تدوین سند بالادستی آمایش گردشگری در مازندران


تدوین سند بالادستی آمایش گردشگری در مازندران

استاندار مازندران از تدوین سند بالادستی آمایش گردشگری در استان خبرداد.

به گزارش ایسنا، ربیع فلاح جلودار، در جلسه کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان مازندران در ساری آغاز طرح مدیریت یکپارچه سواحل را با رعایت حقوق دستگاه های مسئول و همراهی و پیگیری جدی هریک از آنها، گامی ارزشمند برشمرد و گفت: در تلاش برای تدوین سند بالادستی آمایش گردشگری برای استان هستیم که پس از تصویب در شورای برنامه ریزی استان برای دستگاه های اجرایی لازم الاجرا خواهد بود.

استاندار با اشاره به اینکه مازندران با ۴۸۰ کیلومتر ساحل، ۱۵ شهر ساحلی و حضور ده ها میلیون نفر گردشگر در استان، ظرفیت ویژه ای برای اجرای طرح های گردشگری دریایی دارد، افزود: مطالعات شناسایی و جانمایی مکان ها و مسیرهای مناسب گردشگری دریایی در سواحل استان تهیه شود.

وی با بیان این که اجرای طرح های گردشگری ساحلی برجسته در استان از ضروریات است، اظهار کرد: باید از ظرفیت دریا در راستای تقویت اقتصاد مازندران بهره گیری بهینه صورت گیرد.

فلاح در ادامه بر آزاد سازی سواحل به عنوان یک ماموریت مهم استان در این راستا تاکید کرد و عنوان کرد: تاکنون ۴۸ درصد از حریم سواحل آزاد شده و در جهت مدیریت یکپارچه سواحل، مشاوری در حال شناسایی استعداد های مناطق مختلف است.

این مسئول با اشاره به تاکید قانون برنامه پنجم توسعه کشور بر آزاد سازی سواحل، گفت: تحقق این مهم نیازمند عزم ملی است و در تلاش هستیم با اخذ دستور رییس جمهور، دستگاه های دولتی به رعایت قانون ملزم شوند.

استاندار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نصب پرچم های آبی و زرد در سواحل، خاطرنشان کرد: باید دلایل آلودگی برخی نقاط ساحلی شناسایی و برنامه ای برای کاهش نقاط آلوده تدوین شود.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ از حالا دیگه من مردم تورو از پیشم بردن علیراد