برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان در تولید اسباب بازی ایرانی-اسلامی


برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان در تولید اسباب بازی ایرانی-اسلامی

معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به برگزاری سومین جشنواره اسباب بازی، تصریح کرد: با توجه به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر تولید اسباب‌بازی‌های بومی ایرانی-اسلامی این موضوع یکی از دلایل و سیاست شکل‌گیری این جشنواره بوده است.

به گزارش جام نیوز، مناف یحیی‌پور، معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در گفت‌وگویی، با اشاره به نقش کانون در تولید و حمایت از حوزه اسباب‎بازی، گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تولید اسباب‌بازی دو راهکار اساسی را دنبال می‌کند؛ اولین راهکار تولید اسباب‌بازی با هدف آموزشی‌تربیتی و تاکید بر خلاقیت کودکان و دوم نظارت و هدایت اسباب ‌بازی ‌در کل کشور است.

دبیر سومین دوره جشنواره‌ ملی اسباب‌بازی تصریح کرد: با توجه به سخنان رهبر معظم انقلاب تاکید بر تولید اسباب‌بازی‌های بومی یکی از دلایل شکل‌گیری این جشنواره است که در راستای تولید و ترویج اسباب‌بازی ملی شکل گرفت. در همین‌حال حمایت و تشویق این تولیدات و فراهم آوردن شرایط توزیع مناسب از دیگر اهداف این جشنواره است.

وی با اشاره به ماهیت جشنواره اسباب بازی و تاثیر آن بر این صنعت گفت: این جشنواره در حقیقت بخشی از یک طرح بزرگ‌تر به نام طرح سامان‌دهی صنعت اسباب‌بازی در کشور است و ما گام‌ها‌ی اولیه را برای این طرح آغاز کرده‎ایم. در این رابطه سه شاخه‌ جدی در نظر گرفته شده که شامل شاخه‌ حمایتی و تشویقی، بخش تقویت بنیه‌ علمی و عملی کردن استانداردهای الزامی و بحث تقویت توان علمی و فناوری این حوزه است که تلاش می‌کنیم با همایش‌ها و نشست‌های تخصصی و تالیف و ترجمه کتاب‌‌ها و منابع علمی مناسب این بخش را تقویت کنیم.

یحیی‌پور با بیان اینکه جشنواره اسباب بازی، بار حمایتی و تشویقی تولیدکنندگان را بر دوش گرفته است، افزود: فرصت تعامل و معرفی کردن تولیدکنندگان به بازار مصرف‌کنندگان اسباب‌بازی از طری این جشنواره فراهم شده است که فرصت رقابت میان آن‌ها و دریافت جایزه را به آن‌ها داده است، لذا همه‌ این‌ها امکاناتی است که به شکل حمایتی و تشویقی در اختیارشان قرار می‌گیرد.

معاون تولید کانون پرورش فکری تصریح کرد: بخش نظارتی هم در این طرح وجود دارد که بار آن‌را دبیرخانه‌ شورای نظارت بر اسباب‌بازی بر دوش می‌کشد. این دبیرخانه باید نظارت داشته باشد تا استانداردها رعایت شود و در واقع تخلف کم‌تری صورت بگیرد تا با قاچاق اسباب‌بازی و اقداماتی از این قبیل مبارزه شود.

دبیر سومین جشنواره‌ ملی اسباب‌بازی در پاسخ به سوالی مبنی بر رویکرد فرهنگی و آموزشی این جشنواره هم گفت: در این جشنواره سعی شده با راه‏ اندازی بخش نمایشگاهی، به کودکان این امکان را بدهیم تا از اسباب‌بازی‌ها استفاده‌ آموزشی و فرهنگی کنند، همچنین با برگزاری نشست‌ها و کارگاه‌هایی برای والدین و دست‌اندرکاران این صنعت، این نگاه را اعمال کرده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه توجه به اسباب‌بازی و بازی‌های محلی ایرانی-اسلامی هدف اصلی سیاست‌گذاری‌ها کانون بوده است، گفت: تجربه‌ بعضی از بازی‌های محلی ایرانی-اسلامی به‌ویژه بازی‌های حرکتی، که امروزه در زندگی آپارتمانی کمتر میسر است، لذا از اهداف اصلی ما در این دوره بوده و به همین جهت در نمایشگاه مکانی را برای کودکان فراهم کرده‌ایم تا آنها بتوانند از این بازی‌ها الگو بگیرند و از این روش‌ها در محوطه‌های آپارتمانی یا گردش‌های کوتاه و بلند استفاده کنند.

ایکنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !