معرفی برلیانس کراس سی 3 ؛ ورود به بازار کشور

در معرفی برلیانس کراس سی ۳ ، می‌توان گفت که این خودرو پنجمین عضو از خانواده برلیانس در بازار کشور است که بعد از خانواده‌های برلیانس سری ۲۰۰ و سری ۳۰۰ در بازار کشور قرار خواهد گرفت. این خودرو را می‌توان در کلاس ماشین‌های هاچ‌بک سایز بزرگ یا کراس‌اوورهای سایز کوچک قرار داد.

با ورود برلیانس کراس سی ۳ به بازار، این خودرو حکم یک رقیب را برای رنو ساندرو استپ وی و یا خودروی دانگ فنگ H30 کراس خواهد داشت.

البته ذکر این نکته نیز مهم است که رنو ساندرو استپ وی که تولیدی شرکت پارس خودرو است نسبت به برلیانس کراس سی ۳ قیمت بالاتری دارد و رقیبی برای برلیانس نخواهد بود. اما برای دانگ فنگ H30 کراس که مونتاژ ایران خودرو است یک رقیب جدی محسوب می‌گردد. زیرا هر دوی این خودروها محدوده قیمت ۴۵ تا ۵۵ میلیون تومان را دارند اما رنو ساندرو استپ وی قیمتی بیش از ۶۰ میلیون تومان را دارد.

بعد از اینکه خط تولید خودروهای گروه برلیانس به شرکت پارس خودرو منتقل شد، این شرکت تولید خودروی جدید H320 را آغاز نمود. قرار بود تا در اوایل مردادماه سال جاری، در نمایشگاه دستاورد‌های صنعت خودروسازی ایران شاهد رونمایی از این محصول جدید یعنی برلیانس کراس سی ۳ باشیم.

معرفی برلیانس کراس سی 3 ؛ ورود به بازار کشور

معرفی برلیانس کراس سی ۳ و تغییرات انجام شده بر روی آن

می‌توان برلیانس کراس سی ۳ را نسخه‌ی اصلاح شده H320 هاچ بک در نظر گرفت اما با تفاوت‌های جزئی. طول ۴۲۱۰ میلیمتر، عرض ۱۷۹۰ میلیمتر و همچنین ارتفاع ۱۵۲۱ میلیمتر، درست همانند رنو ساندرو هاچ بک و ساندرو استپ وی.

در برلیانس کراس سی ۳ افزایش ارتفاع ۵ سانتیمتر در سقف خودرو، همچنین افزایش ۲ سانتیمتر ارتفاع سیستم تعلیق قابل مشاهده است و البته تاثیری زیاد در ظاهر این خودرو ایجاد نکرده است. اما وجود رینگ‌های بزرگ‌تر و همچنین فلاپ‌های پلاستیکی در حاشیه گلگیرهای جلو و عقب، باعث تفاوت این خودرو با نسخه هاچ بک برلیانس شده است.

علاوه بر موارد ذکر شده ویژگی مهم در طراحی و معرفی برلیانس کراس سی ۳، طراحی روف راک توسط شرکت پارس خودرو است که به ترکیب ۲ رنگ در سقف خودرو اطلاق می‎گردد.

این کار معمولا توسط شرکت‌های سازنده، برروی خودرو انجام می‌شود اما اکنون برای اولین بار توسط شرکت پارس خودرو از بین خودروسازان داخلی این کار صورت گرفته است. رنگ‌های مشکی، نقره‌ای و سفید بر روی برلیانس کراس سی ۳ استفاده شده است.

معرفی برلیانس کراس سی 3 ؛ ورود به بازار کشور

گفتیم که رقیب اصلی برلیانس کراس سی ۳، دانگ فنگ H30 است که دارای طول ۴۳۵۱ میلی متر، عرض ۱۷۶۰ میلی متر و ارتفاع ۱۵۲۸ میلی متر است. مشاهده می‌شود که طول و ارتفاع بیشتر است، اما عرض آن حدود ۳۰ میلی متر کوچک‌تر از برلیانس سی ۳ است.

داخل کابین برلیانس کراس سی ۳ تغییرات خاصی نسبت به مدل H320 ندارد، همان کنسول مرکزی، اهرم تعویض دنده، صفحه کیلومتر و غربیلک فرمان ۳ ستون با لوگوی برلیانس. البته در مونتاژ برلیانس توسط پارس خودرو شاهد لوگوی اختصاصی پارس خودرو برروی آن خواهیم بود.

معرفی برلیانس کراس سی 3 ؛ ورود به بازار کشور

بررسی رانندگی با برلیانس کراس سی ۳

برلیانس کراس سی ۳ همان تجربه رانندگی با H320 را دارد زیرا در این مدل نیز از همان پیشرانه ۱.۵ لیتری چهار سیلندر با حداکثر قدرت ۱۰۳ اسب بخار و البته در دور ۵۸۰۰ و گشتاور ۱۳۸ نیوتن متر در دور موتور ۳۸۰۰ استفاده شده است.

اگر در هنگام حرکت، جعبه دنده ۴ سرعته اتومات این خودرو در حالت درایو باشد، پدال گاز در ابتدا حرکت کندی دارد و البته در ادامه حرکت نیز شتاب خاصی در این خودرو دیده نمی‌شود. هنگام سبقت گیری نیز می‌تواند باعث اذیت شدن راننده شود زیرا دلیل اصلی آن ترکیب با فرمان برقی خودرو و مدت زمان بالایی است که برای تعویض دنده‌ها مورد نیاز است. البته این مشکل را می‌توان در سایر خودروهایی که رقیب برلیانس هستند نیز مشاهده کرد و نقطه ضعف نخواهد بود.

معرفی برلیانس کراس سی 3 ؛ ورود به بازار کشور

لازم است اشاره کنیم که کار کردن با جعبه دنده ۴ سرعته اتومات برلیانس و معکوس کشیدن‌های سریع، راحت‌تر از جعبه دنده‌های CVT خواهد بود که مصرف سوخت بالاتری برای خودرو دارند ولی در مقابل، نیروی تولیدی پیشرانه را به صورت متداول در اختیار چرخ‌های محرک خودرو قرار می‌دهند.

لازم به ذکر است که اگر دور موتور زیر ۳۰۰۰ باشد قابلیت معکوس کشیدن جعبه دنده فراهم است زیرا برای جلوگیری از آسیب احتمالی به جعبه دنده خودرو، جعبه دنده کاملا به صورت خودکار دنده را تعویض می کند.

معرفی برلیانس کراس سی 3 ؛ ورود به بازار کشور

در معرفی برلیانس کراس سی ۳ می‌توان گفت که این خودرو دارای فرمان تقویت شده برقی، تهویه مطبوع خودکار، سانروف و سنسور دنده عقب است و همچنین صندلی راننده در ۸ جهت تنظیم می‌گردد. آینه‌ها به صورت الکتریکی تنظیم می‌شوند، دارای مه شکن جلو است و در هنگام تصادف درب‌های خودرو به صورت خودکار باز می‌شوند. از دیگر مشخصات فنی این خودرو می‌توان به بلوتوث بهبود یافته، ۲ کیسه هوای ایمنی، رینگ‌های ۱۶ اینچی اشاره کرد.

برلیانس سی ۳ کراس همچنین از سیستم ترمز دیسکی بر روی چرخ‌های جلو و عقب بهره می‌برد، قابلیت خنک شوندگی داشته و توسط سیستم‌های ABS و EBD پشتیبانی می‌گردد.

این خودرو تک دیفرانسیل است و ارتفاع زیادی ندارد و به همین دلیل نباید از این خودرو انتظار آفرود داشته باشیم. در کل تجربه رانندگی با برلیانس کراس سی ۳ مشابه برلیانس H320 است.

قیمت و زمان پیش فروش برلیانس کراس سی ۳

در تاریخ ۲۲ مرداماه سال جاری در نمایشگاه مشهد شاهد شروع پیش فروش این خودرو بودیم و قیمت آن تا این لحظه ۵۷.۵۰۰.۰۰۰ تومان اعلام شده است.

معرفی برلیانس کراس سی 3 ؛ ورود به بازار کشور

معرفی برلیانس کراس سی 3 ؛ ورود به بازار کشورمعرفی برلیانس کراس سی 3 ؛ ورود به بازار کشور

.

منبع: khodrobank

برچسب ها اخبار اتومبیلبرلیانس سی 3برلیانس کراس سی 3پیش فروش برلیانس کراس سی 3قیمت برلیانس کراس سی 3معرفی برلیانس کراس سی 3