آزادی 112 زندانی جرائم غیرعمد در آذربایجان‌شرقی


آزادی 112 زندانی جرائم غیرعمد در آذربایجان‌شرقی

مدیر نمایندگی ستاد دیه آذربایجان‌شرقی از آزادی 112 زندانی جرائم غیرعمد در چهار ماه نخست سال‌جاری خبر داد.

به گزارش ایسنا، «رسول تقی‌پور» ضمن تبریک به مناسبت دهه‌ی کرامت، اظهار کرد: از ابتدای سال‌ با کمک ستاد دیه و خیرین، ۱۱۲ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد در استان آزاد شده‌اند که ۱۰۷ نفر این زندانیان مرد و پنج نفر دیگر نیز زن بوده‌اند، کل مبلغ بدهی این افراد نیز برابر با ۵۲ میلیارد ریال بود.

وی یادآور شد: مبلغ ۱۴ میلیارد ریال کمک بلاعوض ستاد دیه، هشت میلیارد ریال از طریق تسهیلات که با پیگیری همکاران ستاد دیه و همکاری مددکاران شاغل در زندان‌ها و پس از دعوت از شکات و مذاکره با آن‌ها، مبلغ ۱۰ میلیارد ریال از طریق رضایت از شاکیان پرونده تامین شده است.

تقی‌پور خاطرنشان کرد: مبلغ 800 میلیون ریال توسط خانواده مددجویان، یک میلیارد و پانصد میلیون ریال توسط صندوق تأمین خسارات بدنی، سه میلیارد ریال نیز از طریق شرکت‌های بیمه و ما بقی مبلغ بدهی در نتیجه تلاش‌های ستاد دیه استان، به صدور دادنامه اعسار تأمین شده است.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ۴۵۲ زندانی جرائم غیرعمد واجد شرایط در زندان‌های استان حضور دارند که در این میان محکومان مالی بیشترین آمار را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه‌ی استان مشارکت مردم خیر آذربایجان‌شرقی در طرح آزادسازی ۱۰ زندانی جرائم غیرعمد و محکومین مالی در دهه کرامت را حرکتی خداپسندانه و خیرخواهانه دانست و گفت: مردم عزیز می‌توانند با مشارکت در این طرح و پرداخت مبلغ ۲۵ هزار تومان، ستاد دیه‌ی استان را در آزادی ۱۰ زندانی جرائم غیرعمد دیگر یاری کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی