سنگ کیسه صفرا را با این مواد طبیعی و بدون دارو از بین ببرید؛ علل و درمان سنگ کیسه صفرا


سنگ کیسه صفرا را با این مواد طبیعی و بدون دارو از بین ببرید؛ علل و درمان سنگ کیسه صفرا

التهابات کبد و کیسه صفرا از بیماری های پیشرو در علم پزشکی است که طب سنتی به ندرت به آن پرداخته است. درمانهایی همچون جراحی و کمتر در این بیماری پیشنهاد می شود در صورتی که بیماری های کیسه صفرا در دراز مدت بسیار پیشرفت کرده و خطرناک می شوند. نوشته سنگ کیسه صفرا را با این مواد طبیعی و بدون دارو از بین ببرید؛ علل و درمان سنگ کیسه صفرا اولین...

سنگ کیسه صفرا را با این مواد طبیعی و بدون دارو از بین ببرید؛ علل و درمان سنگ کیسه صفرا سنگ کیسه صفرا را با این مواد طبیعی و بدون دارو از بین ببرید؛ علل و درمان سنگ کیسه صفرا
کیسه صفرا اندامی کوچک است که وظایف بزرگ و مهمی به عهده دارد و در هضم بهتر مواد غذایی بسیار موثر است.این عضو در ناحیه زیر کبد نهفته است و وظیفه امولسیون چربی های غذا را بر عهده دارد.

وظیفه این کیسه نگه‌داری مایع زرد رنگ صفرا (BILE) است. این مایع به هنگام ورود مواد غذایی به معده از کبد ترشح می‌شود و سپس از طریق مجرایی به کیسه صفرا انتقال می‌یابد.

صفرا از طریق مجرای صفراوی مشترک به روده باریک ریخته می‌شود. کار این مایع ایجاد امولسیون پایدار روی چربی‌های غذاست که در دوازدهه انجام می‌گیرد.

این عضو کوچک و مهم به بیماری‌هایی از جمله سنگ کیسه صفرا مبتلا می شود که می بایست با شناخت به موقع به درمان آن پرداخت.

این بار در نت نوشت به بررسی بیماری های کیسه صفرا و راه های درمان آن می پردازیم.

سنگ کیسه صفرا

سنگ کیسه صفرا را با این مواد طبیعی و بدون دارو از بین ببرید؛ علل و درمان سنگ کیسه صفرا

آیا می دانید چگونه سنگ های صفراوی در کیسه صفرا تولید می شوند ؟ سنگ ها می توانند در کبد و یا کیسه صفرا به وجود آیند.

زمانی که صفرای موجود در کیسه صفرا تبدیل به سنگ های کوچک و کریستالی می شوند می توان گفت که کیسه صفرا سنگ تولید کرده است.

این سنگ ها می توانند از کلسترول بالا تولید شده باشند که در این صورت با مصرف قرص های هورمونی و کنترل چربی رژیم های غذایی کاملا تحت درمان قرار می گیرند.

از جمله علائم پیدایش سنگ صفرا درد های ناگهانی و شدید در ناحیه شکم است که منجر به استفراغ و تهوع می شود. البته ممکن است اگر این درد در ناحیه پشتی بین شانه ها باشد ناشی از درد کلیه به وجود آمده باشد یا مثلا از سنگ کلیه باشد.

زرد شدن پوست همراه با دردهای نامبرده از نشانه های بارز سنگ کیسه صفرا می باشد.

در این صورت باید به پزشک مراجعه شود چرا که احتمال بسیار قوی مجرای صفراوی مسدود شده و صفرا نمی تواند به روده کوچک راه پیدا کند.

چگونه سنگ صفرا را تشخیص بدهیم ؟

سنگ کیسه صفرا را با این مواد طبیعی و بدون دارو از بین ببرید؛ علل و درمان سنگ کیسه صفرا

کبد مسئول رشد عملکرد تک تک سلولها در بدن است. هر گونه سوء عملکرد یا الگوی غیرطبیعی سلولها ناشی از عملکرد ضعیف و نادرست کبد ناشی می شود. بنابراین ریشه اکثر بیماری ها را تا حدودی می توان به یک مشکل در کبد نسبت داد.

کارکرد صحیح و موفق کبد و کیسه صفرا می تواند سلامتی بیشتر اعضا را همراه داشته باشد.

پیدایش خطوط عمودی بین ابروها می تواند از وجود سنگ در کیسه صفرا باشد که البته نیازی به جراحی صفرا ندارد.

لک های قهوه ای و یا سیاه در اطراف پیشانی، بین تیغه های شانه و یا پشت دست و ساعد هم از دیگر نشانه های وجود سنگ در کیسه صفرا می باشد.

چروک های بسیار عمیق بین ابرو نشانه پیری نیستند بلکه از وجود سنگ صفرا خبر می دهند.

چین و چروک های روی بینی، پوستهای روغنی و بسیار چرب، سخت و سفت شدن پوست نوک بینی، جمع شدن آب در قسمت پلک های پایینی، پیدایش جوش و یا ترک در زبان، زرد شدن رنگ دندان ها، ایجاد لکه های قهوه ای و یا تیره بر روی لب، خونریزی و حساس شدن لثه ها و . . . از نشانه هایی هستند که می گویند که صفرا باید تحت کنترل قرار گیرد.

پاک سازی کیسه صفرا

راه‌هایی وجود دارد که می توان کیسه صفرا یا حتی دستگاه گوارش را پاک سازی کرد و یا اینکه به حرکات روده کمک کرد تا بهتر عمل کنند.

هیدروتراپی در به حداقل رساندن بیماری های کبد و دستگاه گوارش موثر است. این عمل باعث کم شدن حالت تهوع و تمیز شدن کیسه صفرا می شود.

راه‌های مختلفی برای از بین بردن سنگ های صفراوی وجود دارد محصولات طبیعی بهترین و مطمئن ترین راه هستند. پاک سازی کیسه صفرا بیش از ۶ الی ۷ روز انجام می شود و استفاده از این مواد غذایی که در ادامه آمده است به شما کمک می کند تا سنگ کیسه صفرا را هر چه سریعتر از بین ببرید.

یک لیتر آب سیب تازه به صورت روزانه نصف فنجان روغن زیتون به صورت روزانه حدود ۵ لیوان آب گریپ فروت تازه که بهتر است قرمز رنگ باشد و می توانید با کمی لیمو یا پرتقال مخلوط کنید نمک اپسوم نوعی نمک است که در تسکین مجاری صفراوی و در از بین بردن سنگ های صفرا بسیار موثر است و درد را کاهش می دهد. روغن زیتون که حکم یک روان کننده را دارد کمک می کند تا سنگ ها به آسانی از بین بروند. اسید مالیک موجود در آب سیب یک پاک کننده قوی است که در تخریب سنگ های صفراوی موثر است. صبحانه را با یک لیتر آب سیب تازه شروع کنید می توانید در کنارش از ماست میوه هم استفاده کنید. روزه داری بهترین راه کار جهت پاک سازی کیسه صفرا به شمار می رود و همچنین مصرف آب فراوان هم موثر است.

در صورتی که بیماری کیسه صفرا شدت یافت حتما باید به پزشک مراجعه کرده و درمانهای تخصصی را آغاز نمود.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذاید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

اگر جوابی برای دیدگاه من داده شد مرا از طریق ایمیل با خبر کن

نام *

ایمیل *

وبسایت

لطفا پاسخ را به رقم وارد کنید:

8 − 2 =

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها