خسارت 62 درصدی بیمه هاطی 4 ماه


خسارت 62 درصدی بیمه هاطی 4 ماه

طی چهار ماه نخست سال جاری حجم حق بیمه های تولیدی بازار بیمه با 3/16 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به بیش از 88 هزار و 500 میلیارد ریال رسید.

به گزارش بانکداران ۲۴ (Banker)، حال آنکه بر همین اساس ، نسبت خسارت نیز افزایش داشته و به 62 درصد رسیده است . همچنین در این دوره تعداد بیمه نامه های صادره در این مدت نیز با 1/27 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل، در حدود 18 میلیون فقره بود.
تنها 9 شرکت بیمه ایران، آسیا، دانا، پارسیان، البرز، کوثر، پاسارگاد، معلم و رازی (هر یک دارای سهم بالاتر از 3 درصد) درمجموع 82 درصد از حق بیمه تولیدی بازار را به خود اختصاص داده اند و 18 درصد مابقی حق بیمه، توسط 18 شرکت بیمه دیگر تولید شده است.

حق بیمه تولیدی
همچنین سهم بخش غیردولتی از این مقدار به 9/64 درصد رسید و 1/35 درصد دیگر توسط بیمه ایران در نقش تنها شرکت بیمه دولتی تولید شد. بر اساس این گزارش ، 8/39 درصد حق بیمه های تولیدی به رشته بیمه شخص ثالث و مازاد اختصاص داشته است . سهم بیمه زندگی نیز به 1/16 درصد از پورتفوی حق بیمه تولیدی بازار رسید. و نهایتا اینکه 7/19 درصد از حق بیمه های تولیدی مرتبط با بیمه درمان بود.

وضعیت پرداخت خسارت
شرکت های بیمه در حدود 5/12 میلیون مورد خسارت به بیمه گذاران پرداخت نمودند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 2/32 درصد رشد داشته است. سهم بیمه زندگی نیز به 7/7 درصد از خسارتهای پرداختی در بازار بیمه رسید.

نسبت خسارت
به نوشته بانکداری ایرانی،نسبت خسارت عبارت از حاصل تقسیم خسارت پرداختی به حق بیمه تولیدی بر حسب درصد است و در محاسبه آن مبالغ خسارتهای معوق، ذخایر حق بیمه، کارمزد شبکه فروش و هزینه های اداری- عمومی دخالت داده نمی شود.
نسبت خسارت صنعت بیمه در این مدت در حدود 62 درصد بود و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 1 واحد افزایش نشان داد نسبت خسارت 7 شرکت بیمه میهن، دانا، سینا، آسماری، ایران، البرز و دی با افزایش 4/191، 66/9 و 68/7 ،71/6 ،81/6 ،85/6 ،112/6 روبرو شده است .

عنوان

مقدار

تغییرات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل

حق‌بیمه تولیدی

۸۸/۵هزار میلیارد ریال

۱۶/۳درصد رشد

تعداد بیمه نامه صادره

۱۷/۹میلیون فقره

۲۷/۱درصد رشد

خسارت پرداختی

۵۴/۹هزار میلیارد ریال

۱۸/۲ %رشد

تعداد موارد خسارت

۱۲/۵میلیون فقره

۳۲/۲درصد رشد

نسبت خسارت *

۶۲%

۱واحد افزایش

سهم بخش غیردولتی

۶۴/۹ %از حق بیمه

۵۹/۵ %از خسارت

سهم رشته های عمده

از پرتفوی حق بیمه

۳۹/۸ %شخص ثالث و مازاد

۱۹/۷ %درمان

۱۶/۱ %زندگی(عمر)

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بیمه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیانیه نتانیاهو علیه ایران