برگزاری دوره‌های مهارت آموزی برای اتباع بیگانه در سمنان


برگزاری دوره‌های مهارت آموزی برای اتباع بیگانه در سمنان

کارشناس آموزش فنی و حرفه ای مرکز خواهران استان سمنان از برپایی دوره های مهارت آموزی و آموزش صنایع دستی عمومی برای اتباع بیگانه در سمنان خبر داد.

صدیقه شاهانی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با اعلام این خبر اظهار کرد: این دوره های آموزشی با همکاری و حمایت کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل برگزار می شود.

وی با بیان اینکه در کمتر از یک سال اخیر چهار دوره دوره برای اتباع ساکن استان در سمنان برگزار شده است، افزود: دو دوره قبل از سال جدید به پایان رسیده و در چهار ماهه 96 نیز دو دوره آموزشی برای اتباع بیگانه در استان آغاز و هم اکنون در حال برگزاری است.

کارشناس آموزش فنی و حرفه ای مرکز خواهران استان سمنان با اشاره به کیفیت بالای آموزش ها در سازمان فنی و حرفه ای استان تصریح کرد: آموزش های فنی و حرفه ای در سطح ملی با بیش از 7000 استاندارد آموزشی تدوین شده ارائه می شود.

وی با بیان اینکه در دوره های آموزشی استان از ایین استانداردها استفاده می شود، خاطرنشان کرد: در مراکز آموزشی استان از بیش از 6000 استاندارد بهره گرفته می شود. این دوره ها به صورت رایگان برگزار می شود. مواد مصرفی و مواد اولیه مورد نیاز در این دوره ها که معمولا هزینه زیادی برای کارآموزان به همراه دارد توسط مرکز و کمیساریای عالی تامین می شود.

وی با بیان اینکه همواره از دوره های آموزشی استقبال خوبی می شود، گفت: اعتبار دوره های آموزشی فنی و حرفه ای استان سمنان به خاطر کیفیت بالای آموزشی و خروجی کار آموزش است. ضمن اینکه بسیاری از این دوره ها به واسطه کیفیت کار آموزش و تناسب آن با نیازهای واقعی بازار به اشتغال می انجامد.

کارشناس آموزش فنی و حرفه ای مرکز خواهران استان سمنان ضمن دعوت از افراد علاقمند به حضور در دوره های آموزشی این سازمان اظهار کرد: کارجویان واقععی بهتر است که با حضور در دوره های مورد علاقه خود با مهارت لازم در پی شغل مورد علاقه خود باشند و راه این مهم از مراکز فنی و حرفه ای و دیگر مراکز تخصصی می‌گذرد.

وی از رصد کارآموزان تا یک سال بعد از اخذ گواهینامه سازمان خبر داد و گفت: رصدهای ما حکایت از این دارد که اکثر کارآموزان بعد از اتمام دوره می توانند وارد بازار کار شوند.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کی یف طی یک هفته بیش از 3500 سرباز خود را در محور دونتسک از دست داد