«آتش نشان‌ها» در کتابفروشی‌های ایران


«آتش نشان‌ها» در کتابفروشی‌های ایران

کتاب «آتش نشان‌ها» نوشته کتی فرانکو با ترجمه مهناز عسگری از سوی انتشارات محراب قلم راهی کتابفروشی‌ها شد.

«آتش نشان‌ها» در کتابفروشی‌های ایران «آتش نشان‌ها» در کتابفروشی‌های ایران
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «آتش نشان‌ها» نوشته کتی فرانکو یکی از جلدهای مجموعه «شگفتی‌های جهان» است که با ترجمه مهناز عسگری از سوی انتشارات محراب قلم برای کودکان و نوجوانان (گروه سنی ج و د) منتشر شده است.

مجموعه «شگفتی‌های جهان» حاوی آگاهی‌های اساسی در زمینه‌های گوناگون علوم، فنون، طبیعت، تاریخ، ورزش و هنر است. اطلاعات تصویری و همه جانبه، ویژگی برتر این مجموعه نسبت به اغلب کتاب‌های مشابه است. زبان ساده و تصاویر گویای این مجموعه به دانش‌آموزان دبستانی کمک می‌کند تا بدون نیاز به مساعدت بزرگسالان مطالعه یا پژوهش خود را به سرانجام برسانند.

در ابتدای این کتاب، تاریخچه مختصری درباره «آتش نشان‌ها» ارائه شده است، سپس مطالبی درباره تجهیزات امروزی، ماشین‌های آتش نشانی ویژه، عملیات نجات، آتش سوزی در جنگل و سایر فعالیت‌های آتش نشان‌ها ارائه شده است.

همچنین توضیحاتی درباره سیل، امدادرسانی در جاده، زمین‌لرزه، عملیات نجات زیرزمینی، عملیات نجات و پاک‌سازی، واحد به دام انداختن و جمع‌آوری جانوران، آتش نشان‌های فرودگاه، آتش گرفتن سوخت، انفجار مواد شیمیایی، عملیات توفان صحرا، عملیات تررویستی 11 ستامبر و آتش‌نشان‌ها در کشتی بیان شده است.

در بخش تاریخچه این کتاب می‌خوانیم: «در روم باستان، درصورت بروز آتش سوزی، شبگردها مسئول خاموش کردن آتش بودند. آنها به «آتش خاموش کن» معروف بودند و نخستین آتش نشان‌ها محسوب می‌شدند. «آتش خاموش کن‌ها» با سطل‌های پر از آب به جنگ آتش می‌رفتند. آنها سطل‌ها را از آب آبروها پر می کردند. در قرون وسطا خانه‌های چوبی را خراب می‌کردند تا شعله‌های آتش فرو بخوابد. بعد از آتش سوزی‌های فاجعه‌امیز مانند آتش سوزی در لندن در سال 1666 میلادی (1045 ش.) ابزارهای جدید مبارزه با آتش ظاهر شد.»

انتشارات محراب قلم، کتاب «آتش نشان‌ها» را در قالب 28 صفحه مصور رنگی با شمارگان سه هزار و 300 نسخه و قیمت 65 هزار ریال منتشر کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه رسانه کودک

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج