بررسی مدل های مختلف ب ام و به بهانه حضور ب ام و سری 2 جدید در ایران (بخش دوم)

با توجه به حضور قریب الوقوع ب ام و سری ۲ جدید در بازار ایران و در ادامه مبحث معرفی مدل های مختلف شرکت خودروسازی ب ام و در نوشته “بررسی مدل های مختلف ب ام و به بهانه حضور ب ام و سری ۲ جدید در ایران (بخش اول)” ، بررسی مدل ها و سری های مختلف این خودروی خاص، مجلل و پرقدرت را ادامه خواهیم داد. در بخش گذشته به مروری بر تاریخچه این شرکت، زمینه های فعالیت و همچنین بررسی ب ام و سری ۱ ، ب ام و سری ۲ و ب ام و سری ۳ پرداختیم.

ب ام و سری ۴

ب ام و سری ۴ نیز مانند ب ام و سری ۱ و ب ام و سری ۲ از تازه واردان سری های مختلف ب ام و است. ب ام و سری ۴ یک خودروی لوکس و پرقدرت بوده که فضای خالی مابین ب ام و سری ۵ و ب ام و سری ۳ را پر نموده و توانایی های بالای ب ام و سری ۳ را در کنار تجهیزات مدرن و لوکس ب ام و سری ۵ و کلاس بدنه کوپه به مشتریان عرضه می نماید.

#gallery-14#gallery-14 .gallery-item#gallery-14 img#gallery-14 .gallery-caption

مدل های تولیدی ب ام و سری ۴

ب ام و سری ۴ برای اولین بار در سال ۲۰۱۴ میلادی به بازار عرضه شد. از مدل های مختلف این خودرو می توان به نمونه های زیر اشاره نمود:

ب ام و سری ۴ مدل ۴۱۸i کوپه بنزینی ب ام و سری ۴ مدل ۴۲۰i کوپه بنزینی ب ام و سری ۴ مدل ۴۳۰i کوپه بنزینی ب ام و سری ۴ مدل ۴۴۰i کوپه بنزینی ب ام و سری ۴ مدل M4 ب ام و سری ۴ مدل ۴۱۸d کوپه دیزل ب ام و سری ۴ مدل ۴۱۸d کوپه دیزل ب ام و سری ۴ مدل ۴۲۰d کوپه دیزل ب ام و سری ۴ مدل ۴۲۵d کوپه دیزل ب ام و سری ۴ مدل ۴۳۰d کوپه دیزل ب ام و سری ۴ مدل ۴۳۵d کوپه دیزل

قیمت ب ام و سری ۴

مدل های مختلف ب ام و سری ۴ در کلاس بدنه کوپه تولید شده با قیمتی مابین ۴۹.۵۰۰ دلار (معادل ۱۸۷ میلیون تومان) و ۶۰.۵۰۰ دلار (معادل ۲۲۹ میلیون تومان) به مشتریان این خودرو عرضه می گردد.

ب ام و سری ۵

ب ام و سری ۵ نیز مانند مدل های مختلف ب ام و سری ۳ از محبوبیت و اقبال بسیار خوبی برخوردار بوده است. ب ام و سری ۵ برای اولین بار در سال ۱۹۷۲ میلادی به بازارهای جهانی خودرو عرضه گردید.

#gallery-15#gallery-15 .gallery-item#gallery-15 img#gallery-15 .gallery-caption

نسل های مختلف ب ام و سری ۵

ب ام و سری ۵ تا بحال شش نسل موفق را پشت سر گذاشته و نسل هفتم آن از سال ۲۰۱۶ میلادی تا کنون در دسترس علاقمندان این خودرو قرار دارد. نسل های ب ام و سری ۵ عبارتند از:

ب ام و سری ۵ نسل اول محصول سالهای ۱۹۷۲ میلادی تا ۱۹۸۱ میلادی ب ام و سری ۵ نسل دوم محصول سالهای ۱۹۸۱ میلادی تا ۱۹۸۸ میلادی ب ام و سری ۵ نسل سوم محصول سالهای ۱۹۸۸ میلادی تا ۱۹۹۵ میلادی ب ام و سری ۵ نسل چهارم محصول سالهای ۱۹۹۵ میلادی تا ۲۰۰۳ میلادی ب ام و سری ۵ نسل پنجم محصول سالهای ۲۰۰۳ میلادی تا ۲۰۱۰ میلادی ب ام و سری ۵ نسل ششم محصول سالهای ۲۰۱۰ میلادی تا ۲۰۱۶ میلادی ب ام و سری ۵ نسل هفتم محصول سال ۲۰۱۶ میلادی تا کنون #gallery-16#gallery-16 .gallery-item#gallery-16 img#gallery-16 .gallery-caption

ب ام و سری ۵ از ابتدای تولید در دهه ۱۹۷۰ میلادی در کلاس بدنه خودروهای سدان سایز متوسط تولید شده و از ابتدای حضور در بازارهای جهانی در ایران نیز با مدل های محبوب ۵۱۸ و ۵۲۰ به خریداران مشتقال این خودروی لوکس و قدرتمند ارائه گردید.

مدل های تولیدی ب ام و سری ۵

از مدل های این شرکت که در حال حاضر در خط تولید قرار دارد، می توان به نمونه های زیر اشاره نمود:

ب ام و سری ۵ مدل ۵۳۰i سدان بنزینی ب ام و سری ۵ مدل ۵۴۰i سدان بنزینی ب ام و سری ۵ مدل M550i سدان بنزینی ب ام و سری ۵ M5 ب ام و سری ۵ مدل ۵۲۰d سدان دیزل ب ام و سری ۵ مدل ۵۳۰d سدان دیزل ب ام و سری ۵ مدل ۵۳۰ iPerformance

قیمت ب ام و سری ۵

مدل های مختلف ب ام و سری ۵ با قیمتی مابین ۵۲.۰۰۰ دلار (معادل ۱۹۶ میلیون تومان) تا ۷۳.۵۰۰ دلار (معادل ۲۷۸ میلیون تومان) به فروش می رسد. مدل های جدید ب ام و سری ۵ در بازار ایران نیز حضور داشته و با قیمت پایه ای در حدود ۴۰۰ میلیون تمان به مشتریان عرضه می گردد.

ب ام و سری ۶

ب ام و سری ۶ ترکیبی است از وقار و زیبایی و تجمل ب ام و سری ۷ که با استفاده از پیشرانه های قدرتمند، توانایی های یک خودروی اسپرت را از خود به نمایش می گذارد. ب ام و سری ۶ برای اولین بار در سال ۱۹۷۶ میلادی به بازار عرضه شد و پس از عبور از دو نسل موفق از سال ۲۰۱۱ میلادی تا کنون در خط تولید شرکت ب ام و قرار دارد. نسل های مختلف این خودرو عبارتند از :

ب ام و سری ۶ نسل اول محصول سالهای ۱۹۷۶ میلادی تا ۱۹۸۹ میلادی ب ام و سری ۶ نسل دوم محصول سالهای ۲۰۰۳ میلادی تا ۲۰۱۰ میلادی ب ام و سری ۶ نسل سوم محصول سال ۲۰۱۱ میلادی تا کنون #gallery-17#gallery-17 .gallery-item#gallery-17 img#gallery-17 .gallery-caption

مدل های تولیدی ب ام و سری ۶

از مدل های ب ام و سری ۶ که در حال حاضر در خط تولید این شرکت قرار دارند می توان به نمونه های زیر اشاره نمود:

ب ام و سری ۶ مدل ۶۴۰i کوپه بنزینی ب ام و سری ۶ مدل ۶۵۰i کوپه بنزینی ب ام و سری ۶ مدل ۶۴۰d کوپه دیزل ب ام و سری ۶ مدل M6 کوپه بنزینی #gallery-18#gallery-18 .gallery-item#gallery-18 img#gallery-18 .gallery-caption

قیمت ب ام و سری ۶

ب ام و سری ۶ خودرویی بسیار با کیفیت بوده و در حال حاضر با قیمتی مابین ۷۸.۵۰۰ دلار (معادل ۲۹۷ میلیون تومان) تا ۱۰۰.۵۰۰ دلار (معادل ۳۸۰ میلیون تومان) در بازارهای جهانی به فروش می رسد. این خودرو بیش از یک دهه است که در بازار ایران حضور داشته و در حال حاضر با قیمت پایه ای در حدود ۵۰۰ میلیون تومان معامله می گردد.

ب ام و سری ۷

ب ام و سری ۷ لوکس ترین مجلل ترین نمونه تولیدی شرکت خودروسازی ب ام و به حساب می آید. ب ام و سری ۷ که نمونه ای در کلاس بدنه خودروهای سدان سایز بزرگ است، برای اولین بار در سال ۱۹۷۷ به بازارهای جهانی ارائه شد. نسل های مختلف این خودروی لوکس و گرانقیمت عبارتند از :

ب ام و سری ۷ نسل اول محصول سالهای ۱۹۷۷ میلادی تا ۱۹۸۶ میلادی ب ام و سری ۷ نسل دوم محصول سالهای ۱۹۸۶ میلادی تا ۱۹۹۴ میلادی ب ام و سری ۷ نسل سوم محصول سالهای ۱۹۹۴ میلادی تا ۲۰۰۱ میلادی ب ام و سری ۷ نسل چهارم محصول سالهای ۲۰۰۲ میلادی تا ۲۰۰۸ میلادی ب ام و سری ۷ نسل پنجم محصول سالهای ۲۰۰۸ میلادی تا ۲۰۱۵ میلادی ب ام و سری ۷ نسل ششم محصول سال ۲۰۱۵ میلادی تا کنون #gallery-19#gallery-19 .gallery-item#gallery-19 img#gallery-19 .gallery-caption

مدل های تولیدی ب ام و سری ۷

از مدل های تولیدی ب ام و سری ۷ در حال حاضر می توان از نمونه های زیر نام برد:

ب ام و سری ۷ مدل ۷۳۰i سدان بنزینی ب ام و سری ۷ مدل ۷۳۰Li سدان بنزینی ب ام و سری ۷ مدل ۷۴۰i سدان بنزینی ب ام و سری ۷ مدل ۷۵۰Li سدان بنزینی ب ام و سری ۷ مدل ۷۵۰i سدان بنزینی ب ام و سری ۷ مدل ۷۶۰Li سدان بنزینی ب ام و سری ۷ مدل ۷۲۵d سدان دیزل ب ام و سری ۷ مدل ۷۲۵Ld سدان دیزل ب ام و سری ۷ مدل ۷۳۰d سدان دیزل ب ام و سری ۷ مدل ۷۳۰Ld سدان دیزل

ب ام و سری ۷ خودرویی بسیار لوکس، تجملی و گرانقیمت بوده که در نوشته “معرفی و مشخصات فنی ب ام و سری ۷ ، خودرویی لوکس و پرقدرت از شرکت خودروسازی BMW” به بررسی و معرفی آن پرداختیم.

#gallery-20#gallery-20 .gallery-item#gallery-20 img#gallery-20 .gallery-caption

قیمت ب ام و سری ۷

ب ام و سری ۷ با قیمتی مابین ۸۲.۵۰۰ دلار (معادل ۳۱۲ میلیون تومان) تا ۱۵۵.۰۰۰ دلار (معادل ۵۸۶ میلیون تومان) در بازارهای جهانی به فروش می رسد. ب ام و سری ۷ در بازار ایران نیز حضور داشته و نماینده رسمی ب ام و در ایران، شرکت پرشیا خودرو به عرضه مدل های ب ام و سری ۷ مدل ۷۳۰Li با قیمت پایه ۶۰۰ میلیون تومان تا قیمت ۸۴۰ میلیون تومان در بالاترین تیپ و سطح تجهیزات می پردازد.

ب ام و سری ۸

ب ام و سری ۸ نمونه‌ای است در کلاس بدنه خودروهای کوپه سایز بزرگ که اولین بار در سال ۱۹۸۹ میلادی به بازارها جهانی خودرو عرضه گردید. بعد از نزدیک به دو دهه از خروج ب ام و سری ۸ نسل اول از خط تولید. این شرکت به تازگی برای رقابت با رقیب سنتی خود مرسدس بنز ، نسل جدید از این خودرو را به بازارهای جهانی معرفی نمود. این خودرو همانطور که پیشتز نیز اشاره شد یک نمونه کوپه اسپرت از ب ام و سری ۷ بوده و علاوه بر امکانات فنی بسیار بالا و قدرتمند، خودرویی بسیار لوکس و جذاب نیز به شمار می‌آید.

#gallery-21#gallery-21 .gallery-item#gallery-21 img#gallery-21 .gallery-caption

ب ام و سری ۸ جدید قرار است در مدل کوپه در انتهای سال ۲۰۱۸ میلادی و در گونه سقف متحرک در سال ۲۰۱۹ میلادی با قیمتی در حدود ۱۹۵.۰۰۰ دلار (معادل ۷۳۷ میلیون تومان) در بازارهای جهانی به فروش رسد.

ب ام و سری X

در انتهای دهه ۱۹۹۰ میلادی و در پی افزایش تقاضای مشتریان برای خودروهای شاسی بلند سایزهای کوچک و متوسط، شرکت خودروسازی آلمانی ب ام و (BMW) همراه با رقیب سنتی خود شرکت مرسدس بنز (Mercedes Benz) دست به طراحی و تولید این کلاس از خودروها زد. این شرکت با ارائه مدل X5 در سال ۱۹۹۹ که بر پایه و پلتفرم ب ام و سری ۵ ساخته شده بود، رسما به جرگه تولید کنندگان خودروهای شاسی بلند با کیفیت بالا و لوکس و قدرتمند پیوست و خود را به عنوان رقیبی برای خودروسازان آمریکایی و ژاپنی در این کلاس بدنه از خودروها مطرح نمود.

#gallery-22#gallery-22 .gallery-item#gallery-22 img#gallery-22 .gallery-caption

از نمونه های تولید شده در کلاس بدنه ب ام و سری X می توان از نمونه های زیر نام برد:

ب ام و X1 ب ام و X3 ب ام و X4 ب ام و X5 ب ام و X6

قیمت ب ام و سری X

ب ام و سری X با توجه به تنوع بسیار زیاد در ابعاد و اندازه و همچنین موتور، پیشرانه و توانایی های فنی، توانایی جذب تمامی مخاطبین و علاقمندان این کلاس از خودروها را دارد. ب ام و سری X با قیمتی در حدود ۳۷.۵۰۰ دلار (معادل ۱۴۲ میلیون تومان) در ارزانترین نمونه و گونه و مدل X1 و ۱۰۲.۰۰۰ دلار (معادل ۳۸۵ میلیون تومان) در گرانقیمت ترین نمونه و مدل X5M به فروش می رسد.

ب ام و سری X در بازار ایران نیز حضور فعال داشته و شاهد تردد مدل های مختلف آن در سطح شهرهای بزرگ ایران هستیم. پرشیا خودرو در حال حاضر مدل های مختلف ب ام و سری X را مانند ب ام و X1 xDrive25i را با قیمتی در حدود ۳۸۰ میلیون تومان، ب ام و X3 xDrive28i با قیمت پایه ۴۳۰ میلیون تومان و ب ام و X4 xDrive28i را با قیمتی در حدود ۲۹۰ میلیون تومان به مشتریان ارائه می کند.

ب ام و سری i

مدرن ترین مدل از خودروهای تولیدی این شرکت ب ام و سری i است. شرکت ب ام و، مدل های سری i را برای اولین بار در سال ۲۰۱۱ میلادی و به منظور تولید خودروهای هیبریدی (Hybrid Cars) با استفاده از پیشرانه های الکتریکی این زیر مجموعه راه اندازی نمود.

#gallery-23#gallery-23 .gallery-item#gallery-23 img#gallery-23 .gallery-caption

برنامه اولیه این شرکت طراحی دو نمونه با نام های ب ام و i3 و ب ام و i8 بود که به عنوان دو مدل مفهومی (Concept Car) در نمایشگاه خودروی فرانکفورت سال ۲۰۱۱ میلادی به نمایش درآمده بودند. در حال حاضر خودروهای این بخش از شرکت ب ام و تحت عنوان iPerformance تولید شده و شامل نمونه های زیر می گردند:

ب ام و i3 ب ام و i8

قیمت ب ام و سری i

ب ام و i3 نمونه ای در کلاس بدنه خودروهای هاچ بک سایز کوچک بوده که از سال ۲۰۱۳ میلادی در خط تولید این شرکت قرار دارد. ب ام و i3 با قیمتی در حدود ۴۳.۵۰۰ دلار (معادل ۱۶۴ میلیون تومان) به فروش می رسد.

#gallery-24#gallery-24 .gallery-item#gallery-24 img#gallery-24 .gallery-caption

ب ام و i8 نمونه ای در کلاس بدنه خودروهای کوپه اسپرت بوده که با ظاهر آینده نگرانه خود و عملکرد فنی بسیار بالا، در رده خودروهای سوپر اسپرت قرار می گیرد. ب ام و i8 با قیمتی در حدود ۱۴۴.۵۰۰ دلار (معادل ۵۴۶ میلیون تومان) به فروش رفته و گرانقیمت ترین نمونه تولیدی این شرکت نیز به حساب می آید. ب ام و i8 بیش از یک سال است که به بازار ایران نیز راه پیدا کرده و نمونه های انگشت شمار آن با قیمتی نجومی و در حدود ۱ میلیارد تومان به فروش می رسد.

ب ام و سری M

مدل های ب ام و سری M که بر پایه قدرتمند ترین نمونه های سری های مختلف این شرکت تولید شده، در بخش مجزایی از شرکت ب ام و با نام M Power تولید می شوند. خودروهای ب ام و سری M علاوه بر قابلیتهای دینامیکی بسیار بالا، از تغییراتی در ظاهر خودرو نیز برخوردار شده که آنها را با مدل های استاندارد متفاوت می نماید.

بررسی مدل های مختلف ب ام و به بهانه حضور ب ام و سری 2 جدید در ایران (بخش دوم)

نمونه های تولیدی ب ام و سری M در حال حاضر عبارتند از:

ب ام و سری ۲ با مدل M2 کوپه بنزینی ب ام و M3 سدان بنزینی ب ام و M4 کوپه بنزینی ب ام و M4 سقف بازشو بنزینی ب ام و M5 سدان بنزینی ب ام و M6 گرند کوپه بنزینی ب ام و M6 سقف بازشو بنزینی ب ام و X5M بنزینی ب ام و X6M بنزینی

ب ام و سری M با قیمتی در حدود ۵۳.۵۰۰ دلار (معادل ۲۰۲ میلیون تومان) در مدل M2 کوپه و ۱۰۵.۰۰۰ دلار (معادل ۳۹۷ میلیون تومان) در بازارهای جهانی به فروش می رسد. ب ام و سری M به صورت سفارشی و به تعداد محدود در بازار ایران نیز وجود داشته و با قیمت‌هایی نجومی و چند برابر قیمت در بازارهای جهانی به فروش می رسد.

مدل های آینده

از مدلهای آینده شرکت ب ام و که قرار است به تولید انبوه برسند می توان به مدلهای i5، ب ام و سری ۸ و ب ام و X7 اشاره نمود. بر اساس گفته ها قرار است که ب ام و سری ۲ نسل جدید که از سال ۲۰۱۴ به بازارهای جهانی معرفی شده بود، راهی بازارهای ایران گردد. این مدل از این خودرو با قیمتی در حدود ۳۰۰ میلیون تومان و در مدل های ب ام و سری ۲ مدل ۲۲۰i کوپه و ب ام و سری ۲ مدل ۲۱۸i اکتیو تورر (Active Tourer) و ب ام و سری ۲ مدل ۲۲۵i اکتیو تورر توسط شرکت پرشیا خودرو نماینده رسمی شرکت ب ام و در ایران به مشتریان ارائه می گردد.

#gallery-25#gallery-25 .gallery-item#gallery-25 img#gallery-25 .gallery-caption

ب ام و سری ۲ از زمان حضور خود در ایران با توجه به قیمت بالا نسبت به ابعاد و اندازه خود نتوانست موفقیت ب ام و سری ۳ و ب ام و سری ۵ را تکرار نماید. حال باید منتظر مانند و دید که ب ام و سری ۲ نسل جدید با چه قیمتی وارد بازار خودروی ایران شده و تا چه به موفقیت خواهد رسید.

تاریخچه ب ام و

شرکت خودروسازی ب ام و در سال ۱۹۱۶ میلادی و از ادغام دو شرکت Flugmaschinenfabrik به مدیریت گوستاو اوتو (Gustav Otto) و شرکت Bayerische Flugzeug Wereke AG به مدیریت کارل راپ (Karl Rapp) در سال ۱۹۱۶ میلادی تاسیس شد. در سال ۱۹۲۰ میلادی نیز نماد (Logo) این شرکت که متشکل از یک دایره ۴ بخشی با دو رنگ سفید و آبی بود بر تولیدات این شرکت نقش بست.

#gallery-26#gallery-26 .gallery-item#gallery-26 img#gallery-26 .gallery-caption

ترجمه و تالیف : تکرا

منبع : وب سایت رسمی شرکت ب ام و آلمان

تصاویر : Netcarshow

برچسب ها BMWب ام وب ام و سری 1ب ام و سری 2ب ام و سری 3ب ام و سری 4ب ام و سری 5ب ام و سری 6ب ام و سری 7ب ام و سری 8ب ام و سری iب ام و سری Mب ام و سری X