دانش‌آموختگان زبان فارسی از 8 کشور مختلف به حرم رضوی مشرف شدند


دانش‌آموختگان زبان فارسی از 8 کشور مختلف به حرم رضوی مشرف شدند

دانش‌آموختگان زبان و ادبیات فارسی دانشگاه فردوسی مشهد از 8 کشور مختلف به حرم مطهر رضوی مشرف و از برنامه‌های فرهنگی اداره زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی بهره‌مند شدند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی آستان قدس رضوی، حسین میرزایی، مسئول امور فرهنگی دانشجویان بین الملل دانشگاه فردوسی گفت:30 نفر از زبان آموزان ادبیات فارسی دانشگاه فردوسی مشهد با هدف بهره‌مندی از برنامه‌های فرهنگی و تور حرم‌شناسی به حرم مطهر رضوی مشرف شدند.

وی افزود: این دانشجویان از کشورهای ایتالیا، فرانسه، روسیه، کردستان عراق، آمریکا، تاجیکستان، قزاقستان و لبنان هستند که با حضور در رواق دارالرحمه از برنامه‌های متنوعی همچون آشنایی با تاریخچه حرم مطهر، تور حرم گردی و بازدید از موزه و در نهایت حضور در مهمانسرای حضرت بهره‌مند شدند.

میرزایی ادامه داد: این زبان‌آموزان که برای نخستین بار به حرم مطهر مشرف می‌شدند، جذب معنویت و شکوه این بارگاه منور رضوی شده و از اوج زیبایی معماری و هنر به کار رفته در صحن‌ها و رواق‎ها به وجد آمدند.

مسئول امور فرهنگی دانشجویان بین الملل دانشگاه فردوسی بیان کرد: برخی از این افراد بیان کردند که روح حاکم در حرم مطهر رضوی، انسان را مجذوب این معنویت می‌کند و ناخواسته سر ارادت و تعظیم به پیش گاه این امام رئوف فرود می‌آورد.

وی با ارائه آماری از حضور دانشجویان غیر ایرانی در دانشگاه فردوسی، گفت: دانشگاه فردوسی دارای یک هزار و 600 دانشجوی غیر ایرانی از 23 کشور مختلف است که در طول سال با همکاری مدیریت امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی برنامه‌های مختلف فرهنگی و تبلیغی برای آنان اجرا می شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | اولین تصاویر از تفنگ تیرانداز ماهر Microwave در جنگ اوکراین