داستان مرگ مشکوک جوان ایرانی در کمپ پناهندگان مانوس استرالیا


داستان مرگ مشکوک جوان ایرانی در کمپ پناهندگان مانوس استرالیا

سلامت نیوز:جوان تحصیلکرده مهندس کامپیوتر اهل شهرستان چرام از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد که برای یافتن کار به استرالیا مهاجرت کرده بود جسدش روز گذشته در کمپ پناهندگان مأنوس استرالیا پیدا شد. به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،استرالیا پناهگاهی در جزیره مانوس متعلق به گینه نو در اقیانوس آرام دارد که برای نگهداری پناهجویان به این کشور...

سلامت نیوز:جوان تحصیلکرده مهندس کامپیوتر اهل شهرستان چرام از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد که برای یافتن کار به استرالیا مهاجرت کرده بود جسدش روز گذشته در کمپ پناهندگان مأنوس استرالیا پیدا شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،استرالیا پناهگاهی در جزیره مانوس متعلق به گینه نو در اقیانوس آرام دارد که برای نگهداری پناهجویان به این کشور از آنها استفاده می‌کند و مسئولیت اداره این پناهگاه‌ بر عهده دولت استرالیا است.


حامد شمشیری پور دانش آموخته رشته کارشناسی کامپیوتر، متولد روستای کره شهبازی از توابع شهرستان چرام در اردوگاه پناهجویان استرالیا در جزیره مأنوس به دلایل نامعلومی فوت کرده است.


پسر عموی وی روز سه شنبه در این زمینه گفت: حامد برای یافتن کار و به عنوان پناهنده، تیرماه 92 به کشور استرالیا مهاجرت کرده بود.
مرتضی شمشیری اظهار داشت: حامد هیچ گونه مشکل سیاسی با جمهوری اسلامی ایران نداشت و عضو هیچ یک از طیف‌های سیاسی نبود و تنها برای یافتن کار به این کشور مهاجرت کرده بود.


وی درباره چگونگی دریافت خبر درگذشت پسر عمویش گفت: دوستان هم کمپ ایرانی حامد این خبر را به خانواده داده‌اند.
منزل پدر حامد شمشیری پور هم اکنون در شهرستان گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد است.
داریوش پاداش، فرماندار چرام نیز با تأیید این خبر گفت: دلیل دقیق مرگ این شهروند 28 ساله چرامی در اردوگاه پناهندگان هنوز مشخص نیست اما خانواده وی پیگیر مسائل حقوقی آن هستند.


برخی رسانه‌ها به نقل از گری باکی، کمیسر پلیس پاپوآ گینه‌نو نوشته بودند که جسد به دار آویخته شده حامد شمشیری ‌پور در نزدیکی مدرسه‌ای در لورنگائو شرقی، در جزیره مانوس توسط دانش آموزان پیدا شده بود.
همچنین نمایندگی ایرنا در کوالالامپور روز گذشته به نقل از تارنمای شبکه ای.بی.سی استرالیا از کشته شدن یک مهاجر غیرقانونی ایرانی در بازداشتگاه استرالیا در جزیره مانوس خبر داد.


شبکه ای.بی.سی اعلام کرد مقامات جزیره مانوس تایید کردند یک مهاجر غیرقانونی ایرانی در مرکز بازداشت مهاجرین کشته شده است.
بنابراین گزارش، پلیس درحال تحقیق در مورد کشته شدن این مهاجر غیرقانونی ایرانی در این بازداشتگاه استرالیا در خارج از مرزهای این کشور است.
پلیس همچنین منطقه ای را که جنازه این مهاجر که نامش ذکر نشده، محاصره کرده است.
علت مرگ این مهاجر نیز براساس این گزارش مشخص نیست.


براساس گزارش تارنمای سیدنی مورنینگ هرالد، اداره مهاجرت و حفاظت از مرزهای استرالیا نیز مرگ این مهاجر غیرقانونی ایرانی را در تاسیسات جابجایی مهاجران در شهر لورنگاو در جزیره مانوس تایید کرد.
دیوید یپو یک فرمانده پلیس این منطقه مانوس ادعا کرد این مرد سابقه بیماری روانی داشته است.
گفته می شود دولت استرالیا برای درمان این فرد اقدام نکرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)