15 ورزشگاه عجیب و غریب دنیا


15 ورزشگاه عجیب و غریب دنیا

در دنیا ورزشگاه‌هایی هستند که در مکان‌هایی نامتعارف ساخته شده‌اند.سه شنبه 31 مرداد 1396 - 10:20

به گزارش خبرورزشی، همیشه این‌طور نیست که استادیوم‌های فوتبال ساختاری منظم و مشخص داشته باشند و یا در مرکز شهر و در یک سطح صاف و در بافت شهری ساخته شده باشند. استادیوم‌های زیادی هستند که ظاهری نامأنوس دارند و در کنار دریا یا صخره و جنگل ساخته شده‌اند. در این گزارش مروری داریم بر 16 ورزشگاه عجیب و غریب در سراسر دنیا.

1- استادیوم مونیسیپال براگا‌: این ورزشگاه که برای میزبانی برخی از دیدارهای یورو 2004 در براگای پرتغال ساخته شده، احتمالاً عجیب‌ترین استادیوم اروپاست. دو طرف ورزشگاه که در طول زمین قرار گرفته‌اند، عادی است و 30 هزار تماشاگر را در خود می‌گنجاند. ولی در دو ضلع دیگر ورزشگاه (پشت دروازه‌ها) سکو و صندلی‌ای قرار ندارد. در پشت یک دروازه، نمای پانورامایی از شهر را می‌بینید و پشت دروازه دیگر صخره‌ای بلندبالا قرار دارد.

15 ورزشگاه عجیب و غریب دنیا

2- ورزشگاه ژانگیتو مالوسلی‌: این ورزشگاه به عنوان اولین ورزشگاه اکولوژیک برزیل شناخته می‌شود که در سال 2007 ساخته شده و گنجایش 3150 هوادار را دارد. سکوهای ورزشگاه بر روی دامنه یک تپه قرار دارند و صندلی‌های کوچکی بر روی چمن نصب شده و نیمکت مربیان هم از تنه درخت ساخته شده است.

15 ورزشگاه عجیب و غریب دنیا

3- ورزشگاه کوکودریلوس اسپورتس پارک: این ورزشگاه تنها ورزشگاهی است که توسط یک باشگاه خصوصی در فوتبال ونزوئلا ساخته شده است. این ورزشگاه در کنار یک جاده ساخته شده و یک ضلع از آن با ورقه‌های فلزی بزرگی پوشیده شده تا از ریزش احتمالی صخره‌ای که در مجاورت ورزشگاه قرار گرفته، جلوگیری شود. این ورقه‌های فلزی در واقع حافظ امنیت ورزشگاه است‌؛ چراکه این ورزشگاه در دامنه یک رشته کوه بزرگ ساخته شده.

15 ورزشگاه عجیب و غریب دنیا

4- استادیوم اوتمار هیتسفلد: این ورزشگاه، یک ورزشگاه خاص است چراکه در کوه‌های سوئیس واقع شده است. جذابیت اصلی این استادیوم هم ارتفاعی است که در آن بنا شده و منظره زیبایی که می‌توان از سکوهای ورزشگاه به تماشای آن نشست اما مشکل اینجاست که وقتی توپی از زمین بیرون پرت می‌شود، دیگر نمی‌توان به آن دسترسی داشت.

15 ورزشگاه عجیب و غریب دنیا

5- ورزشگاه ایگرالیسته باتاریا: این ورزشگاه در کرواسی بین دو بنای تاریخی که از جمله بناهای ملی کرواسی هستند بنا شده؛ برج سن مارکو و قلعه کامرلنگو. شاید تماشای فوتبال در این ورزشگاه، به خصوص برای هوادارانی که برای بار اول به آنجا می‌روند، در اولویت دوم باشد.

15 ورزشگاه عجیب و غریب دنیا

6- ورزشگاه مارینا بی: این ورزشگاه در شهر سنگاپور در ساحلی مصنوعی ساخته شده و تحمل وزن 1070 تن را دارد که تقریباً معادل حضور 9 هزار نفر است. این استادیوم تنها برای رویدادهای ورزشی استفاده نمی‌شود و گاهی در آن کنسرت‌هایی نیز برگزار می‌گردد.

15 ورزشگاه عجیب و غریب دنیا

7- گاسپین دلاک: این ورزشگاه در کشور کرواسی واقع شده و توسط کوه‌ها محاصره شده است. در یک طرف ورزشگاه پرتگاهی با عمق حدوداً 500 متر واقع شده. این استادیوم در سال 1989 ساخته شده و گنجایش 4 هزار هوادار را دارد.

15 ورزشگاه عجیب و غریب دنیا

8- ‌ام ماباتو: در آفریقای جنوبی ورزشگاهی است که به دلیل مدل سکوهای تماشاگرانش، به شهرت رسیده. برخی از سکوهای این ورزشگاه زاویه‌ای دارند که از آنجا نمی‌توان مستقیماً جریان بازی را نگریست.

15 ورزشگاه عجیب و غریب دنیا

9- آدیداس فوتبال استادیوم: این استادیوم در شهر توکیو در بالاترین طبقه یکی از ساختمان‌های آدیداس در کشور ژاپن بنا شده است.

15 ورزشگاه عجیب و غریب دنیا

10- آلبرتو چیوو: ورزشگاه آلبرتو چیووی تولوکا در مکزیک گنجایش 32 هزار هوادار را دارد ولی این ورزشگاه هنگامی که خالی باشد، تماشایی است. طرح و رنگ‌آمیزی صندلی‌های تماشاگران این ورزشگاه، به آن جلوه خاص و متفاوتی داده است.

15 ورزشگاه عجیب و غریب دنیا

11- ورلد گیمز استادیوم: این ورزشگاه در شهر کائوهسیونگ تایوان در سال 2009 ساخته شد و هدف از آن استفاده به عنوان ورزشگاهی برای دوومیدانی و راگبی بازی‌های جهانی سال 2009 بود. این ورزشگاه به شکل دایره است ولی یک دایره کامل نیست و بخش خارجی آن با صفحات خورشیدی پوشانده شده است. الکتریسیته این مجموعه ورزشی از طریق همین صفحات خورشیدی تأمین می‌شود و این ورزشگاه اولین ورزشگاه دنیاست که این‌گونه الکتریسیته‌‌اش را تأمین می‌کند.

15 ورزشگاه عجیب و غریب دنیا

12- ورزشگاه چینکیئوئه: این ورزشگاه در شهر پوئرتو مونت شیلی واقع شده است و گنجایش 10 هزار هوادار را دارد. این ورزشگاه، اولین ورزشگاه حرفه‌ای شیلی است که از چمن مصنوعی بهره می‌برد.

15 ورزشگاه عجیب و غریب دنیا

13- ورزشگاه خوسه آنخل روسی پونسه: این ورزشگاه که بیشتر با نام ورزشگاه وراپاس شناخته می‌شود، در شهر کوبان در گواتمالا واقع شده است. این استادیوم، اولین بنای ورزشی در شهر کوبان است. خیلی‌ها این ورزشگاه را زیباترین و متفاوت‌ترین ورزشگاه کشور گواتمالا می‌دانند.

15 ورزشگاه عجیب و غریب دنیا

14- ورزشگاه توفتیر: این ورزشگاه در جزایر فارو در کنار دریا و البته کوه ساخته شده و گنجایش 1200 تماشاگر را دارد و در سال 1962 بنا شده.

15 ورزشگاه عجیب و غریب دنیا

15- ورزشگاه پوکلبول: این ورزشگاه توسط هنرمند مشهوری به نام یوهان فرنر استروئم در اسکارهولمن در جنوب غربی شهر استکهلم در سوئد ساخته شد. چمن این ورزشگاه چمن مصنوعی است و ارتفاع زمین در بخش‌های میانی‌‌اش کاملاً متفاوت است و مملو از تپه ماهورهای کوچک است.

15 ورزشگاه عجیب و غریب دنیا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی