اسکلیم رود کجاست؟


کوله سفرتان را ببندید که وقت سفر به لفور است. منطقه ای بکر و سر سبز. این بار به رودخانه ای سفر می کنیم تا تنی به آب بزنیم و گرما را از خود دور کنیم. این جا تا دلتان بخواهد هوای خوب هست و مناظر عالی.

کوله سفرتان را ببندید که وقت سفر به لفور است. منطقه‌ای بکر و سر سبز. این بار به رودخانه‌ای سفر می‌کنیم تا تنی به آب بزنیم و گرما را از خود دور کنیم. این جا تا دلتان بخواهد هوای خوب هست و مناظر عالی.

اسکلیم رود کجاست؟

سوادکوه یکی از شهرستان‌های استان مازندران است. این شهرستان در مجاورت استان سمنان قرار گرفته و مهمترین شهر این شهرستان، شهر پل سپید است. این شهرستان در مجموع 6 دهستان دارد و یکی از آن ها دِه لفور است با 29 آبادی. اسکلیم رود در دهستان لفور است و از جاذبه‌هایی که نباید از دستش بدهید.

اسکلیم رود کجاست؟

این جا ایران است، چشم اندازی که باید از نزدیک ببینید.

برای دیدن برنامه تور رودخانه‌نوردی اسکلیم‌رود کلیک کنید.

چه زمانی به اسکلیم رود سفر کنیم؟

اگر قصدتان از سفر به لفور، تماشای رودخانه باشد و بخواهید تنی به آب بزنید، بهتر است اواخر بهار یا در تابستان به این منطقه سفر کنید. هوای این منطقه در این فصول عالیست و همه چیز برای یک سفر فوق‌العاده مهیاست.

اسکلیم رود کجاست؟

تنی به آب بزنید و گرمای تابستان ا از تن دور کنید.

از چه مسیری به اسکلیم رود برویم؟

حدود 250 کیلومتر از تهران تا مقصد نهایی فاصله داریم. به سمت آمل حرکت کنید و سپس مسیر را تا رسیدن به منطقه لفور ادامه دهید. پیش از رسیدن به اسکلیم رود، سد لفور یا البرز را خواهیددید. سپس به رودخانه می‌رسید. می‌توانید چند روزی در خانه محلی بمانید یا برنامه ای یک روزه برای تماشای لفور و آب‌تنی در اسکلیم رود بریزید. فاصله نزدیک این منطقه به تهران و از طرف دیگر طبیعت کم نظیر آن، لفور را به یکی از پرطرفدارترین جاذبه‌های این روزها تبدیل کرده است.

برای دیدن برنامه تور رودخانه‌نوردی اسکلیم‌رود کلیک کنید.

دیدنی های اسکلیم رود و جاذبه ای آن چیست؟

جنگل بکر لفور یکی از جاذبه‌های تماشایی این منطقه است. جنگل‌های هیرکانی این منطقه با قدمت چندین میلیون ساله که گفته می‌شود به دوران ژوراسیک برمی‌گردد، از دیدنی‌های این منطقه است. قدم زدن در میان درختان و تماشای مناظر زیبای جنگل های شمال کشور، همیشه خیال انگیز و جذاب است، این جذابیت وقتی پای لفور در میان باشد، چندین برابر می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم بعد از رسیدن به اسکلیم رود و زمانی که حسابی خودتان را با آب رودخانه خنک کردید، ناهار را در دل طبیعت صرف کنید. بوی هیزم و دود بر جذابیت سفرتان خواهد افزود. به خصوص بعد از آب تنی حتما گرسنه خواهیدشد.

اسکلیم رود کجاست؟

اسکلیم رود کجاست؟

سد لفور یا سد البرز، ارتفاعی حدود 72 متر دارد. از دیگر دیدنی‌های این منطقه همین سد است. این سد را بر روی تلاقی سه رود خانه کارسنگ رود، آذر رود و اسکلیم رود ساخته‌اند. این سد برای تامین آب بسیاری از روستای شهرهای بابل، بابلسر، قائمشهر و جویبار اهمیت دارد. این سد 10 مگاوات برق تولید می‌کند. چشم انداز این سد بسیار زیباست و تا چشم کار می‌کند، همه جا پوشش سبز رنگ و چشم نوازی دیده می‌شود. تماشای عظمت این سد هم خالی از لطف نیست.

اسکلیم رود کجاست؟

آثار عصر آهن در این منطقه کشف شد!

جالب است بدانید که در حفاری های این منطقه آثاری از دوران عصر آهن کشف شده، این آثار شامل پی‌های سنگی خانه‌ها، تنور و خمره ذخیره سازی مواد غذایی و همچنین قالب‌های سنگی و سفالی ذوب فلز است.

برنامه‌ی پیشنهادی دالاهو برای رفتن به این سفر

صبح زود تهران را به مقصد آمل ترک می‌کنیم. صبحانه را میهمان دالاهو هستید و بین را ه آن را صرف می‌کنیم. سپس مسیرمان را به سمت منطقه لفور ادامه می‌دهیم. به سد البرز می‌رسیم و از آن بازدید خواهیم کرد. در امتداد رودخانه اسکلیم رود حرکت می‌کنیم و حتما در آب رودخانه پا می‌گذاریم و گرمای هوا را از تن می‌گیریم. ناهار را میهمان دالاهو در طبیعت هستید و پس از کمی استراحت، فرصت گرفتن عکس و ثبت خاطره از یک سفر کم نظیر را خواهیدداشت. بعد از ظهر به طرف تهران حرکت می‌کنیم.

برای دیدن برنامه تور رودخانه‌نوردی اسکلیم‌رود کلیک کنید.


1396/04/21 | کد مطلب: 3783
برچسب‌ها: جاذبه‌های دیدنی
اسکلیم رود کجاست؟
اسکلیم رود کجاست؟ هانیه کاظمی
اسکلیم رود کجاست؟ مهندس برق، فوق لیسانس مدیریت، عاشق ورزش، موسیقی، مطالعه و تماشای فیلم

تهیه و تدوین: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه جاذبه‌های گردشگری ایران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل