راه اندازی قریب به 50حلقه قفس پرورش ماهی در دریای مازندران


راه اندازی قریب به 50حلقه قفس پرورش ماهی در دریای مازندران

مدیرکل شیلات استان مازندران، گفت: در سال 95 تا 96 تعداد 49 حلقه قفس در دریای مازندران برای تولید نصب و راه‌اندازی شده است.

حسینعلی رستمی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به محدودیت منابع آب‌های شیرین، افزایش جمعیت، تأمین پروتئین مورد نیاز برای افراد جامعه و استفاده از آب‌های غیرمتعارف از جمله آب دریا پرورش ماهی در قفس به عنوان یک پتانسیل عظیم در تولید ماهی در جهان مورد توجه است و در همین راستا شیلات استان مازندران برای تحقق اهداف سازمانی و به عنوان استان پیشرو، پرورش ماهی در قفس را در دستور کار قرار داده به طوری که در سال 95 تا 96 تعداد 49 حلقه قفس را در دریا برای تولید نصب و راه‌اندازی کرد.

وی پرورش و تولید ماهی در قفس‌های دریایی را یکی از پروژه‌های مهم اقتصاد مقاومتی و اولویت‌های کاری شیلات استان و کشور دانست و افزود: با توجه به نوپا بودن تولید ماهی در قفس‌های دریایی، توسعه همه جانبه این صنعت، حمایت همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها را طلب می‌کند.

رستمی با بیان اینکه یکی از راه‌های تحقق این مهم توجه به امر آموزش بهره‌برداران و تولید کنندگان است، تصریح کرد: از موارد مهمی که دغدغه پرورش دهندگان است تغذیه ماهی در قفس‌های دریایی است که با توجه به مدیریت صحیح می‌توان به یک تولید پایدار، با توجیه اقتصادی بالا دست یافت و این مهم در قبال آموزش‌های مستمر با حضور اساتید مجرب عملی خواهد شد.

مدیرکل شیلات استان مازندران، یادآور شد: شیلات مازندران با توجه به اهمیت موضوع اقدام به برگزاری دوره آموزشی مدیریت تغذیه ماهی در قفس‌های دریایی را برای پرورش دهندگان، تولید کنندگان و کارشناسان مرتبط در این امر برنامه‌ریزی کرد.

این مسئول درباره اهمیت و ضرورت پرورش ماهی در قفس، آموزش را عامل مهم ارتقاء دانش فنی آبزی پروران خصوصاً پرورش دهندگان ماهی در قفس دانست و عنوان کرد: این دوره که با حضور و تدریس دکتر فرهنگی استاد تغذیه از دانشگاه تهران و مهندس ایزدی کارشناس ارشد شیلات در امر قفس‌های در یایی همراه بود با مشارکت شرکت اکوا لاین در سالن جلسات اداره کل شیلات استان مازندران برگزار شد که تعداد 66 نفر از پرورش دهندگان و کارشناسان مرتبط با این فعالیت حضور داشتند.

وی تصریح کرد: در این دوره موضوعاتی شامل جانمایی و استقرار قفس در دریا، انواع قفس‌ها، نیروهای وارده و سایر موارد مرتبط بر قفس و همچنین نقش غذا در پرورش آبزیان، عوامل موثر در رشد آبزیان همچون عوامل محیطی، تغذیه‌ای و داخلی، روش تخمین توده زنده ماهی، تعیین شاخص رشد یا ضریب رشد، روش محاسبه غذای مورد نیاز و نکات ضروری و قابل توجه در رابطه با غذادهی و تغذیه ماهی در قفس‌های دریایی برای فراگیران ارائه شد.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط