فرار مدیران رامش خودرو با سرمایه های مشتریان


پس از ناتوانی رامش خودرو در تامین تعهداتش مدیران این مجموعه با سرمایه هایی که از مردم جذب کرده بود از کشور خارج شد.

فرار مدیران رامش خودرو با سرمایه های مشتریان
به گزارش خبرنگار بازار نیوز بر اساس اطلاعاتی که به دست ما رسیده مدیران شرکت رامش خودرو سپرده های مشتریان و دارایی های شرکت را برداشته اند و روز گذشته از کشور خارج شده اند.

بنا بر این گزارش پویان فرجی مدیر عامل مجموعه رامش خودرو و برادرش فرهاد فرجی عضو هیات مدیره، پس از آنکه در باز پس دادن مطالبات مشتریان و سودهای بالایی که وعده داده بودند ناتوان شدند از مدتی پیش اقدام به پیش فروش گسترده خودروهای خارجی کردند و روز گذشته وجوه پرداختی مشتریان را از کشور خارج کردند.

از دو هفته قبل این شرکت به صورت گسترده و روزانه برای فروش محصولاتش آگهی می داد تا خودروهای بیشتری را به فروش برساند. گردش مالی شرکت نیز از طریق حساب همسر پویان فرجی مدیرعامل رامش خودرو اجام می شده است.

این شرکت توانسته بود با وعده تولید خودروهای هیبریدی و گسترش کار اعتماد برخی سرمایه گذاران و مشتریان را جلب کند و از این طریق جذب سرمایه کند.

بررسی ها نشان می دهد این افراد در حال حاضر در ترکیه هستند و گویا از مرزهای ارمنستان ابتدا از کشور خارج شده اند و سپس به ترکیه رفتند. به گفته برخی شاهدان این افراد در گذشته ترخیص کار گمرک بودند که به واردات و فروش خودروهای وارداتی روی آورده بودند.

آمارهای اولیه نشان می دهد تا کنون بیش از 250 نفر از مالباختگان به شرکت مراجعه کردند و از این مجموعه شکایت کردند که در پی آن مدیر فروش این شرکت بازداشت شد.

برادران فرجی که خودشان مجوز واردات خودرو را نداشتند از وارد کنندگان دیگر خودروهای مد نظرشان را تامین می کردد و به صورت نقدی در قالب قراردادهای سه روزه به مشتریان می فروختند. هرچند که به دلیل مشکلاتی که داشتند گاها این مدت تا یک ماه هم طول می کشید و در ازای آن وعده سود بالا به مشتریان می دادند.

یکی از کارشناسان بازار خودرو ناآشنایی و استباهات مدیریتی را علت عدم موفقیت و ورشکستگی این مجموعه می داند که در نهایت به متواری شدن مدیران آن منجر شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی