگر روی پهلوی راست بخوابید فرزندتان دختر است. بنابراین یک یادداشت بزرگ بر روی ساعت زنگ‌دارتان بچسبانید یا حتی بهتر این است که از شریک زندگی‌تان بخواهید که چند بار شما را در هنگام خواب نگاه کند تا معلوم شود که روی کدام پهلو می‌خوابید!

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – سارا فیضی

منبع: today

جنسیت جنین: ۲۱ روش آسان و علمی برای تعیین جنسیت جنین

(مشاهده ۱ نفر, فقط امروز)
هرگونه نشر ، بازتولید یا بازنشر تمام یا بخشی از محتوای سایت بازده بدون کسب مجوز، غیرقانونی است و تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.
راحت و سریع با زدن دکمه + انتشار بده

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بارداری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اظهارات جدید رئیس موساد درباره توافق با حماس برای مبادله اسرا