آغاز به کار فعالیت قرارگاه کمیل در آستانه اربعین حسینی


آغاز به کار فعالیت قرارگاه کمیل در آستانه اربعین حسینی

کرمانشاه- مدیرکل امور هنری و مناسبت‌های معاونت اجتماعی ناجا گفت: به منظور انعکاس اقدامات انتظامی، ترافیکی و اطلاع رسانی مراسم اربعین، قرارگاه فرهنگی اجتماعی کمیل فعال خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "مهدی یارندی" در حاشیه بازدید از مرز خسروی اظهار کرد: با توجه به اهمیت راهپیمایی عظیم اربعین و گستردگی فعالیت های معاونت اجتماعی نیروی انتظامی، قرارگاه کمیل با دستور فرمانده ناجا فعال شد.

وی افزود: این قرارگاه که از ابتدای سال جاری راه اندازی شده است، در زمینه انعکاس رویدادهای انتظامی، ترافیکی و نیز اطلاع رسانی به زائران اربعین حسینی اقدام خواهد کرد.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به این که قرارگاه فرهنگی اجتماعی کمیل از جمله قرارگاه های زیر مجموعه قرارگاه امام علی (ع) است، تصریح کرد: قرارگاه مذکور در چهار مرز شلمچه، چزابه، مهران و خسروی فعالیت خود را ادامه می دهد.

سرهنگ یارندی عنوان کرد: ریاست قرارگاه کمیل برعهده سردار منتظرالمهدی معاون اجتماعی ناجا می باشد و در هر چهار مرز منتهی به کشور عراق نیز یک نماینده خواهد داشت.

وی گفت: در راستای اثربخشی و کارآمدی اقدامات این قرارگاه، از توان حداکثری معاونت اجتماعی ناجا و رده های تابعه در استان ها بهره خواهیم گرفت.

مدیرکل امور هنری و مناسبت های معاونت اجتماعی ناجا اظهار کرد: با حمایت های فرمانده انتظامی استان کرمانشاه نیز بسترهای لازم برای راه‌اندازی قرارگاه فرهنگی اجتماعی کمیل در مرز خسروی فراهم شده است و از آمادگی کامل برای فعالیت در این مرز و سایر مرزهای مسیر تردد زوار اربعین برخوردار هستیم.

وی خاطرنشان کرد: معاونت اجتماعی ناجا در کنار سایر مجموعه های نیروی انتظامی از تمام توان خود برای برگزاری این مراسم جهانی در نهایت امنیت استفاده خواهد کرد و تهیه مستندهای ساخته شده در این زمینه و پخش آن در رسانه ملی مؤید این اقدامات شبانه روزی خواهد بود.

این مقام ارشد انتظامی در پایان آمادگی و توان معاونت اجتماعی انتظامی استان کرمانشاه را مناسب ارزیابی کرد و گفت: معاونت اجتماعی استان از کارکنانی جوان و پر انرژی برای انجام ماموریت اربعین بهره گرفته است.

نظارت پلیس کرمانشاه بر سیستم های ایمنی صنوف و بانک ها

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه گفت: به منظور کاهش آمار سرقت و افزایش ضریب ایمنی بانک ها، مؤسسات پولی و مالی و صنوف مختلف، پلیس بر سیستم های ایمنی آن ها نظارت مستمر دارد.

سرهنگ" رضا شیرزادی "در این رابطه عنوان کرد: در راستای اجرای این طرح سیستم ایمنی ۳۴۵ بانک و موسسه مالی مورد بازدید قرار گرفته و تمامی نقص های احصا شده آن ها برطرف شده است.

وی افزود: همچنین در مدت یک هفته ای که این طرح اجرا شده است، ۴۷۶ باب مغازه طلا فروشی نیز مورد بازدید قرار گرفت که نقایص آنان نیز بصورت کامل برطرف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه یادآور شد: این بازدید ها توسط تیم پلیس پیشگیری و اکیپی از کلانتری های تابعه شهرستان کرمانشاه انجام شده است و کارشناسان انتظامی نکات مورد نظر و نواقص را به مدیران بانک ها و صنوف ابلاغ کردند.

سرهنگ شیرزادی انجام اقدامات پیشگیری را مهمترین عامل به منظور کاهش سرقت عنوان کرد و گفت: انتظامی شهرستان کرمانشاه علاوه بر نظارت بر سیستم های ایمنی، کلاس های آموزشی و پیشگیری از سرقت را نیز برای صاحبان صنوف برگزار می کند.

وی با اعلام اینکه طرح نظارت بر سیستم های ایمنی صنوف به صورت مستمر توسط انتظامی شهرستان دنبال می شود، افزود: سیستم ایمنی تمامی بانک ها و موسسات مالی و اعتباری و همچنین طلا فروشی های سطح شهر به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ متصل است و در صورت بروز هرگونه مشکلی در کوتاهترین زمان، کارآزموده ترین نیروها در محل حاضر می شوند.

معلولان ویلچر سوار، عابر پیاده محسوب می شوند

رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه گفت: در راستای حمایت از معلولان و جانبازان گرانقدر و بر اساس اصلاحات آیین نامه راهنمائی و رانندگی معلولان ویلچرسوار، عابر پیاده محسوب می شوند.

سرهنگ "فضل الله شیری" بیان کرد: برابر اصلاحات ایجاد شده در جلسه اخیر هیئت وزیران و بنا بر پیشنهاد نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، در بند ۱۸ ماده ۱ آیین نامه راهنمایی و رانندگی، معلولان ویلچر سوار در چرخه حمل و نقل به عنوان عابر پیاده محسوب می شوند.

وی افزود: در بند ۱۸ ماده ۱ به صراحت عابر پیاده را شخصی غیرسوار که بدون استفاده از هر نوع وسیله نقلیه موتوری یا غیر موتوری حرکت می کند یا فردی که از صندلی چرخ دار (ویلچر) استفاده نموده و یا مبادرت به جابجایی کالسکه، چرخ دستی، جامه دان، سبدهای چرخ دار و مانند آن می کند، تعریف کرده است.

رئیس پلیس راهور استان ادامه داد: یک بند تحت عنوان بند ۱۰۹ به ماده ۱ الحاق شده که طبق آن صندلی چرخ دار یا ویلچر را وسیله ای چرخ دار با ظرفیت یک نفر برای جابجایی فرد معلول، ناتوان و کم توان که دارای وسایل و تجهیزات کنترلی (ترمز) مناسب است و نیروی محرکه آن برقی و یا نیروی بدنی فرد معلول است تعریف می شود.

سرهنگ شیری در پایان افزود: بر اساس این اصلاحات معلولان ویلچرسوار در حکم عابر پیاده محسوب می شوند و در راستای حمایت از معلولان و جانبازان گرانقدر اصلاحات مذکور انجام شده است.

کشف بیش از ۶ هزار لیتر سوخت قاچاق در گیلانغرب

فرمانده انتظامی شهرستان گیلانغرب از کشف شش هزار لیتر سوخت قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "سلیم سلیمی" در تشریح این خبر گفت: در پی اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی، ماموران پلیس آگاهی و پاسگاه انتظامی حیدریه، حین گشت زنی در حوزه استحفاظی دو دستگاه نیسان حامل سوخت قاچاق را متوقف کردند.

وی افزود: راننده های نیسان که حامل تانکر سوخت بودند، پس از توقف از ارائه مجوز و حواله حمل سوخت اظهار ناتوانی کرده و در بررسی به عمل آمده مشخص شد قصد فروش این محموله های قاچاق را داشته اند.

این مقام انتظامی در ادامه گفت: رانندگان، خودروها و سوخت کشف شده به پلیس آگاهی شهرستان گیلانغرب منتقل شدند و در حال سیر مراحل قضائی هستند.

سرهنگ سلیمی خاطرنشان کرد: عرضه خارج از شبکه توزیع مواد سوختی، معضل فعلی در فراوردهای سوختی و یکی از راهکارهای مهار این پدیده نظارت دقیق و هدفمند دستگاه متولی است.

مسیر زوار اربعین، تحت پوشش انتظامی امنیتی پلیس اسلام آبادغرب

فرمانده انتظامی شهرستان اسلام آبادغرب به اتخاذ تدابیر پلیسی در مسیر زائران اربعین حسینی اشاره کرد و افزود: همگام با حرکت معنوی زائران در طول مسیر پوشش انتظامی و امنیتی مناسبی توسط عوامل انتظامی این فرماندهی اجرا می شود.

سرهنگ "بهروز سرتیپ نیا" در تشریح این خبر گفت: با نزدیک شدن به مراسم اربعین حسینی، پلیس این شهرستان از هر لحاظ آمادگی خدمت رسانی و خدمتگزاری به زائران سید و سالار شهیدان (ع) را دارد چرا که خدمت به زوار اباءعبدالله الحسین (ع) عبادت است.

وی به اتخاذ تدابیر امنیتی و انتظامی مسیر زائران اربعین حسینی اشاره کرد و افزود: همگام با حرکت معنوی این زائران در طول مسیر پوشش انتظامی و امنیتی مناسبی توسط عوامل انتظامی این فرماندهی اجرا می شود.

فرمانده انتظامی شهرستان اسلام آباد غرب گفت: به منظور پذیرایی و اسکان زوار تعداد ۲۲ مسجد، مدرسه، حسینیه، خوابگاه و تالار پذیرایی در نظر گرفته شده که به صورت شبانه روز آماده ارائه خدمت به زائران حسینی می باشند، البته مردم محلی در شهر حمیل، تعداد ۱۰ واحد مسکونی جهت پذیرای زائران در اختیار ستاد اربعین قرار داده اند.

سرهنگ سرتیگ نیا افزود: خوشبختانه در حال حاضر با تلاش تمامی نیروهای امنیتی و انتظامی و برگزاری جلسات هماهنگی با سایر دستگاه های مرتبط وضعیت بسیار خوبی در این شهرستان حاکم است و به منظور برقراری هرچه بیشتر امنیتی و ترافیکی این انتظامی از هم اکنون آمادگی لازم را احراز کرده است.

وی در خاتمه گفت: زیر ساخت های شهرستان نسبت به سال گذشته بهبود یافته و آماده خدمت رسانی به زائران حسینی می باشند، سه موکب برای پذیرائی از زائران حسینی نیز در این شهرستان در نظر گرفته شده است.

کاهش ۱۵ درصدی وقوع سرقت در شهرستان هرسین

فرمانده انتظامی شهرستان هرسین از کاهش ۱۵ درصدی وقوع سرقت در مرداد ماه امسال نسبت به ماه گذشته خبر داد.

سرهنگ "همتعلی شکری" بیان کرد: انتظامی شهرستان هرسین با استفاده از تمام ظرفیت ها و امکانات سازمانی و انسانی موفق به کاهش ۱۵ درصدی آمار سرقت در ماه جاری شد.

وی خاطرنشان کرد: سرقت یکی از جرایم متداول است و از آنجایی که شناخت و آگاهی مردم از این جرم می تواند در پیشگیری از وقوع آن موثر باشد، لذا بایستی تلاش شود تا با آموزش شهروندان و رعایت نکات ایمنی از سوی آنان، میزان وقوع سرقت را کاهش داد.

سرهنگ شکری در پایان از عموم مردم خواست که در صورت وقوع سرقت و مواجه با سارق یا سارقان ضمن حفظ خونسردی، بی درنگ با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ تماس بگیرند.

تقدیر پلیس راه کرمانشاه از رانندگان ادوات کشاورزی

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: حضور پررنگ رانندگان شهرستان سنقر در طرح نمایان سازی ادوات کشاورزی شایسته تقدیر است.

سرهنگ "محمد حیدری" عنوان کرد: نمایان سازی ادوات کشاورزی با همکاری سه جانبه پلیس راه، راهداری و جهاد کشاورزی استان در بخش باوله شهرستان سنقر برگزار شد که طی آن حدود ۲۰۰ راننده در خصوص مقررات و نکات ایمنی خاص ادوات کشاورزی مورد آموزش حضوری قرار گرفتند و ادوات کشاورزی آنان با نصب برچسب های شبرنگ برای ترددهای شبانه نمایان سازی شد.

وی در ادامه گفت: حوادث رانندگی برای ادوات کشاورزی بیشتر در شب ها روی می دهد یعنی زمانی که برخلاف مقررات روی جاده های آسفالته حرکت می کنند ولی چون دیده نمی شوند خودروهای دیگر با آنها برخورد می کنند.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: علت دیده نشدن این ادوات از سوی سایر رانندگان در تردد های شبانه مشکل نقص سیستم روشنایی است که کمتر تراکتوری از آن مستثنی است، لذا پلیس راه و راهداری استان علاوه بر آموزش و توجیه رانندگان، ادوات آنان را نیز با نصب برچسب های شبرنگ رایگان آشکار سازی کردند تا با انعکاس نور سایر خوروها وجود آنها در راه ها قابل رؤیت شود.

سرهنگ حیدری از همه رانندگان ادوات کشاورزی خواست که هنگام تردد در راه ها از روشن کردن چراغی که با نور سفید در پشت وسیله نصب کرده اند جداً خودداری کنند چرا که تابش نور سفید خیره کننده در عقب هر نوع وسیله نقلیه ای برخلاف قاعده و غلط انداز است.

گفتنی است، رانندگان ادوات کشاورزی برای پایش نحوه عملکرد دنباله بندهای تراکتور خود از قبیل، گاو آهن، بذرپاش، خرمن کوب، سم پاش و غیره یک یا دو پروژکتور در عقب آن نصب می کنند که مخصوص کار و فعالیت در زمین کشاورزی و باغات است، اما متأسفانه بعضی از رانندگان با همان چراغ ها وارد سطح راه های آسفالته عمومی می شوند و برای خود و دیگران حادثه می آفرینند.

عامل توزیع چک پول های تقلبی در کرمانشاه دستگیر شد

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه از شناسایی و دستگیری یکی از عاملان اصلی توزیع چک پول های تقلبی در کرمانشاه خبر داد.

سرهنگ "رضا شیرزادی" عنوان کرد: ماموران کلانتری ۲۲ ظفر به واسطه انجام اقدامات اطلاعاتی یکی از عوامل توزیع چک پول های تقلبی را شناسایی و دستگیری وی را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: ماموران این کلانتری پس از تعقیب و گریزهای نا محسوس، متهم مورد نظر را در یکی از خیابان های سطح شهر شناسایی و دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه اعلام کرد: ماموران در بازرسی های مقدماتی ۲۶ عدد چک پول ۵۰۰ هزار ریالی تقلبی معادل ۱۳ میلیون ریال از متهم کشف کردند.

سرهنگ شیرزادی ادامه داد: متهم به منظور سیر مراحل قانونی و تکمیل پرونده به دستگاه قضائی معرفی شده است.

وی در خاتمه گفت: احتمال می رود افراد بیشتری با این موضوع مرتبط باشند لذا اقدامات لازم به منظور شناسایی و دستگیری دیگر همدستان متهم در دستور کار ماموران انتظامی شهرستان کرمانشاه قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک