درمان سرطان پوست: 12 درمان خانگی سرطان پوست که باید بدانید


درمان سرطان پوست: 12 درمان خانگی سرطان پوست که باید بدانید

سرطان پوست به علت رشد سلول‌های غیر طبیعی ایجاد می‌شود که به سایر قسمت‌های بدن نفوذ می‌کنند یا گسترش می‌یابد. اگر درمان سرطان پوست در مراحل اولیه‌ی تشخیص این بیماری آغاز شود و با درمان های طبیعی و خانگی صورت بگیرد می‌تواند نتایج بسیار خوبی به دست آورد. درمان‌های طبیعی به طور موثر برای درمان برخی از انواع سرطان پوست، و به طور خاص...

سرطان پوست به علت رشد سلول‌های غیر طبیعی ایجاد می‌شود که به سایر قسمت‌های بدن نفوذ می‌کنند یا گسترش می‌یابد. اگر درمان سرطان پوست در مراحل اولیه‌ی تشخیص این بیماری آغاز شود و با درمان های طبیعی و خانگی صورت بگیرد می‌تواند نتایج بسیار خوبی به دست آورد.

درمان سرطان پوست: 12 درمان خانگی سرطان پوست که باید بدانید

درمان‌های طبیعی به طور موثر برای درمان برخی از انواع سرطان پوست، و به طور خاص سرطان سلول پایه‌ای (BCC) عمل می‌کنند. این بیماری تقریبا سه چهارم همه‌ی موارد ابتلا به سرطان پوست را تشکیل می‌دهد. سایر سرطان‌های پوست مانند ملانومای بدخیم و کارسینوم سلول – سنگفرشی پیچیده هستند و نیاز به درمان‌های سطح بالایی دارند.

مطلب مرتبط: ۵ نشانه سرطان پوست که نباید نادیده بگیرید

حالا بیایید با هم داروهای خانگی ساده را برای درمان سرطان پوست بشناسیم. این داروها برای مبارزه با این بیماری بسیار خطرناک عملکرد خوبی دارند:

۱. عصاره‌ی بادمجان:

گفته می‌شود که مواد تشکیل‌دهنده‌ای مانند سولاسودین گلیکوزید (solasodine glycoside) یا BEC۵ موجود در در عصاره‌ی بادمجان به درمان سرطان پوست کمک می‌کند.

یک مطالعه­ی بالینی که توسط دکتر بیل‌ای چَم در سال ۱۹۹۱ انجام شده، گزارش کرده‌است که عصاره‌ی بادمجان با غلظت کم به طور موثری سرطان سلول پایه‌ای، کارسینوم سلول – سنگفرشی و کراتوز را در پوست انسان درمان می‌کند.

۲۲. روغن نارگیل:

روغن نارگیل حاوی چندین چربی اشباع است که برخی از آنها خواص ضد سرطان دارند. به عنوان مثال، این روغن حاوی ۹٪ اسید پالمیتیک است که سلول‌های آسیب دیده را از بین می‌برد.

برای استفاده از آن به عنوان یک درمان خانگی، با استفاده از روغن نارگیل و قرص ملاتونین یک خمیر آماده کنید. این خمیر را به مقدار زیاد روی ضایعات بمالید. شما همچنین می‌توانید مواد دیگری مانند قرص ویتامین D، عصاره‌ی چای سبز حاوی EGCG، قرص کوئرستین و عصاره‌ی انار که حاوی الاجیک اسید است را به آن اضافه کنید. همه‌ی این مواد خواص ضد سرطانی دارند.

درمان سرطان پوست ۳. شبدر قرمز

عصاره‌ی شبدر قرمز یک داروی ایمن و موثر برای درمان سرطان پوست به طور طبیعی است. شما می‌توانید شبدر قرمز را به صورت مایع و به عنوان کمپرس روی پوست‌تان استفاده کنید. این کار به جلوگیری از تشکیل تومورهای پوستی جدید کمک می‌کند.

شبدر قرمز که هم در قالب مایع و هم به شکل کپسول موجود است، می‌تواند به طور موثر برای جلوگیری از رشد عروق خونی جدید که خون را به تومورها می‌رسانند، استفاده شود. ۴ گرم شبدر قرمز را به عنوان یک چای دم کنید و آن را مصرف کنید.

مطلب مرتبط: علائم هشداردهنده مهلک ترین نوع سرطان‌پوست که باید بدانید

۴. روغن مرکبات:

روغن استخراج شده از میوه‌های خانواده‌ی مرکبات مانند پوست پرتقال، حاوی دی-لیمونن هستند و به عنوان یک درمان موضعی خوبی برای سرطان پوست محسوب می‌شوند.

مطالعات در مورد اثر دی-لیمونن بر روی حیوانات نشان می‌دهد که این ترکیب از پوست در برابر سرطان محافظت می‌کند. اگر چه اثر آن بر سرطان‌های انسانی مورد بررسی قرار نگرفته‌است، اما توسط USFDA (سازمان غذا و داروی امریکا) در رتبه‌ی «به طور کلی امن شناخته‌شده» قرار گرفته‌است.

درمان سرطان پوست ۵. تخم کتان:

تخم کتان منبع مهمی از اسیدهای چرب امگا ۳ است که به جلوگیری از آسیب پوست کمک می‌کنند. این اسیدهای چرب هنگامی که پوست در معرض تابش اشعه‌ی ماوراء بنفش خورشید که باعث ایجاد رادیکال‌های آزاد می‌شود، قرار دارد، مانند آنتی‌اکسیدان‌ها عمل می‌کنند.

تخم کتان را می‌توانید به تنهایی بجوید یا می‌توانید آن را در رسپی‌های مختلف استفاده کنید تا از مزایایی که برای سلامتی دارد، بهره‌مند شوید. شما همچنین باید مصرف روغن ماهی، روغن زیتون و روغن گلرنگ را که همگی دارای اسیدهای چرب امگا ۳ هستند، افزایش دهید.

۶. سبزیجات چلیپایی:

مطالعات نشان می‌دهند که مصرف سبزیجاتی مانند کلم کالی، گل کلم و کلم بروکلی می‌تواند در مبارزه با سرطان پوست به شما کمک کند. هسته‌ی انگور را نیز می‌توانید مصرف کنید چون غنی از پروآنتوسیانادین‌ها هستند که برای درمان سرطان پوست فایده دارند. شما می‌توانید این هسته‌ها را تمیز کنید، آنها را با آب مخلوط کنید و هر روز یک لیوان از این ترکیب را بنوشید.

۷. عصاره‌ی گیاه دارویی پنجه‌گربه:

پنجه گربه نوعی تاک چوبین ساقه است که در جنگل‌های بارانی پرو یافت می‌شود. عصاره‌ی این گیاه سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و به این ترتیب با سرطان پوست مبارزه می‌کند.

دوز مورد نیاز برای اثرات ضد سرطان این گیاه، ۱ گرم عصاره، به صورت سه بار در روز است. این گیاه دارویی به صورت قرص یا کپسول نیز موجود است.

۸. بابونه و اسطوخدوس:

روغن‌های معطر مانند روغن بابونه و اسطوخودوس پوست شما را در مقابل نور خورشید محافظت می‌کنند و به این ترتیب از شما در برابر سرطان پوست محافظت می‌کنند.

چند قطره از این روغن‌ها را به آب داخل وان اضافه کنید. با غوطه‌ور شدن در این آب به مدت ۳۰ دقیقه یک حمام تسکین‌دهنده داشته باشید.

۹. کیسه‌ی یخ و روغن یا خمیر چوب صندل:

روغن چوب صندل دارای خواص ضد سرطان است. دست‌ها و پاها را با روغن چوب صندل و کیسه‌ی یخ که به نوبه‌ی خود می‌تواند از سرطان پوست جلوگیری کند، درمان کنید. این روش درمانی نیز عوارض جانبی اشعه را کاهش می‌دهد اگر شما درحال‌حاضر تحت درمان سرطان هستید.

درمان سرطان پوست ۱۰. محلول ید:

یکی دیگر از موثرترین داروها ید است. محلول ۷٪ ید تهیه کنید و آن را روی قسمت‌های آسیب‌دیده دست کم دو بار در روز و به مدت ۵ روز استعمال کنید. سپس برنامه را به صورت یک بار در روز و به مدت ۱۰ روز دیگر ادامه بدهید. پوست ممکن است تیره شود، اما این نشان می‌دهد که ید دارد تاثیر خود را می‌گذارد. این روش درمانی به از بین بردن ضایعات پوستی کمک خواهد کرد.

۱۱. گیاه خون‌ریشه

یک داروی گیاهی تهیه شده از گیاه خون‌ریشه می‌تواند برای درمان سرطان پوست و کاهش عوارض جانبی این بیماری شگفتی بیافریند. در صورت استفاده‌ی بیش از اندازه از این گیاه، پوست‌تان ممکن است بسوزد. این یکی از بهترین داروهای گیاهی برای درمان سرطان پوست است که باید با احتیاط از آن استفاده کنید.

۱۲. گیاه دارویی چاپارال:

چاپارال یک گیاه کم‌تر شناخته شده‌است که به مدت چند دهه برای درمان سرطان پوست توسط متخصصین طب سنتی استفاده می‌شود. تنتور آن را با آب رقیق کنید و آن را در مناطق آسیب‌دیده استعمال. چاپارال شامل فلاونوئیدهای ضد التهاب و آنتی‌اکسیدان است. این ترکیبات به از بین بردن رادیکال‌های آزاد که در رشد و گسترش تومور موثر هستند، کمک می‌کند.

اقدامات پیشگیرانه:

چنان‌چه همواره گفته می‌شود، “پیشگیری بهتر از درمان است”. بنابراین، بهتر است پوست خود را از سرطان محافظت کنید تا این‌که بعدا از آن رنج بکشید. بعضی از اقدامات پیشگیرانه که درحال‌حاضر می‌توانید انجام دهید عبارتند از:

– از برنزه کردن پوست‌تان تا آن‌جا که ممکن است، ‌پرهیز کنید.

– در تابستان‌ها داغ، لباس‌های آستین بلند بپوشید و از ساعت ۱۰ صبح تا ۴ بعد از ظهر از بیرون رفتن پرهیز کنید.

– از لوسیون ضد آفتاب برای محافظت از خود در برابر اشعه‌ی مضر خورشید استفاده کنید.

– هر زمان که در خارج از منزل هستید، از کرم ضد آفتاب با SPF ۳۰ یا بالاتر استفاده کنید.

* با وجود متوسل شدن به داروهای خانگی، بهتر است که با یک پزشک تماس برقرار کنید. همچنین، برای خبردار شدن از علائم بهبودی مدام آزمایش بدهید.

آیا داروی خانگی دیگری برای سرطان پوست سراغ دارید؟ حتما آن را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – سارا فیضی

منبع: stylecraze

درمان سرطان پوست: ۱۲ درمان خانگی سرطان پوست که باید بدانید

(مشاهده ۱ نفر, فقط امروز)
هرگونه نشر ، بازتولید یا بازنشر تمام یا بخشی از محتوای سایت بازده بدون کسب مجوز، غیرقانونی است و تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.
راحت و سریع با زدن دکمه + انتشار بده

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ سلام فرمانده 3 ابوذر روحی