تولید برق از کاکتوس در مکزیک


تولید برق از کاکتوس در مکزیک

مکزیک از ضایعات نوعی کاکتوس برق تولید می کند.

به گزارش مونیتورینگ خبرگزاری صدا وسیما، در مکزیک از گونه ای کاکتوس پر مصرف که نقش آن بر روی پرچم این کشور هم وجود دارد، بیو گاز (گاز زیستی) به دست می آید که می توان با آن برق تولید کرد.
طرح تولید برق از ضایعات این کاکتوس از ماه مه در بازار بزرگی در شهر «میلپا آلتا» در جنوب مکزیکو سیتی که به خرید و فروش این نوع کاکتوس اختصاص دارد، به اجرا درآمده است. این کاکتوس در اساطیر «ازتک» مقدس شمرده و از آن برای ساختن ظروف و تهیه دارو استفاده می شود.
در یک منطقه پوشیده از درخت که تصفیه کننده هوای آلوده مکزیکو سیتی، پایتخت مکزیک، محسوب می شود، 2800 هکتار زمین برای کشت این نوع کاکتوس اختصاص داده شده است.
مکزیک با تولید 812 هزار تن از این کاکتوس در سال، یکی از اولین تولید کنندگان این محصول در جهان است که نام علمی آن «اپونیتا فیکوس ایندیکا» می‌باشد.
در این روش یک منبع نقره ای به شبکه ای از لوله ها متصل است و ضایعات کاکتوس ها را دریافت می کند. این ضایعات خرد می شود و سپس با برخی باکتری ها که به تخمیر آن کمک می کند مخلوط و در دمای 55 درجه سانتی گراد قرار داده می شود و به صورت خمیری در می آیند که می توان از آن به عنوان کود و یا «بیوگاز» استفاده کرد. با بیوگاز حاصل از روند تخمیر آن می توان برق تولید کرد.
مکزیک متعهد شده است انتشار گازهای گلخانه ای خود را تا سال 2030 بیست و پنج درصد و تا سال 2050 پنجاه درصد کاهش دهد. طبق آمارهای رسمی این کشور در سال 2016 پانزده و چهار دهم درصد انرژی مصرفی خود را از منابع تجدید پذیر به دست آورد اما تنها 11 صدم درصد آن منبع بیوگاز بود.

دانلود

دانلود تصویر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان