خاطره بازی با کادیلاک سویل +تصاویر


کادیلاک سویل خودرویی آمریکایی که در سال 1356 وارد کشور شد و سپس در داخل مونتاژ گردید و از جمله سدان های لوکس آن دوران به شمار می آمد.

تبليغ

به گزارش خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان کادیلاک سویل خودروی آمریکایی که به تعداد حدود 2000 دستگاه در سال 1356 وارد کشور شد و سپس در داخل مونتاژ گردید، از جمله سدان های لوکسی که افراد به جهت برخورداری از امکاناتی که در آن زمان در کمتر خودرویی یافت می شد به دنبال آن بودند.


یکی از علل محبوبیت این سدان بهره گیری از یک پیشرانه پیشرانه سویل 5/7 لیتری 8 سیلندر خورجینی با تولید قدرت 185 اسب بخار در 4400 دور در دقیقه و گشتاوری معادل 270 پوند فوت بوده و شتاب اولیه آن حدود 10 ثانیه است.

استفاده از صندلی های برقی در جلو که صندلی راننده در 6 حالت و شاگرد در 2 حالت قابل تنظیم و بهره گیری از مواد با کیفیت و چرم در کابین موجب شد تا این خودرو در دسته سدان های لوکس زمان خود قرار گیرد.


کادیلاک سویل با تجهیز شدن به سیستم تهویه Climate Control راننده را قادر می سازد تا به وسیله تنظیم آن بر روی درجه حرارت دلخواه هوای داخل اتاق را به طور ثابت بر روی یک دما نگه داشته که این سیستم به صورت خودکار در هنگام بالا رفتن درجه حرارت از کولر اتومبیل بهره گرفته تا دما را کاهش دهد و در صورت پایین آمدن درجه حرارت بخاری فعال شده و پس از تنظیم شدن دما بر روی نقطه مورد نظر هر دو آنها خاموش خواهند شد.


یک آیینه به همراه دو چراغ عمودی در کنار افتابگیر سمت شاگرد تعبیه شده که میتوان نور آن را هم کم یا زیاد کرد همچنین بر روی دو ستون عقب در کابین این خودرو چراغ مطالعه انفرادی برای سرنشیان عقب در نظر گرفته شده که قابلیت چرخش دارند.


به منظور نمایان شدن مکان قفل بر روی درب خودرو هنگام تماس دست با دستگیره چراغ کوچکی در بالای جای قفل روشن خواهد شد که التبه این امر همراه با روشن شدن چراغ های داخل کابین خودرو همراه بوده و بعد از گذشت 15 ثانیه خاموش می شود.


برخورداری از شیشه های منعکس کننده نور خورشید (soft ray) در همه شیشه های کادیلاک سویل از دیگر ویژگی های خاص این خودرو است.

کادیلاک از سیستم سوخت رسانی انژکتور برقی بهره برده و به همین علت در هنگام شروع کار موتور اول باید سوخت به انژکتور رسیده و بعد استارت زده شود. ولی اگر قبل از رسیدن سوخت به انژکتور استارت زده شود چراغ هشداری از قسمت بالای پشت آمپر راننده را از استارت زود هنگام آگاه می سازد.


کروز کنترل ،سیستم autronic eye ، سانروف برقی ،درب صندوق عقب برقی ،کمربند های ایمنی اتوماتیک قابل برگشت به داخل قاب، فرمان هیدرولیک ( با قابلیت تغییر نسبت چرخش در سرعت های گوناگون ) و قابلیت جمع شدن در تصادفات، انتن برقی رادیو و ساعت دیجیتال کوارتز نورانی مجموعه ایست از امکانات این سدان آمریکایی است.

استفاده از ترمز دیسکی 12 اینچی برای هر چهار چرخ به همراه پره خنک کن در وسط دو دیسک و دو پیستون مجزا برای چرخ های جلو و عقب از جمله تجهیزات سیستم ترمز این خودرو است همچنین ترمزها مجهز به اخطار کننده صوتی هستند که در صورت تمام شدن لنت سوت اخطار می کشند.


طراحی بدنه کادیلاک سویل بر روی پلت فرم سری X کمپانی GM سوار بوده که این پلت فرم را می توان بر روی شورولت نوا مشاهده کرد که البته بدنه و شاسی این خودرو در هنگام طراحی به طور وسیعی مهندسی دوباره شده تا با مدل های قبلی خود تفاوت شایانی داشته باشد.


جلو پنجره از جنس کروم در کنار چراغ های جلو چهار تایی مستطیل با چراغ های پارک و راهنما در زیر آنها نمای جلویی کادیلاک سویل و چراغ های عقب باظاهر مربع شکل و کوچک در انتهای هر گوشه شکل عقب خودرو را تشکیل می دهند.

مشخصات فنی :


موتور : 8 سیلندر خورجینی ( V ) که زاویه 90 درجه با یکدیگر دارند .
قطر سیلندر : 05/103 میلی متر ( 057/4 اینچ )
کورس پیستون : 98/85 میلی متر ( 385/3 اینچ )
حجم موتور : 5/7 لیتر ( 350 اینچ مکعب )
ضریب تراکم : 8 به یک
ترتیب احتراق سیلندر ها : 1- 8 – 4 – 3 – 6 – 5 – 7 – 2
طرز سوار شدن موتور به شاسی : اتصالات سه گانه لاستیک دار
سیستم سوخت : سیستم انژکسیون الکترونیکی مخصوص کادیلاک
نوع احتراق : دخول بنزین از طریق انژکتور الکترونیکی
انتقال : دو مرحله ای و زمان بندی شده ( دو مرحله در چهار سیلندر )
پمپ ها : دو پمپ برقی بنزین یکی سر راه و دیگری در باک بنزین
بنزین مورد نیاز : اکتان 91 به بالا ( سوپر )
مخزن بنزین : 79/5 لیتر ( 21 گالن )


سیستم برقی :


سیستم کنترل بنزین : بخارات حاصله از بنزین توسط دستگاهی جذب شده و دوباره در درون سیلندر ها می سوزد .
باطری : 3500 وات سر بسته با کنتاکت های جانبی ( 80 آمپر )
آفتامات : ترانزیستوری که با دینام یک واحد کامل را تشکیل می دهد .
سیستم انتقال نیرو :
جعبه دنده : سری 400 – سه سرعته توربو هایدروماتیک
میل گاردان : با پست تکی – شکل در جلو و اتصال ثابت در عقب
اکسل عقب : از نوع سالزبوری با دنده رینگی 9/215 میلی متری
نسبت نهایی چرخ دنده دیفرنسیال : 08/3 بر یک


فنر بندی :


فنر جلو : فنر لوله ای مجزا
فنر ها : لوله ای
میله تعادل : متصل
کمک فنرها : هیدرولیکی
فنر عقب : شاخه ای ( HX )
کنترل ارتفاع : تراز اتوماتیک


ابعاد :


فاصله مرکز چرخ های جلو : 1557 میلی متر ( 3/61 اینچ )
فاصله مرکز چرخ های عقب : 1500 میلی متر ( 59 اینچ )
طول کلی : 5182 میلی متر ( 204 اینچ )
فاصله دو اکسل عقب و جلو : 2903 میلی متر ( 3/ 114 اینچ )
عرض کلی : 1824 میلی متر ( 8/ 71 اینچ )
ارتفاع کلی : 1386 میلی متر ( 7 / 54 اینچ )
وزن ترانزیتی ( بدون وسایل ) : 1900 کیلو گرم ( 4190 پاوند )

انتهای پیام/

با کادیلاک سویل؛ یک سدان آمریکایی کلاسیک آشنا شوید!



تبليغ

کامنت‌ها (0)

کامنتی درج نشده

کامنت بگذارید

  1. ارسال کامنت بدون عضویت. عضویت یا ورود به سایت.
0 کارکتر
Attachments (0 / 3)
Share Your Location
تبليغ