مراسم یادبود شهید احمد مشلب برگزار شد


مراسم یادبود شهید احمد مشلب برگزار شد

مراسم یادبود شهید احمد مشلب شب گذشته با حضور حجت الاسلام والمسلمین پناهیان و خانم بدرالدین مادر شهید مشلب در شبستان مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم یادبود شهید احمد مشلب شب گذشته با حضور حجت الاسلام والمسلمین پناهیان، خانم بدرالدین مادر شهید مشلب و مردم شهید پرور شهر مقدس قم در شبستان مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

بر اساس این گزارش، مادر شهید احمد مشلب در این جلسه به ایراد سخنانی پرداخت که در زیر تقدیم خوانندگان محترم می شود:

در محضر دوستان شهدا من احساس عجز می کنم که حرف بزنم و از شهدا خواستارم تا به سخنان ناچیز من اثربخشی کنند؛ این که شهدای ما کرامت دارند، همه از امام حسین(ع) سرچشمه گرفته است؛ در دامن ایشان فرزندان عاشورایی تربیت شده اند و در راستای قوام بخشی به دین فعالیت می کنند.

اساساً آنچه سبب می شود که جوانان شهادت طلبی کنند، الگوگیری از امام حسین(ع) است.

خداوند در قرآن کریم می فرماید «ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتاً»؛ به نظر من مصداق این آیه شریف امام حسین(ع) و شهدایی که به ایشان اقتدا کردند هستند.

بهترین و بزرگترین هدف امام حسین(ع) این بود که پرچم اسلام را برافرازد؛ هم اکنون شهدای بزرگوار نیز به پیروی از ایشان در جهت این هدف والا می کوشند.

تقدیر از شهدا، تکریم از جان فشانی های در راه خداوند است؛ بنابراین ما باید نهایت تلاش خود را بر این بگذاریم تا با همه وجود شهدا را تکریم و راهشان را ادامه دهیم.

همه شهدا به ویژه «احمد محمد مشلب» رضای خداوند را بر همه چیز ترجیح دادند و زندگی خود را در راه خداوند فدا کردند.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان با اشاره به اینکه پیشرفته ترین کشورها، کشوری است که از قدرت نرم برخوردار باشد، گفت: امروزه احمقانه است که کشوری قدرتمند پنداشته شود که از لحاظ تکنولوژی پیشرفته است.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: ملتی که از اندیشه بیشتری بهره مند باشند، پیشرفته تر و قدرتمندتر هستند؛ قدرت نرم قدرتی است که از فکر و اندیشه ای که منطق قوی داشته و با صلابت است، سرچشمه می گیرد.

وی ادامه داد: ما در انقلاب اسلامی ایران از قدرت نرمی رونمایی کردیم که نمونه ای از آن در آن دوران وجود نداشت؛ این قدرت نرم توانست قدرت ها را با شکست مواجه کند./841/پ202/ی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر در فراق برادر ؛ اشعار غمگین و سوزناک برای برادر فوت شده