وظایف شهرداری در مناسب سازی محیط شهری چیست؟/ با اجرای عدالت حقوق معلولان تضییع نمی شود


رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور برخی از وظایف شهرداری و دهیاری ها را در خصوص مناسب سازی محیط شهری، تشریح کرد.

در گفت و گوی اختصاصی با فانوس وظایف شهرداری در مناسب سازی محیط شهری چیست؟/ با اجرای عدالت حقوق معلولان تضییع نمی شود

وظایف شهرداری در مناسب سازی محیط شهری چیست؟/ با اجرای عدالت حقوق معلولان تضییع نمی شود

سرویس اجتماعی - رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور برخی از وظایف شهرداری و دهیاری ها را در خصوص مناسب سازی محیط شهری، تشریح کرد.

ابراهیم کاظمی مومن سرائی با اشاره به وظایف بسیار مهم و اثرگذار شهرداری ها در مناسب سازی کشور، در گفت و گوی اختصاصی با فانوس، اظهار داشت: پس از تصویب قانون جامع حمایت از حقوق معلولان، انتظار جانبازان و معلولان از مسئولان جامعه در قبال مناسب سازی و تسهیل دسترسی دوچندان شده و بدیهی است با توجه به شرایط نامناسب کنونی محیط ها، اماکن، مبلمان شهری و روستایی و از سوی دیگرغیر استاندارد بودن برخی اقدامات، نارضایتی از وضع موجود وجود دارد.

کاظمی افزود: بخش مهمی از تکالیف مناسب سازی بویژه آنچه در قانون جامع حمایت از حقوق معلولان (موارد 2و4) و آئین نامه اجرایی مربوطه ذکر شده بر عهده شهرداری است که می توان به این موارد اشاره کرد: تعهد به رعایت اصل امکان دسترسی و بهره مندی معلولان در تمامی ساخت و سازهای مربوط به عنوان یکی از نهادهای عمومی جامعه وفق ماده2 قانون جامع واجرای اصولی و موکد تبصره2 ذیل ماده2 قانون جامع مبنی برخودداری از صدور پروانه احداث و یا پایان کار آن دسته از ساختمان ها، اماکن عمومی و معابری که استاندارد های تخصصی مربوط به معلولان را رعایت نکرده باشند.

وی ادامه داد: انجام اصولی و استاندارد تبصره ذیل ماده4 قانون جامع مبنی بر احداث و تجهیز اماکن تفریحی، پارک و اماکن ورزشی و کتابخانه به نحوی که امکان بهره برداری معلولان را داشته باشند و تاکید بر اجرای مفاد ماده4 آئین نامه اجرایی همچون مناسب سازی معابر عمومی، تجهیز، نصب چراغها، علائم راهنمایی، هشداردهنده مناسب و... از دیگر تکالیف شهرداری در انجام وظایفشان هستند.

رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور تصریح کرد: مناسب سازی وسایل حمل و نقل عمومی شرکت ها و سازمان های درون شهری و نیز مناسب سازی اماکن مربوطه و ایستگاه ها، مطابق با ماده5 آئین نامه اجرایی ماده 2 قا نون جامع و لحاظ نمودن چک لیست (سیاهه مقابله) در برنامه نرم افزاری صدور پروانه مطابق با تبصره 1 ذیل ماده4 آئین نامه اجرایی ماده2 قا نون جامع نیز از وظایف شهرداری هستند.

کاظمی در پایان گفت : امید است با همکاری بیش از پیش سازمان شهرداری ها و دهیاریهای کشور، شهر را برای حضور و مشارکت اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی آحاد جامعه بویژه جانبازان، معلولان ، سالمندان و دیگر اقشار آسیب پذیر جامعه، بدون مانع و قابل دسترس سازیم. تحقق این امر ضمن آنکه ما را به برابر سازی فرصت ها و اجرای عدالت نزدیک می سازد، به توسعه پایدار کشور نیز کمک می کند.

انتهای پیام/

ابر کلید واژه

شهرداری حقوق مشارکت فانوس معلولان حمایت اجتماعی هماهنگی پیگیری روستایی فرهنگی اقتصادی شهری مناسب سایت فانوس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)