چگونه در منزل کیک ساده و خوشمزه تهیه کنیم؟


چگونه در منزل کیک ساده و خوشمزه تهیه کنیم؟

پخت کیک و شیرینی یکی از خوشمزه ترین سرگرمی هایی است که می توان در خانه و به همراه اعضای خانواده تجربه کرد. پخت کیک در منزل بسیار ساده تر از آن چیزی است که فکرش را می کنید. کافی است کمی ذوق به خرج دهید و کیک دلخواهتان را به سادگی در منزل تهیه کنید. این کار هزینه کمتری داشته و می تواند یک روز شاد و دوست داشتنی را برایتان به وجود آورد البته نباید...

پخت کیک و شیرینی یکی از خوشمزه ترین سرگرمی هایی است که می توان در خانه و به همراه اعضای خانواده تجربه کرد. پخت کیک در منزل بسیار ساده تر از آن چیزی است که فکرش را می کنید. کافی است کمی ذوق به خرج دهید و کیک دلخواهتان را به سادگی در منزل تهیه کنید. این کار هزینه کمتری داشته و می تواند یک روز شاد و دوست داشتنی را برایتان به وجود آورد البته نباید توقع پخت کیکی در سطح قنادان حرفه ای را داشته باشید.

قنادی های معروف و لوکسی در همه مناطق وجود دارند که کیک های خوشمزه ای را برای هر نوع سلیقه ای آماده می کنند. اگر حال و حوصله پخت کیک در منزل را ندارید و یا تصور می کنید این کار نشدنی است بهتر است اصلا شروع به پخت کیک نکنید. این کار نیازمند علاقه و اشتیاقی است که همه شیرینی پزها در کارپخت و پز کیک و شیرینی نشان می دهند.

قبل از هر کاری باید بدانید که کیک پزی و شیرینی پزی نیازمند لوازمی است که حتما باید در اختیار داشته باشید. در واقع آنچه موجب بهبود کیفیت یک کیک می شود مواد اولیه و خوب آن است. پیشنهاد می کنم هرگز برای پخت کیک در منزل از مواد بی کیفیت و کهنه استفاده نکنید و زحمات خود را هدر ندهید.

برای پخت کیک در منزل به چه چیزهایی نیاز داریم؟

چگونه در منزل کیک ساده و خوشمزه تهیه کنیم؟

۱-کیک هایی وجود دارند که در ظرف های مخصوصی بر روی شعله گاز پخته می شوند. برخی از شیرینی ها و کاپ کیک ها را می توان با استفاده از شعله گاز پخت. من طرز تهیه کاپ کیک ساده و خوشمزه ای را بلدم که بدون استفاده از فر و با حرارت غیر مستقیم بر روی حرارت کم گاز تهیه می شود.

البته در مطلب” چگونه در منزل کیک ساده و خوشمزه تهیه کنیم؟” قصد ندارم موارد خاص و کم کاررد را شرح دهم. لذا بهتر است بدانید که برای پخت کیک خوشمزه همیشه اجاق فردار گزینه مناسب تری است. اگر اولین بار است که اقدام به پخت کیک در منزل می کنید از اجاق گاز فردار استفاده کنید.

نکته: همواره فر را از قبل روشن کنید تا برای استفاده و پخت کیک گرم باشد. کیک در فر از قبل گرم شده به خوبی پف می کند.

۲- از قبل تصمیم بگیرید که چه نوع کیک را می خواهید در منزل تهیه کنید. کیک ها در انواع مختلفی تهیه می شوند. کیک میوه ای، کیک شکلاتی، کیک خامه ای و انواع متفاوت کیک را می توان در منزل تهیه کرد که البته نیاز به کمی مهارت دارد. ولی باری تازه کارها کیک اسفنجی بهترین انتخاب است.

بهتر است بدانید که پایه اصلی اکثر کیک های خوشمزه همان کیک اسفنجی مشهور است که می توان به سادگی تهیه کرد. اگر یک کیک اسفنجی در قالبی که مورد نظرتان است تهیه کنید نصف راه را رفته اید. کیک اسفنجی با دستورهای متفاوتی تهیه می شود که کم و بیش شبیه یکدیگرند. آموزش کیک اسفنجی را در این قسمت می توانید ببینید. با دستوری بسیار ساده و کاربردی روش پخت کیک اسفنجی در این مطلب شرح داده شده است.

آرد مصرفی در پخت کیک کدام است؟

چگونه در منزل کیک ساده و خوشمزه تهیه کنیم؟

برای پخت همه کیک ها از آرد استفاده می شود ولی چه نوع آردی؟ آردها انواع مختلف دارند. آرد ذرت، آرد نشاسته، آرد سبوس دار، آرد سفید، آرد گندم نمونه هایی از آردهای موجود در بازار است که برای مصارف گوناگونی استفاده می شود.

حتما می دانید که هر نوع آردی برای پخت کیک مناسب نیست. آرد شیرینی پزی و کیک پزی باید آرد سفید باشد. این آرد باید بدون سبوس بوده و به خوبی آسیاب و نرم شده باشد. نوع آرد تاثیر بسیار زیادی در کیک آماده شده دارد.

حتی اگر همه دستور تهیه کیک را رعایت کنید ، بدون آرد با کیفیت نمی توانید کیک ترد و خوشمزه ای داشته باشید. برای تازه کارها بهترین راه تهیه آرد مخصوص شیرینی پزی است که در همه سوپرمارکت ها به فروش می رسد.

نکته: هنگام استفاده از آرد باید از الک استفاده کنید و آرد را حتما ۲ بار الک کنید تا علاوه بر گرفتن ذرات اضافی، هوادهی مورد نیاز آرد نیز انجام شود. آردی که از الک رد شود برای پخت کیک و ترد شدن آن مناسب تر است.

شکر مورد نیاز در کیک پزی

چگونه در منزل کیک ساده و خوشمزه تهیه کنیم؟

هر چند در برخی دستورهای ویژه از شکر قهوه ای برای پخت کیک استفاده می شود ولی به طور عمده همه کیک ها با شکر سفید تهیه می شوند. استفاده از شکر و یا پودر قند طبق دستور پخت کیک الزامی نیست و اگر قصد تهیه کیک های کم شیرین را برای بزرگسالان دارید می توانید کمی از مقدار شکر توصیه شده کمتر استفاده کنید.

تجربه شخصی: برای رعایت رژیم، مقدار شکر را می توان تا نصف هم کاهش داد. البته کاهش شکر برای تهیه کیک تولد و کیک عروسی اصلا توصیه نمی شود.

بیکینگ پادر چیست؟

برای اینکه یک کیک خوشمزه و ترد داشته باشید باید از پف دهنده کیک استفاده کنید. بیکینگ پودر ماده ای سفیدرنگ است که برای پف دار شدن کیک از آن استفاده می شود. این ماده در همه فروشگاه های مواد غذایی و قنادی ها فروخته می شود. هنگام خرید به تاریخ مصرف بیکینگ پودر توجه کنید تا یک کیک با کیفیت داشته باشید.

طعم دهنده ها چه چیزهایی هستند؟

برای طعم دادن به کیک می توان از اسانس های مختلفی استفاده کرد. اسانس لیمو، پودر دارچین، وانیل همه بر روی بوی خوش و طعم کیک تاثیر دارند ولی اغلب وانیل در مایه کیک استفاده می شود. وانیل را حتما به مقدار توصیه شده در دستور تهیه کیک استفاده کنید. استفاده بیش از حد وانیل موجب تلخ شدن کیک خواهد شد.

تخم مرغ اصلی ترین ماده کیک

برای پخت کیک در منزل، از تخم مرغ تازه استفاده کنید. تخم مرغ ها را قبل از مصرف در هوای اتاق قرار دهید تا با محیط هم دما شوند. برای زدن تخم مرغ ها بهتر است از هم زن برقی و یا دستی با سرعت زیاد استفاده کنید تا بوی بد تخم مرغ از بین برود.

چگونه در منزل کیک ساده و خوشمزه تهیه کنیم؟

برای تهیه برخی از کیک ها طبق دستور تهیه باید سفیده و زرده تخم مرغ را جدا کرده و بزنید. حتما به یاد داشته باشید که تیغه هم زن و یا چنگالی که برای زدن سفیده تخم مرغ استفاده می کنید تمیز و بدون چربی باشد. وجود چربی و یا زرده در سفیده موجب می شود تا سفیده تخم مرغ پف نکند و شکل خامه ای به خود نگیرد.

پیشنهاد می کنم برای شروع از دستور کیک اسفنجی موجود در سایت استفاده کنید و یک کیک ساده و خوشمزه را در زمان کوتاهی تهیه کنید. تزیین کیک هم کمی سلیقه ای است و می توانید با کمی میوه خورد شده و یا خامه روی کیک اسفنجی را بپوشانید. آهنگ تولدت مبارک را هم از اینجا دانلود کنید. در مطالب بعدی با من همراه باشید پخت کیک در منزل را در مقاله های بعدی پی می گیریم.

آموزش تهیه کیک, پخت کیک در منزل, ترفند پخت کیک, طرز تهیه کیک, کیک تولد خوشمزه, کیک ساده و خوشمزه

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کامرون به نتانیاهو: سپاه را به عنوان نهاد تروریستی شناسایی نمی‌کنیم