اصلانی: فقط نیروی انتظامی و بسیج پای کارند


رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور با انتقاد از رفتار برخی مسئولان دولتی گفت: جز نیروی انتظامی و بسیج دستگاه دیگری بر موضوع عفاف و حجاب اهتمامی ندارد.

اجرای قوانین عفاف و حجاب وظیفه همه دستگاه‌هاست اصلانی: فقط نیروی انتظامی و بسیج پای کارند

اصلانی: فقط نیروی انتظامی و بسیج پای کارند

سرویس فرهنگی و هنری - رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور با انتقاد از رفتار برخی مسئولان دولتی گفت: جز نیروی انتظامی و بسیج دستگاه دیگری بر موضوع عفاف و حجاب اهتمامی ندارد.

به گزارش گروه فرهنگی فانوس، مینو اصلانی با بیان این که آراستگی و رفتارهای عفیفانه موجب تقویت بنیان‌های خانواده می شود، به خبرنگار فانوس توضیح داد: حجاب زن و غیرت مرد دو موضوعی است که کاملا با هم مرتبط است و هر چه مردان در این زمینه با حساسیت بیشتر رفتار کنند، طبیعتا پوشش، عفاف و حیا هم تقویت می‌شود. متاسفانه بخش کوچکی از جامعه ما اکنون دچار بی‌غیرتی شده است موضوعی که در نهایت سبب شده تا نوعی افسارگسیختگی شکل بگیرد.

وی تاکید کرد: موضوع حجاب همواره به عنوان یکی از دغدغه های مردمی مطرح بوده است و حضور گسترده آنان در راهپیمایی 21 تیر را هم می توان دلیلی بر این برهان دانست. اما متاسفانه حجاب و عفاف دغدغه همه مسئولان نیست .

اصلانی ایجاد امنیت را مهم‌ترین اثر رعایت عفاف و حجاب دانست و تأکید کرد: عقل و فطرت هم بر همین مسئله اذعان می‎کند که پوشش چون یک امر فطری برای انسان است، آرامش را به جامعه هدیه می‏‌کند.

او با انتقاد از نحوه رفتار برخی مسئولان دولتی در هفته عفاف و حجاب اظهار داشت: با وجود صدور بخشنامه‌ها و آیین‌نامه‌های مختلف درباره عفاف و حجاب، این بخشنامه ها همچنان در ادارات رعایت نمی‌شود و اهتمامی برای صیانت از مصوبات ستاد عفاف و حجاب از سوی مسئولان نیست.

وی افزود: نبود آرامش در خانواده، رواج رفتارهای غیرعفیفانه و ارتباطات نامشروع همه و همه ارتباط مستقیم با بد پوششی دارد و همه این ها به صورت زنجیره به هم مرتبط است که اگر خانواده استحکام داشته باشد و رفتارهای عفیفانه نشان دهد، طبیعتا بنیان خانواده مستحکم خواهد شد و فرزندان دچار بی‌بند و باری و اعتیاد نمی شوند. یعنی هر چقدر جامعه به سمت رفتارهای عفیفانه پیش رود، آسیب های اجتماعی به شکل معناداری پایین می آید.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور با تأکید بر این که در این حوزه باید قانون اجرا شود، اضافه کرد: 26 دستگاه وظیفه دارند وظایف خود را چه به لحاظ ایجابی و چه به لحاظ سلبی انجام دهند. بنابراین اگر واقعا قانون مدار باشیم، هیچ کدام از این‌ها تنش زا نخواهد بود.

اصلانی گفت: فعالیت های ایجابی و فرهنگی باید به طور دائم و مستمر انجام بگیرد و در جاهایی که قانون تشخیص داده است باید رفتارهای سلبی هم نشان دهیم.

وی افزود: اما متاسفانه تا این لحظه جز معدودی دستگاه‌ها یا نهادها نظیر نیروی انتظامی یا بسیج تشکل دیگری بر این امر اهتمام نداشته است.

انتهای پیام/

ابر کلید واژه

دولت اعتیاد فانوس آرامش حجاب آیین نامه تنش مصوبات فرهنگی غیرت ستاد بشر فطرت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا انسان های مدرن جایگزین نئاندرتال‌ها شدند؟