گروهی از نیروهای دمکراتیک سوریه: در صورت یورش ترکیه به عفرین از نبرد رقه خارج می شویم


گروهی از نیروهای دمکراتیک سوریه: در صورت یورش ترکیه به عفرین از نبرد رقه خارج می شویم

دمشق - ایرنا - جیش الثوار از زیرمجموعه های نیروهای دمکراتیک سوریه اعلام کرد در صورت حمله ترکیه و ارتش آزاد به عفرین، از نبرد با داعش در رقه عقب نشینی می کند.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری سوریه الان، جانشین فرمانده گروه مسلح 'جیش الثوار' گفت:در صورتی که منطقه عفرین با خطر روبه رو شود از نبرد رقه عقب نشینی می کنیم.
احمد السلطان افزود: جیش الثوار در رقه باقی می ماند و به نبرد با گروه تروریستی داعش ادامه می دهد.
وی توضیح داد: اگر منطقه عفرین در شمال استان حلب مورد هجوم ارتش ترکیه و تروریست های ارتش آزاد قرارگیرد، از نبرد رقه خارج می شویم.
گروه های مسلح مخالف دولت سوریه از آمادگی ترکیه برای حمله به مناطق تحت کنترل کردهای سوریه در استان حلب و بویژه شهر عفرین در شمال غرب آن خبر می دهند.
گزارش هایی نیز از اعزام نیرو و ارسال تجهیزات گسترده ترکیه به مناطق مرزی با سوریه منتشر شده و برخی اظهارات مسئولان آنکارا بر احتمال دخالت دوباره این کشور در سوریه افزوده است.
پیشتر نیز کردهای سوریه به ترکیه درباره یورش به شمال غرب استان حلب هشدار داده بودند.
ناصر حاج منصور از فرماندهان حزب دمکراتیک سوریه نیز نهم تیرماه در گفت و گو با رویترز گفت: اگر ترکیه به مناطق تحت کنترل ما در شمال غرب سوریه حمله کند، درگیری های شدیدی در این مناطق روی خواهد داد.
وی افزود: این درگیری ها بر مبارزه با گروه تروریستی داعش در شهر رقه تاثیر خواهد گذاشت.
وی گفت که نیروهای دمکراتیک سوریه تصمیم گرفته اند، اگر ترکیه از خطوط مشخص شده در منطقه حلب تجاوز کند با ارتش این کشور وارد جنگ شوند.
فرمانده حزب دمکراتیک سوریه ادامه داد: نیروهای کرد دراین منطقه آماده هرگونه درگیری و مقابله هستند.
سوریه بیش از 5 سال با حضور گروههای مسلح و تروریستی همچون داعش و جبهه النصره که از سوی غرب و برخی کشورهای منطقه حمایت می شوند با بحران روبه رو است.
شبد**6116 **1010
انتشار:حسن معظمی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | دلخوری و ناراحتی شدید رابعه اسکویی از مازیار لرستانی؛ مجری برنامه متعجب شد