طرز تهیه مربای سیب و هویج خانگی بسیار خوش طعم


امروز می خواهیم  شما همراهان محترم را با طرز تهیه مربای سیب و هویج آشنا کنیم که بتوانید آن را با عطر و طعم متفاوت در کنار خانواده تان تجربه کنید و از آن لذت ببرید و از پخت آن نهایت استفاده را ببرید

در این آموزش آشپزی شما همراهان گرامی را با طرز تهیه مربای سیب و هویج آشنا می کنیم که طعم یک صبحانه عالی و متفاوت را برای شما داشته باشد .

امروز می خواهیم شما همراهان محترم را با طرز تهیه مربای سیب و هویج آشنا کنیم که بتوانید آن را با عطر و طعم متفاوت در کنار خانواده تان تجربه کنید و از آن لذت ببرید و از پخت آن نهایت استفاده را ببرید . مربای هویج و مربای سیب از جمله مرباهای پرطرفدار در ایران هستند که طعم بسیار خوبی دارند. مربا سیب هویج به خاطر دارا بودن ویتامین برای بدن بسیار مفید است و نیز طعم بسیار خوبی را داراست .

طرز تهیه مربای سیب و هویج خانگی بسیار خوش طعم

مواد لازم :

هویج : ۲ کیلو سیب : نیم کیلو شکر :۲ کیلو خلال بادام و پسته : ۳ قاشق غذا خوری هل سابیده و کوبیده شده : ۱ قاشق چای خوری آب : ۲ لیوان گلاب : ۱ سوم پیمانه پوست پرتقال رنده شده : مقداری

طرز تهیه مربای سیب و هویج :

ابتدا برای تهیه مربای سیب و هویج که از ۲ نوع میوه مختلف تهیه می شود باید در نظر گرفت که این ۲ نوع میوه در کنار هم مزه خوب و عالی و طعمی دلنشین به مربای ما میدهد . ابتدا برای درست کردن این مربای خوشمزه هویج را خیلی نازک پوست گرفته و با رنده درشت به صورت خلال درشت در می آوریم .

طرز تهیه مربای سیب و هویج خانگی بسیار خوش طعم

البته رنده کردن با رنده درشت یا ریز بستگی به سلیقه و نظر شما دارد . سپس هویج را در ظرفی ریخته و سیب های رنده شده و آب را به آن می افزاییم. و همچنین میتوانید شهد مربا را مانند نمونه به صورت مخلوط شکر و آب جدا گانه بجوشانیم. بعد از رقیق شدن مواد را اضافه کنیم.

طرز تهیه مربای سیب و هویج خانگی بسیار خوش طعم

طرز تهیه مربای سیب و هویج خانگی بسیار خوش طعم

در مرحله بعدی طرز تهیه مربای سیب و هویج, ظرفمان را در روی شعله قرار داده تا مخلوط هویج و سیب کمی له شوند .

طرز تهیه مربای سیب و هویج خانگی بسیار خوش طعم

شکر را به موادمان که بر روی شعله قرار دادیم اضافه می کنیم و سپس کفی که در روی مربای ما به وجود می آید را بر می داریم و هل را برای معطر شدن به آن اضافه کرده و خوب که مربای ما جوشید و جا افتاد از آخر به آن گلاب و پوست پرتقال رنده شده و خلال پسته را اضافه می کنیم .

طرز تهیه مربای سیب و هویج خانگی بسیار خوش طعمطرز تهیه مربای سیب و هویج خانگی بسیار خوش طعم

در این آموزش با طریقه درست کردن مربای سیب و هویج آشنا شدید. به علاقه مندان به هنر آشپزی پیشنهاد می کنیم مربای سیب و هویج را در منزلتان درست کنید و از خوردن آن در کنار خانواده تان لذت ببرید .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انواع ترشی و مربا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جزئیات رایزنی‌های 4 گزینه ریاست مجلس دوازدهم با منتخبین