فواید استفاده از واجبی برای زنان


پودر موبر یا واجبی یا نوره پودری است که برای از بین بردن موهای زائد بدن بکار می رود که یکی از مواد سازنده آن آهک است. نبض ما- از  تحقیقات انجام شده می توان نتیجه گرفت که استفاده از پودرهای موبر علاوه بر پاگیزگی بدن خواص پزشکی فراوانی دارند. نوره (واجبی) گذاشتن حتی یک […] نوشته فواید استفاده از واجبی برای زنان اولین بار در نبض ما پدیدار...

پودر موبر یا واجبی یا نوره پودری است که برای از بین بردن موهای زائد بدن بکار می رود که یکی از مواد سازنده آن آهک است.

نبض ما- از تحقیقات انجام شده می توان نتیجه گرفت که استفاده از پودرهای موبر علاوه بر پاگیزگی بدن خواص پزشکی فراوانی دارند. نوره (واجبی) گذاشتن حتی یک روز در میان هم مفید است و اشکالی ندارد اما متعارف آن ۱۵ روز یک بار است. زدودن موهای زائد بدن با استفاده از نوره، جدای از مسأله پاکیزگی آن،خواص زیادی دارد که در طب سنتی اسلامی به آن سفارش فراوانی شده است.

فواید نوره

به طور کلی فوایدی که برای نوره کشیدن در طب سنتی آمده است را می توان به صورت زیر بیان داشت:

۱- تقویت بدن

۲- تقویت قوای جنسی

۳- موثر در درمان غلبه سودا

۴- پیشگیری از جنون، خوره، پیسی و آکله

۵- موثر در درمان بیماری های پوستی

۶- رفع دلگیری و پریشانی

۷- موثر در درمان لاغری (باعث فربگی بدن میشود)

۸- پیشگیری از سرطان سینه (در صورت استفاده برای موهای زیر بغل) و سرطان خون (در صورت بوئیدن) و سرطان پوست.

نوره کشیدن در احادیث اسلامی

نوره کشیدن مستحب است و آن پاکیزگی و امان از بیماریهاست. بسیار کراهت دارد که ۴۰ روز نوره کشیدن را ترک کنند. مستحب است موقع نوره کشیدن قدری نوره بر سر بینی خود گذارد و آن را ببوید و این دعا را بخواند: (صل الله علی سلیمان ابن داوود کما امر بالنوره) موی بدن وقتی بلند شود آب پشت را قطع می کند و مفاصل را سست می نماید و باعث ضعف و تنبلی و سل می شود. نوره آب پشت را زیاد می کند و بدن را قوی می نماید و پیه کلیه ها را زیاد می کند و بدن را بانشاط و سرحال و سالم می نماید. یکبار نوره کشیدن در تابستان بهتر است از ده بار نوره کشیدن در زمستان هر کس حمام رود و نوره بمالد بعد از سر تا قدم خود حنا استعمال کند این عمل او امان از جنون و جذام و برص و اکله است تا دفعه دیگر که نوره بکشد و فقر را هم از او دور می کند. نوره کشیدن پاک کننده بدن است و دفع دلگیری و پریشانی خاطر می کند. نوره کشیدن از اخلاق پیغمبران است.
شاید دوست داشته باشید
۴ ترفند آرایشی برای رفع چین و چروک دور چشم
۷ماسک دست ساز خانگی برای ترمیم موهای خشک

فواید استفاده از واجبی برای زنان

فواید واجبی

نوره و پودر واجبی خاصیت تمیز کنندگی و ضد عفونی کنندگی است و باعث می شود موهای کل اعضای بدن با ان رفع شود. فواید پودر موبر و نوره به علت وجود آرسنیک در آن است که متأسفانه امروزه این ماده در کارخانجات از آن جدا شده و به خارج از کشور صادر می شود. یکی از فواید پودر موبر رفع موهای زاید است. یکی دیگر از فواید پودر موبر کم شدن موهای بدن است. از دیگر خواص پودر موبر می توان به خاصیت لایه برداری و سفید کنندگی پوست اشاره کرد.

عوارض واجبی

خیلی نگذارید روی پوست بماند. وقتی موها برداشته شد آن را تمیز کنید. زیاد ماندن آن باعث آسیب به پوست می شود.

اکثر پودرهای موبر بوی تندی دارد. باید درزهای مکان پوشیده نباشد چون ممکن است مشکل تنفسی بگیرید. همچنین بعد از استفاده اسفند دود کنید. البته پودرهای موبر بی بو هم در بازار موجود است.

زیاد ماندن این خمیر روی ناخن موجب شکنندگی آن می شود.

طرز استفاده از پودر موبر

بدن برای استفاده از موبر باید خشک باشد. برای خمیر کردن این پودر از آب نسبتا داغ استفاده شود. کافیست آرام آرام به پودرتان آب اضافه کنید تا خمیری نسبتا غلیظ تهیه شود. مانند حنا که به سر میمالیم. نباید خمیر شل باشد و بقولی شر بگیرد و آویزان شود. هر چه غلیظ تر بهتر. البته در حدی هم غلیظ نباشد که خاصیت چسبندگی اش کم باشد. وقتی خمیر درست شد آن را به قسمت های مو دار مثل زیر بغل ، دست ها ، ناحیه تناسلی و .. بمالید. باید یک لایه نازک به تمام پوست بمالید و جایی خالی نماند. همچنین اگر رقیق باشد فایده ندارد. حدود ۵-۱۰ دقیقه باید صبر کنید. برای فهمیدن زمان برداشتن آن کافیست هر چند دقیقه یکبار یک سانت از موها را با کاردک بکشید اگر دیدید که موها کامل کنده نمی شود باز کمی صبر کنید و مجددا امتحان نمایید.

فواید استفاده از واجبی برای زنان

سم شناسی واجبی

بیمارستان لقمان حکیم در تهران، بزرگترین مرکز سم‌شناسی ایران در یک برنامه چند ساله رابطه میان آمیخته شیمیایی واجبی موجود در بازار ایران در سال‌های ۱۹۹۴ و ۱۹۹۵ و شمار مسمومیت‌های گزارشی مرتبط با آرسنیک را پژوهش کرد. برآیند این برنامه پژوهشی نشان داد در سال ۱۹۹۹ با گسترش واجبی بدون آرسنیک در بازار شمار مسمومین به شدت کاهش یافته است. از همان سال دسترسی واجبی از طرح قدیم در زندان‌ها محدود شد. در واجبی طرح جدید از سولفید یا سولفید باریوم به عنوان جایگزین آرسنیک استفاده می‌کنند. شاید علت این مقدار آماری که بیان‌گر مسمومیت بوده، بیشتر برآمده از خورده شدن چنین واجبی‌ هایی بوده باشد وگرنه بو کشیده شدن آرسنیک، پیامد ناگوار مسمومیتی‌ای را به همراه ندارد.

نبض ما– گردآوری

منابع

آسان طب، پارسی طب، اسلام طب

فواید استفاده از واجبی برای زنان
امتیاز شما :

سوال پزشکی دارید ؟!؟
همین الان از طریق تلگرام سوال خود را بپرسید و پاسخ خودتون را در یافت کنید !
کانال نبض ما رو نمی دانید ؟!! می توانید از طریق کانال تلگرام نبض ما آخرین مطالب سایت را دنبال کنید !

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان