‌افزایش 20 درصدی نرخ خرما نسبت به سال گذشته در خوزستان


‌افزایش 20 درصدی نرخ خرما نسبت به سال گذشته در خوزستان

‌معاون نظام صنفی کشاورزی خوزستان گفت: نرخ خرید توافقی خرما نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش پیدا کرده است.

‌جاسم حزباوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به برگزاری جلسه برای تعیین نرخ خرید توافقی خرما در سال جاری اظهار کرد: این جلسه هفته گذشته با حضور معاون و مدیرکل امور اقتصادی استاندار، مدیر تعاون روستایی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی، رییس اتاق بازرگانی اهواز و قیصی‌پور و همچنین دیگر مسئولان نیز حضور داشتند.


وی با بیان این‌که نرخ خرید توافقی خرما در سال گذشته به ازای هر کیلوگرم 1800 تومان بود، افزود: در سال جاری این نرخ 20 درصد افزایش پیدا کرد و قیمت آن در جلسه هفته گذشته 2100 تومان تصویب شد.

حزباوی با اشاره به مشکلات نخلداران عنوان کرد: هر ساله با فرا رسیدن فصل برداشت خرما مشکلات نخلداران شروع می‌شود. نخلستان‌ها نیازمند بهسازی و اصلاح هستند و در صورت عدم رسیدگی به این موضوع، آن‌ها وضعیت وخیمی پیدا خواهند کرد.

معاون نظام صنفی کشاورزی خوزستان ادامه داد: همچنین کارگاه‌های بسته‌بندی خواستار دریافت وام بودند که مقرر شد به مشکلات آن‌ها نیز رسیدگی شود.

حزباوی تصریح کرد: از دیگر مشکلات نخلداران که باعث وارد شدن ضربه سنگین به آن‌ها شده افزایش سه برابری حق بیمه و ندادن یارانه به نخلداران است.

وی با بیان این سوال ‌"مگر کشاورز چقدر درآمد دارد که اینقدر بابت بیمه و غیره هزینه کند؟" گفت: کشاورزان خواستار رفع مشکل کم‌آبی هستند زیرا زمین‌های کشاورزی اکثر مناطق، به دلیل خشکسالی و کم‌آبی خشک شدند.

حزباوی بیان کرد: مگر کشورهای خلیج فارس با استان خوزستان چه فرقی دارند؟ آن‌ها آب شور را تصفیه و برای آبیاری مزارع خود به کار می‌برند، پس چرا خوزستان دست به چنین اقدامی نمی‌زند؟


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)