آموزش مراحل اصولی شستن فرش در منزل | فیلم


آموزش مراحل اصولی شستن فرش در منزل | فیلم

همان طور که می دانید یکی از عوامل مهم در حفظ و نگهداری از فرش، تمیز نگهداشتن آن است و به همین دلیل شستشو و نظافت فرش از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید طبق یک اصول خاص به شستن فرش ها پرداخت تا علاوه بر اینکه کیفیت خود را از دست ندهند، بلکه ظاهر زیبای خود را هم حفظ نمایند.

آلودگی و ناپاکی ایجاد شده بر روی فرش نه تنها آن را کدر می کند، بلکه صدمان جدی به فرش وارد می آورد. با توجه به این که ذرات گرد و غبار عامل اصلی کثیف شدن فرش به حساب می آیند و این ذرات به مرور زمان در لابه لای فرش رفته و باعث چرک شدن فرش می شوند، از این رو اهمیت شستن فرش بیشتر می شود. در صورتی که فرش روشن و با پرز های بلندی باشد و حتی در محل پر ترددی قرار بگیرد، آنگاه نیاز بیشتری به تمیز کردن دارد.

ابتدا فرش را در محلی شیبدار پهن کرده و سطح آن را کاملا خیس نمایید. سپس مخلولی از شامپوی فرش و آب ولرم تهیه کرده و بوسیله اسفنج کلیه نقاط فرش را بشویید. پس از اتمام سطح فرش را با آب طوری شستشو دهید که مواد شوینده بطور کامل از فرش خارج گردد. در انتها فرش را جهت خشک کردن در محلی آویزان نمایید یا در محلی با شیب تند قرار دهید. تا رطوبت موجود در آن خارج شده و کاملا خشک گردد.

(۷۷۶)


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خانه‌داری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...