چگونه مشکل شارژ نشدن آیفون را رفع کنیم؟


چگونه مشکل شارژ نشدن آیفون را رفع کنیم؟

آیا گوشی آیفون شما به درستی شارژ نمی‌شود؟! عوامل مختلفی ممکن است باعث بروز چنین مشکلی در اسمارت‌فون‌های محبوب اپل شوند. البته نگران نباشید. راه حل‌های بسیار ساده‌ای نیز برای رفع این مشکلات وجود دارد. با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا به بررسی دلایل بروز مشکل شارژ نشدن آیفون و راههای برطرف کردن آن بپردازیم. درگاه...

آیا گوشی آیفون شما به درستی شارژ نمی‌شود؟! عوامل مختلفی ممکن است باعث بروز چنین مشکلی در اسمارت‌فون‌های محبوب اپل شوند. البته نگران نباشید. راه حل‌های بسیار ساده‌ای نیز برای رفع این مشکلات وجود دارد. با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا به بررسی دلایل بروز مشکل شارژ نشدن آیفون و راههای برطرف کردن آن بپردازیم.

درگاه ورودی برق گوشی را تمیز کنید

طراحی رابط کابل برق به گوشی‌های آیفون بسیار هوشمندانه صورت گرفته است، به‌طوری‌ که به هیچ عنوان نمی‌توان کابل برق را به‌صورت اشتباه درون درگاه مربوط وارد کرد. همچنین آسیب رساندن به خود پورت بسیار دشوار است و کانکتور کابل شارژ گوشی نیز در مقابل خرابی بسیار مقاوم است. با تمام این اوصاف، مقداری گرد و غبار می‌تواند باعث بروز مشکل در شارژ شدن گوشی شود. در واقع اگر در درگاه برق آیفون شما گرد و غبار جمع شود، هنگامی که کابل شارژ را به آن وصل می‌کنید، ممکن است گوشی شروع به شارژ شدن نکند. در این حالت اگر چند بار کابل را از پورت جدا کرده و مجددا وصل کنید، احتمالا مشکل به‌صورت موقت رفع می‌شود. ولی پس از چندین مرتبه تکرار این عمل، دیگر این روش هم جواب نمی‌دهد. در این حالت تنها راه حل، تمیز کردن درگاه ورودی برق گوشی است. برای این منظور، یک راه حل ساده و ارزان وجود دارد. از یک خلال دندان برای تمیز کردن پورت استفاده کنید. همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، به راحتی با استفاده از خلال دندان (یا هر وسیله‌ای شبیه به آن که البته جنس آن باید عایق باشد) می‌توانید گرد و غبار جمع شده در پورت را خارج نمایید.

همچنین به‌منظور تمیزی بهتر پورت، می‌توانید یک دستمال کاغذی آغشته به الکل را در نوک خلال دندان قرار داده و قسمت‌های بالا و پایین پورت را تمیز نمایید.

شارژر را بررسی کنید

اگر پورت ورودی برق گوشی تمیز است (یا پس از تمیز کردن آن مشکل همچنان برطرف نشده است)، گزینه بعدی که باید به آن شک کنید، خود شارژر گوشی است.

اگر با شارژر متفرقه و غیر‌اصلی گوشی خود را شارژ می‌کنید، هر چه سریع‌تر آن را کنار گذاشته و از شارژر اصلی خود اپل که همراه با گوشی تحویل گرفته‌اید استفاده نمایید. اگر به هر دلیلی شارژر اصلی گوشی خود را در دست ندارید، شارژری تهیه کنید که کیفیت ساخت بالایی داشته باشد و مشخصات آن با شارژر‌های اپل یکسان باشد. هرگز از شارژر‌های قدیمی برای گوشی‌های جدید استفاده نکنید زیرا توان کافی برای شارژ کردن گوشی‌ شما را ندارند.

کابل شارژر را بررسی نمایید

اگر شارژر به درستی کار می‌کند، عامل دیگری که می‌تواند باعث بروز اختلال در عملیات شارژ شدن گوشی شما شود، کابل شارژر است.حتی بهترین کابل‌ها نیز پس از صد‌ها بار وصل شدن به درگاه شارژ و جدا شدن از آن، ممکن است دچار مشکل شوند. همانند مورد قبل، از کابل شارژر اصلی کمپانی اپل استفاده کنید. کابل را از نظر ظاهری بررسی کنید و مطمئن شوید که مشکلی نداشته باشد. کانکتوری را که در انتهای کابل قرار دارد و به درگاه ورودی برق گوشی وصل می‌شود، به دقت مورد بررسی قرار دهید و از سالم بودن آن اطمینان حاصل نمایید.

یک میکرو‌چیپ در قسمت انتهای کابل (در قسمت کانکتور) قرار دارد که به آیفون شما اعلام می‌کند که کابلی که از آن استفاده می‌کنید، محصول قانونی و اصلی اپل است یا خیر. اگر این میکروچیپ، آسیب ببیند، در عملکرد شارژ گوشی اختلال بوجود خواهد آمد. در این حالت می‌بایست یک کابل شارژ جدید خریداری کنید. نگران نباشید. در فروشگاه‌های معتبر به سادگی می‌توانید این کابل را بیابید.

منبع

برای ورود به کانال تلگرام روژان کلیک کنید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آموزش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژل مانیکور برای سلامت ناخن مضر است؟