جانشین فرمانده سپاه با تاکید بر اینکه راهی به جز “قدرتمند شدن ” و ” قدرتمند ماندن ” نداریم ،گفت: آرامش، امنیت، اقتدار و عزتی که امروز به فضل الهی از آن برخورداریم،ثمره از خود گذشتگی انسانهای فداکاری است که به پیشرفت و آرامش یک ملت فکر می کنند و جنس سپاه و نیروهای مسلح ذاتا اینگونه است.

به گزارش خبرگزاری سلامت به نقل از سپاه نیوز؛ سردار سلامی در آئین افتتاح پایگاه هوایی سید الشهدا (علیه السلام) با بیان اینکه امروز به فضل الهی و با مجاهدت های شبانه روزی ، نیروی زمینی سپاه به استوانه مستحکم امنیت ملی کشور در مقابل تهدیدات خارجی و مخاطرات داخلی تبدیل شده است، گفت: نیروی زمینی سپاه در حال گشایش یک مسیر جدید در ترازیابی جدیدی از قدرت در سطح منطقه و جهان است.

وی افزود: نیروی زمینی سپاه با ایجاد زیرساخت های اساسی و ماندگار که در آن اراده انسان و فناوری ترکیب شده و جلوه هایی از شاهکارهای مهندسی رزمی را به نمایش گذاشته اند، مرزها را از نفوذ عوامل بیگانه مصون کرده است.

جانشین فرمانده کل سپاه با طرح این سوال که ” چه کسانی توانسته اند سیاست های تجاوزکارانه را نسبت به این کشور بزرگ اما پر تهدید در سطوح جهانی که دشمنانی نظیر آمریکا دارد را متوقف کنند؟”،افزود: بدون جهاد کبیر ، تلاش فداکارانه و ساختن قدرت و توسعه و گسترش آن نمی شود در مقابل دشمنانِ پر از کینه ایستاد.

وی خاطرنشان کرد: آرامش، امنیت، اقتدار و عزتی که امروز به فضل الهی از آن برخوردار هستیم ثمره از خود گذشتگی انسانهای فداکاری است که به پیشرفت و آرامش یک ملت فکر می کنند و جنس سپاه و نیروهای مسلح ذاتا این گونه است.

سردار سلامی با اشاره ساخت پایگاه هوایی سید الشهدا (علیه السلام) را اقدامی مهم و کار عظیمی برشمرد و اظهار کرد: نیروی زمینی سپاه در حال تبیین یک شخصیت نوین و مدرن از یک نیروی تخصصی است که در میدان عمل و ماموریت ها موفق بوده و یکی از زیرساخت های مهمی که موفقیت آینده این نیرو به آن متکی است بخش هوانیروز سپاه است که در مسیر تکامل، مملو از بالگردها خواهد شد.

وی ادامه داد: نیروی زمینی سپاه دارای سرعت عمل و قدرت انجام عملیات های عمیق است و این ها یک الزام تاکتیکی و عملیاتی است، نیرویی که در این حجم در بخشهایی نظیر امداد و نجات، ترابری و تهاجم انجام ماموریت می کند ،نیازمند یک سیستم هوایی است.

جانشین فرمانده کل سپاه در ادامه تصریح کرد: تجربه های گذشته و دستاوردهای فنی و علمی جهانی ترکیب شده و پایگاه های هوایی مدرنی در شیراز و تهران ایجاد شده اند، نیروی زمینی پیشرفت های خوبی را تجربه می کند و این اراده برای بالندگی امروز بحمد الله به ثمر نشسته و در این مسیر هرگز متوقف نخواهد شد.

وی با بیان اینکه حرف اول را در تحولات اساسیِ میدان ،نیروی زمینی می زند،گفت: کاری که نیروهای سپاه در قصرقند، کردستان و نیز رزمندگان صابرین در مجلس شورای اسلامی انجام دادند را شما در جای دیگری از جهان نمی بینید، آمریکایی ها با این همه هیاهو جرات نمی کنند پای نیروهای زمینی شان را جایی باز کنند و گسترش دهند .

سردار سلامی با بیان اینکه راهی جز قدرتمند شدن و قدرتمند ماندن نداریم، گفت: هر کشوری در جهان ضعیف باشد محکوم به شکست است، زمین مهم ترین عنصر قدرت یک نظام و ملت است بنابراین باید در زمین مستحکم باشیم و این دستورکار جدی مااست.

جانشین فرمانده کل سپاه در پایان تاکید کرد: از آمادگی لازم برای پاسخگویی شایسته و قاطع در برابرطیف متنوعی از تهدیدات در هر سطح و با هر شدتی برخورداریم، همانطور که در هفته های گذشته ملت ایران و جهان آن را مشاهده کردند.

گفتنی است؛اولین پایگاه رسمی هوانیروز سپاه با نام سیدالشهدا (ع) ظرفیت بیش از ده‌ها بالگرد را دار بوده و با استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا ساخته شده است.

در این پایگاه از بالگردهایMI17، ۲۰۵، ۲۱۴، ۲۰۶ و ۲۰۹ استفاده خواهد شد.