پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (28 جولای تا 30 جولای) جهان

وب سایت IMDB، پایگاهی است موثق دربازه اخبار و اطلاعات مربوط به دنیا هنر هفتم. این وب سایت علاوه بر اینکه یک منبع معتبر در خصوص فیلم‌های سینمایی، هنرپیشگان و دست اندر کاران این هنر است، به صورت منظم و در بازه های مختلف زمانی، اقدام به نشر فهرستی از پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته می نماید. وب سایت IMDB در حال حاضر تحت مالکیت شرکت آمازون (Amzaon) قرار دارد.

پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (۲۸ جولای تا ۳۰ جولای)

بر اساس اعلام وب سایت International Movie Datebase یا IMDB، پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (۲۸ تا ۳۰ جولای) به ترتیب میزان فروش در آخر هفته عبارتند از:

۱۰. Wonder Woman

دهمین فیلم پرفروش هفته گذشته ، فیلم Wonder Woman بود که توانست با فروشی معادل ۳.۵ میلیون دلار (معادل ۱۳.۲ میلیارد تومان با احتساب دلار با قیمت ۳.۷۸۰ تومان در زمان نگارش مطلب) در نهمین هفته اکران، این رتبه را به نام خود ثبت نموده و رتبه رهم را در بین پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (۲۸ جولای تا ۳۰ جولای) به دست آورد. به این ترتیب مجموع کل فروش فیلم موفق Wonder Woman در ۹ هفته اکران به رقم چشمگیر ۳۹۵.۴ میلیون دلار (معادل ۱۴۹۵ میلیارد تومان) رسید.

#gallery-7#gallery-7 .gallery-item#gallery-7 img#gallery-7 .gallery-caption

فیلم Wonder Woman در ژانر ماجرایی اکشن ساخته شده است. از ستاره‌های نقش آفرین در این فیلم می‌توان به گل گدو (Gal Gadot)، کریس پاین (Chris Pine)، رابین رایت (Robin Wright) و کنی نیلسن (Connie Nielsen) اشاره کرد. فیلم Wonder Woman زمانی معادل ۲ ساعت و ۲۱ دقیقه داشته و برای گروه سنی PG-13 (افراد زیر ۱۳ سال با نظارت والدین) تهیه شده است. کارگردان پرفروشترین فیلم سینمایی هفته گذشته نیز پتی جنکینز (Patty Jenkins) است.

۹. Baby Driver

فیلم Baby Driver توانست در پهنجمی هفته اکران خود فروشی ۴.۱ میلیون دلاری (معادل ۱۵.۵ میلیارد تومان) را در آخر هفته گذشته (۲۸ جولای تا ۳۰ جولای) به نام خود ثبت کرده و مجموع فروش کلی خود را پس از پنج هفته نمایش، به رقم ۹۲ میلیون دلار (معادل ۳۴۸ میلیارد تومان) رسانده و رتبه نهم را در بین پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (۲۸ جولای تا ۳۰ جولای) به خود اختصاص دهد.

#gallery-8#gallery-8 .gallery-item#gallery-8 img#gallery-8 .gallery-caption

فیلم Baby Driver در ژانر اکشن جنایی ساخته شده و مدت زمانی برابر با ۱ ساعت و ۵۳ دقیقه دارد. از هنرپیشگان این فیلم می‌توان به انسل الگورت (Ansel Elgort)، جان برنتال (John Bernthal)، جان هام (Jon Hamm)، کوین اسپیسی (Kevein Spacey) و جیمی فاکس (Jamie Foxx) اشاره کرد. فیلم Baby Driver که توسط ادگار رایت (Edgar Wright) کارگردانی شده، برای گروه سنی PG-13 (افراد زیر ۱۳ سال با نظارت والدین) تهیه شده است.

۸. Valerian and the City of Thousand Planets

رتبه هشتم در بین پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (۲۸ جولای تا ۳۰ جولای) به فیلم Valerian and the City of Thousand Planet اختصاص داشت. این فیلم توانست با فروشی برابر با ۶.۸ میلیون دلار (معادل ۲۵.۷ میلیارد تومان) رتبه هشتم را در این فهرست به خود اختصاص داده و محموع فروش خود را پس از دو هفته اکران به رقم ۳۰.۶ میلیون دلار (معادل ۱۱۶ میلیارد تومان) برساند.

پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (28 جولای تا 30 جولای) جهان

فیلم Valerian and the City of Thousand Planets در ژانر اکشن علمی تخیلی بوده و توسط کارگردان مشهور ، لوک بسون (Luc Besson) کارگردانی شده است. از هنرپیشگان ایفای نقش کرده در این فیلم می‌توان به دین دیهان (Dane DeHaan)، کلایو اون (Clive Owen) و کارا دلوین (Cara Delevingne) و همچنین خواننده مشهور سبک پاپ آمریکایی ریحانا (Rihanna) اشاره نمود. این فیلم مدت زمانی برابر با ۲ ساعت و ۱۷ دقیقه داشته و مناسب برای گروه سنی PG-13 (افراد زیر ۱۳ سال با نظارت والدین) تهیه شده است.

۷. Despicable Me 3

عنوان هفتمین فیلم در فهرست پرفروشترین فیلم سینمایی هفته گذشته (۲۸ جولای تا ۳۰ جولای) به قسمت سوم فیلم انیمیشن Despicable Me اختصاص یافت. این فیلم که سومین قسمت از این مجموعه و چهارمین عنوان با استفاده از این شخصیتها بود توانست رکورد فروش ۷.۷ میلیون دلار (معادل ۲۹ میلیارد تومان) را در پنجمین هفته نمایش به نام خود ثبت نموده و مجموع فروش فوق العاده خود را پس از ۵ هفته اکران موفق به رقم ۲۳۰.۴ میلیون دلار (معادل ۸۷۱ میلیارد تومان) برساند.

پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (28 جولای تا 30 جولای) جهان

فیلم Despicable Me 3 در ژانر انیمیشن اکشن ماحرایی بوده و مدت زمانی برابر با ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه دارد. این فیلم توسط کایلی بالدا (Kyle Balda) و پیر کافین (Pierre Coffin) کارگردانی شده و مناسب برای گروه سنی PG (با نظارت والدین) ساخته شده است.

۶. War for the Planet of the Apes

فیلم War for the Planet of the Apes توانست در سومین هفته اکران خود با فروش ۱۰.۴ میلیون دلار (معادل ۳۹ میلیارد تومان) عنوان ششم را در بین پرفروشترین فیلم سینمایی هفته گذشته (۲۸ جولای تا ۳۰ جولای) را به خود اختصاص دهد و مجموع فروش خود بعد از سه هفته نمایش را به رقم ۱۱۸.۷ میلیون دلار (معادل ۴۴۹ میلیارد تومان) برساند. فیلم War for the Planet of the Apes سومین قست از سری جدید این فیلم و دنباله‌ای بر فیلم‌های سینمایی Rise of the Planet of the Apes محصول سال ۲۰۱۱ میلادی و Dawn of the Planet of the Apes محصول سال ۲۰۱۴ است.

#gallery-9#gallery-9 .gallery-item#gallery-9 img#gallery-9 .gallery-caption

این فیلم در ژانر علمی تخیلی بوده و مدت زمانی برابر با ۲ ساعت و ۲۰ دقیقه دارد. کارگردان این فیلم مت ریوز (Matt Reeves) بوده و از ستارگان آن می‌توان به اندی سرکیس (Andy Serkis)، وودی هارلسون (Woody Harreslson) و استیو زان (Steve Zahn) اشاره کرد. فیلم War for the Planet of the Apes مناسب برای گروه سنی PG-13 ( (افراد زیر ۱۳ سال با نظارت والدین) تهیه شده است.

۵. Spiderman : Homecoming

سومین عنوان در بین پرفروشترین فیلم سینمایی هفته گذشته (۲۸ جولای تا ۳۰ جولای) از آن قسمت جدیدی از سری فیلم‌های اسپایدرمن بود. فیلم Spiderman : Homecoming توانست در چهارمین هفته اکران و تعطیلات آخر هفته گذشته فروشی ۱۳.۵ میلیون دلاری (معادل ۵۱ میلیارد تومانی) را تجربه نموده و در مکان پهنجم فهرست پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (۲۸ جولای تا ۳۰ جولای) قرار گیرد. با این حساب فیلم Spiderman : Homecomming مجموع فروش خود را در چهار هفته نمایش به رقم ۲۷۸.۴ میلیون دلار (معادل ۱۰۵۲ میلیارد تومان) رساند.

#gallery-10#gallery-10 .gallery-item#gallery-10 img#gallery-10 .gallery-caption

فیلم Spiderman : Homecoming در ژانر اکشن علمی تخیلی ساخته شده و از ستارگان نقش آفرین در آن می‌توان به تام هالند (Tom Holland)، مایکل کیتون (Michael Keaton) و رابرت داونی جونیور (Robert Downey Jr.) اشاره کرد. این فیلم که مدت زمانی برابر با ۲ ساعت و ۱۳ دقیقه دارد توسط جان واتز (John Watts) و مناسب برای گروه سنی PG-13 ( (افراد زیر ۱۳ سال با نظارت والدین) تهیه شده است.

۴. Atomic Blode

فیلم جدید Atomic Blonde توانست با فروشی ۱۸.۶ میلیون دلار (معادل ۷۰ میلیارد تومان) در تعطیلات آخر هفته، عنوان چهارم را در بین پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (۲۸ جولای تا ۳۰ جولای) به خود اختصاص دهد.

#gallery-11#gallery-11 .gallery-item#gallery-11 img#gallery-11 .gallery-caption

فیلم Atomic Blone که در ژانر اکشن ترسناک ساخته شده است، از بازیگرانی مانند هنرمند خوش چهره و با استعداد، چارلیز ترون (Charlize Theron)، جیمز مک آوی (James Mc Avoy) و جان گودمن (John Goodman) بهره گرفته است. این فیلم با زمانی برابر با ۱ ساعت و ۵۵ دقیقه توسط دیوید لیچ (David Leitch) کارگردانی و مناسب برای گروه سنی R (افراد زیر ۱۷ سال با نظارت والدین) ساخته شده است.

۳. Girls Trip

مکان سوم در بین پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (۲۸ جولای تا۳۰ جولای) به فیلم Girls Trip اختصاص داشت که با یک پله نزول نسبت به هفته گذشته به این مقام دست یافت. این فیلم توانست با فروشی برابر با ۲۰.۱ میلیون دلار (معادل ۴۶ میلیارد تومان) این عنوان را به خود اختصاص داده و مجموع فروش کلی خود را پس از دو هفته اکران به رقم ۶۵.۵ میلیون دلار (معادل ۲۴۸ میلیارد تومان) برساند.

پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (28 جولای تا 30 جولای) جهان

فیلم Girls Trip در ژانر کمدی ساخته شده و از هنرپیشگان آن می توان به رجینا هال (Regina Hall)، کویین لطیفه (Queen Latifah) و جادا پینکت اسمیت (Jada Pinkett Smith) اشاره نمود. این فیلم که توسط مالکوم لی (Malcolm D. Lee) کارگردانی شده زمانی برابر با ۲ ساعت و ۲ دقیقه دارد. فیلم Girls Trip مناسب برای گروه سنی R (افراد زیر ۱۷ سال با نظارت والدین) ساخته شده است.

۲. The Emoji Movei

فیلم انیمیشن جدید The Emoji Movie توانست ورود خود را به جمع پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (۲۸ جولای تا ۳۰ جولای) جهان با فروش آخر هفته ای برابر با ۲۵.۷ میلیون دلار (معادل ۹۷ میلیارد تومان) جشن گیرد.

#gallery-12#gallery-12 .gallery-item#gallery-12 img#gallery-12 .gallery-caption

فیلم انیمیشن The Emoji Movie در ژانر کمدی ماجرایی بوده و توسط تونی لئوندیس (Toni Leondis) کارگردانی شده است. از صداپیشگان این اثر می توان به تی. جی. میلر (T. J. Miller)، جیمز موردن (James Corden) و آنا فاریس (Anna Faris) اشاره نمود. فیلم انیمیشن The Emoji Movie زمانی برابر با ۱ ساعت و ۲۶ دقیقه داشته و مناسب برای گروه سنی PG (با نظارت والدین) تهیه شده است.

۱. Dunkirk

عنوان پرفروشترین فیلم سینمایی هفته گذشته (۲۸ جولای تا ۳۰ جولای) همانند هفته گذشته به فیلم سینمایی Dunkirk اختصاص داشت. این فیلم در دومین هفته اکران خود توانست با فروشی ۲۸.۱ میلیون دلاری (معادل ۱۰۶ میلیارد تومان) این رتبه را به خود اختصاص دهد. با این حساب محموع فروش این فیلم موفق پس از دو هفته اکران به رقم قابل توجه ۱۰۲.۸ میلیون دلار (معادل ۳۸۹ میلیارد تومان) رسید.

پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (28 جولای تا 30 جولای) جهان

فیلم Dunkirk فیلمی است در ژانر درام تاریخی اکشن که توسط کریستوفر نولان (Christopher Nolan) کارگردانی شده است. از هنرپیشگان این فیلم می‌توان به فیون وایتهد (Fionn Whitehead)، دیمین بونارد (Damien Bonnard) و آنئورین بارنارد (Aneurin Barnard) اشاره کرد. فیلم Dunkirk که زمانی برابر با ۱ ساعت و ۳۶ دقیقه داشته است، مناسب برای گروه سنی PG-13 ( (افراد زیر ۱۳ سال با نظارت والدین) تهیه شده است.

پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته

منبع : IMDB

ترجمه و تالیف : تکرا

برچسب ها پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفتهپرفروشترین فیلمهای هفته