تبیین حقایق مذهب تشیع یک واجب عینی است


 تبیین حقایق مذهب تشیع یک واجب عینی است

حجت الاسلام آل مجدد شیرازی گفت: تبیین حقایق مذهب شیعه یک واجب عینی برای دست اندرکاران تقریب مذاهب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام آل مجدد شیرازی، استاد سطح عالی حوزه علمیه قم غروب یکشنبه در نشست علمی «بررسی اندیشه تقریب مذاهب اسلامی؛ موانع و آسیب ها» که در محل مرکز تخصصی مطالعات تطبیقی مذاهب اسلامی برگزار شد، در تبیین ضرورت این تفکر اظهار کرد: علما از دیرباز به دنبال این بودند که میان مذاهب اسلامی تقریب برقرار کنند و از همین رو در ضرورت این مسأله جای هیچ شک و تردیدی وجود ندارد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به آسیب هایی که عدم شناخت نسبت به شیوه صحیح رفتار در تفکر تقریب مذاهب اسلامی به دنبال دارد، افزود: ما که داعیه دار تقریب میان مذاهب اسلامی هستیم باید سوءظن ها را به عنوان اتهاماتی بی ارزش معرفی کنیم و برای نمونه در مسأله سب صحابه، علمای ما سخنان مفصلی دارند که حکم وقوع چنین اتفاقی را مشخص کرده اند.

وی تأکید کرد: تبیین حقایق مذهب شیعه یک واجب عینی برای دست اندرکاران تقریب مذاهب اسلامی است چرا که برخی افراد از روی جهل و یا از روی کینه چنان علیه شیعه به تبلیغ می پردازند که برای نمونه در مسأله سب صحابه گویی شیعیان همه صحابه پیامبر(ص) را گمراه قلمداد می کنند.

حجت الاسلام آل مجدد گفت: کسانی که وارد مقوله تقریب مذاهب اسلامی می شوند، باید از علمای تراز اول در این زمینه باشند چرا که بحث تقریب ماهب یک بحث علمی دقیق است و هرکسی توان ورود به آن را ندارد. این افراد باید بدانند که اگر ما شیعیان اهلبیت(ع) را حق مطلق می دانیم، آن بزرگواران همواره در مقام ارشاد و هدایت به سوی همین امر بر آمده اند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم ضمن تأکید بر ضرورت تربیت دانشمندان متخصص در زمینه تقریب مذاهب اسلامی، خاطرنشان کرد:یکی از راه های رفع اختلاف میان مذاهب، تبیین حقایق هر مذهب است که امری مهم بوده و لزوم تربیت نیروهای متخصص در این زمینه را سبب می شود.

وی در پایان با اشاره به لزوم پرهیز از نگاه های ناصحیح به پیروان سایر مذاهب اسلامی، تصریح کرد: طبق فتاوای علمای اسلام اصل بر این است که پیروان مذاهب به چشم مسلمان به یکدیگر نگاه کنند چرا که طبق احکام، تشرف به اسلام با شهادت به توحید و نبوت محقق می شود و در روایات معصومان(ع) نیز به این مسأله اشاره شده است./820/پ202/ب1

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی