معجون تقویت اسپرم و خواص درمانی خرنوب و شیره خرنوب


 معجون تقویت اسپرم و همه چیز درباره خواص درمانی خرنوب خواص درمانی خرنوب نام لاتین : Carob نام علمی : Ceratonia siliqua L خرنوب گیاهی است بومی شرق مدیترانه، احتمالا شرق میانه، که کشت آن حداقل مربوط به مدت 5000 سال قبل بوده است، این گیاه به به یونانیان باستان، که دانه های این گیاه در یونان و […] نوشته معجون تقویت اسپرم و خواص درمانی خرنوب...

معجون تقویت اسپرم و همه چیز درباره خواص درمانی خرنوب

معجون تقویت اسپرم و خواص درمانی خرنوب و شیره خرنوبمعجون تقویت اسپرم و خواص درمانی خرنوب و شیره خرنوب

خواص درمانی خرنوب

معجون تقویت اسپرم و خواص درمانی خرنوب و شیره خرنوبمعجون تقویت اسپرم و خواص درمانی خرنوب و شیره خرنوب

نام لاتین : Carob

نام علمی : Ceratonia siliqua L

خرنوب گیاهی است بومی شرق مدیترانه، احتمالا شرق میانه، که کشت آن حداقل مربوط به مدت 5۰۰۰ سال قبل بوده است، این گیاه به به یونانیان باستان، که دانه های این گیاه در یونان و ایتالیا کاشته اند نسبت داده اند، در ایران نیز درختان کهن سال آن در غار شاهپور نزدیک کازرون وجود دارد و احتمال می رود که بذر آن زمان حمله اسکندر به ایران از یونان وارد شده باشد. و بجای این درخت علوفه ای، متقابلاً یونجه را به کشور خود برده باشند. معمولاً درخت خرنوب در هر جایی که درختان مرکبات وجود داشته باشد بخوبی می روید. ارتفاع این درخت به ۸ تا ۱۰ متر می رسد دارای شاخه های گره دار و برگهائی مرکب از ۸ تا ۱۰ برگچه می باشد. گلهای آن عاری از گلبرگ و مجتمع به صورت خوشه است میوه اش مانند فلوس به طول متفاوت ۱۰ تا ۳۰ سانتی متر به عرض ۲ تا ۳ سانتی متر و دارای وضع آویخته و کاملاً مشخص بر روی شاخه هاست. رنگ میوه قهوه ای شفاف و سطح خارجی آن مسطح و قوسی شکل می باشد.

میوه طعم بسیار شیرین شبیه عسل دارد. و در داخل آن ۱۲ تا ۱۶ دانه بسیار سخت شبیه عدس دیده می شود . درخت خرنوب را می توان از طریق دانه ها تکثیر کرد اما حدود ۸ سال میوه نخواهد داشت.

بهترین جایگزین برای استفاده بجای کاکائو می‌باشد. دارای کافنوئیدهای کاکائو نمی‌باشد.

امید است مطلب مورد نظر را پسندیده و ما را از دعای خیر خود فراموش نکنید.

خرنوب طبیعت سرد و خشک دارد.

قسمت مورد استفاده :تمام قسمتهای میوه خرنوب قابل استفاده است فقط دانه های بسیار محکم داخل خرنوب وجود داره که امکان آسیاب کردن آنها با وسایل خانگی وجود ندارد.

معجون تقویت اسپرم و خواص درمانی خرنوب و شیره خرنوب

معجون تقویت اسپرم و خواص درمانی خرنوب و شیره خرنوب

خواص درمانی خرنوب

منبع غنی از انواع ویتامین های گروه B به ویژه B1

ادرار آور

مفید در درمان سرفه

مفید در درمان تنگی نفس

خلط آور

از بین برنده تورم ریه

مفید در درمان اسهال

اشتها آور

مفید در کاهش خطرابتلا به بیماریهای قلبى عروقى

مفید در کاهشLDL و بهبود وضعیت HDL

یکی از بهترین ها در کاهش استرس

مفید در افزایش اسپرم و افزایش تحرک اسپرم

***********

************** روش مصرف خرنوب ***********

************

ادرار آور : مقداری خرنوب را خرد کرده دانه ها را جدا کنید و سپس یک قاشق مرباخوری را به همراه یک لیوان آب شب موقع خواب خیس کرده و صبح ناشتا صاف کرده و میل نمایید.

مفید در درمان سرفه : مقداری خرنوب را پس از جدا سازی از دانه ها آسیاب کرده و یک قاشق مرباخوری را هر وعده به همراه یک فنجان آب گرم میل نمایید.

اشتها آور : مقداری خرنوب را آسیاب کرده یک قاشق مرباخوری قبل از صبحانه به همراه یک لیوان شیر و یک قاشق غذاخوری عسل میل نمایید.

مفید در کاهش LDL و بهبود وضعیت HDL ، مفید در کاهش خطر ابتلا به بیماریهاى قلبى عروقى : امروزه مصرف کنندگان آگاه به سلامتى خود، بطور فزایندهاى دریافته اند که مواد غذایى با فیبر بالا به یک رژیم متعادل کمک می کند فیبر دانه خرنوب به افزایش میزان فیبر در مواد غذایى هر روزه کمک مینماید. بعلاوه با وجود توانایى کاهش کلسترول و توانایى داشتن فعالیتهاى آنتى اکسیدانى، فیبر نامحلول رژیمى حاصل از پالپ دانه خرنوب، بعنوان یک ترکیب افزودنى، تولید کنندگان مواد غذایى را در سرمایه گذارى روى توجه مصرف کنندگان به سلامتى و صحت خود کمک مینماید. مدارک علمى قوى وجود دارد که پیشنهاد مینماید رژیم غنى از فیبر میتواند خطر بیماریهاى قلبى عروقى را کاهش دهد. در دو مطالعه اخیر مشخص شد که فیبر خرنوب داراى اثر مثبت روى میزان کلسترول انسان دارد، بویژه کاهش میباشد. LDL/HDL و به همان میزان بهبود نسبت LDL برخلاف برخى دیگر از فیبرهاى رژیمى، فیبر خرنوب حاوى پلى فنولهاى محلول و نامحلول در آب میباشد که داراى فعالیت آنتى اکسیدانى طبیعى قابل توجهى بوده و میتوانند تعادل مناسبترى بین رادیکالها و آنتى اکسیداﻧﻬا برقرار نمایند.

مفید در درمان اسهال : دانه های داخل خرنوب را پس از خارج کردن آسیاب کرده در زمان نیاز یک قاشق مرباخوری به همراه یک فنجان آب گرم میل نمایید.

مفید در افزایش اسپرم و افزایش تحرک اسپرم : بی شک خرنوب برای درمان نازایی آقایان که معمولاً به کمبود اسپرم و کندی سرعت و نه صفر بودن عدد آن اصلاق می شود یکی از بهترین هاست البته باید اضافه کنم که برای بهبود عملکرد گیاه معجونی را پیشنهاد می کنیم که با استفاده از آن شاهد نتایج شگفت آوری خواهید بود.

طرز تهیه معجون تقویت اسپرم

مواد لازم

خرنوب 100 گرم

جین سینگ قرمز : 25 گرم

گرد لقاء-گرد نخل (گرد لقاح) : 25گرم

گرده گل یا گرده زنبور عسل : 25گرم

گرده گل سرشار از اسیدهای آمینه ضروری، ویتامین‌ها، املاح معدنی و هورمون‌هاست و می‌تواند برای کسانی که سیستم ایمنی و عصبی ضعیفی دارند، مفید باشد.

روش مصرف

خرنوب را هسته گرفته و با مواد ذکر شده آسیاب کرده و به مقدار 500 گرم عسل با کیفیت اضافه، هر روز صبح ناشتا یک قاشق مرباخوری میل کنید. معمولا نتایج رضایت بخش که چشمگیر نیز هست با آزمایش مشخص می‌شود.

طرز تهیه جوشانده خرنوب

برای این منظور باید یک لیتر آب را حرارت داده تا جوش آید و ۷ عدد خرنوب که از قبل خرد و به قطعات کوچک تقسیم کرده اید را به آب در حال جوش اضافه کرده و درب ظرف را بسته و با شعله ملایم به مدت ۳ تا ۵ دقیقه بجوشانید. پس از اتمام این زمان شعله را خاموش و به مدت ۳۰ دقیقه مخلوط را به حال خود رها کرده و سپس با استفاده از صافی مخلوط را صاف کرده و محلول آماده شده که طعمی بسیار دلپذیر دارد را پس از خنک شدن به دو قسمت مساوی تقسیم کرده، یک قسمت را صبح ناشتا و یک قسمت را شب موقع خواب میل کنید. این عمل را به مدت سه هفته تا یک ماه برای دریافت نتیجه مطلوب انجام دهید.

چگونه میتوانم شیره خرنوب تهیه کنم؟

واقعیت این است که مصرف شیره خرنوب با توجه به دوز مصرف مانند جوشانده خرنوب تاثیرگذار نیست و برای مشکل ناباروری پیشنهاد ما مصرف جوشانده خرنوب است هرچند که به عنوان یک محصول کمکی میتوان از شیره خرنوب نیز استفاده کرد اما در صورتی که تمایل دارید از شیره خرنوب استفاده کنید پیشنهاد میکنیم خودتان دست به کار شوید؛ روش تهیه بسیار ساده است

مواد لازم جهت تهیه شیره خرنوب

هاون یا آسیاب
3/4 لیوان خرد شده خرنوب (کاملا خرد یا ترجیحا آسیاب شده
6 فنجان آب
1 فنجان شکر (ترجیحا شکر قهوه ای)
صافی
دیگ
ظرف مناسب جهت نگهداری شیره خرنوب

یک موضوع که شاید برایتان جالب باشد
شیره خرنوب سرشار از مواد مغذی از جمله آهن، فسفر، منیزیم و ویتامینهای گروه B است

این نوشیدنی خوش طعم یکی از نوشیدنیهای سنتی پرطرفدار در کشورهای منطقه مدیترانه از جمله مصر است و به ویژه در ماه رمضان و مخصوصا در هنگام سحر بسیار مورد استفاده قرار میگیرد.

روش تهیه شیره خرنوب

ابتدا خرنوبها را خرد یا آسیاب کنید همچنین میتوانید از فروشگاه خرنوب آسیاب شده خریداری نمایید. شما به 3/4 لیوان خرنوب خرد شده (ریز خرد شده یا آسیاب شده) نیاز دارید
اگر میتوانید از شکر در تهیه شیره استفاده نکنید اما اگر میخواهید شیره شیرین تر شود توصیه میکنیم از شکر قهوه ای استفاده کنید که از فروشگاه برگ سبز قابل تهیه است
خرنوب و شکر را داخل ماهیتابه بریزید و روی شعله متوسط گاز قرار دهید و بهم بزنید تا مخلوط کاراملی شود (شبیه قند سوخته درآید) سپس قابلمه را از روی شعله بردارید و صبر کنید تا مخلوط خرنوب و شکر خنک شود
قابلمه را دوباره روی حرارت بگذارید و روی مواد 6 لیوان آب اضافه کنید و گاهی مواد را بهم بزنید و اجازه دهید تا آب به جوش بیاید
شربت را بجوشانید و گاهی بهم بزنید تا حجم آن به اندازه نصف اندازه اولیه برسد (تبخیر شود)
شعله را خاموش کنید و صبر کنید تا شیره خنک شود، سپس شیره را صاف نموده و در یک ظرف بربسته داخل یخچال نگهداری کنید

معجون تقویت اسپرم و خواص درمانی خرنوب و شیره خرنوب

معجون تقویت اسپرم و خواص درمانی خرنوب و شیره خرنوب

معجون تقویت اسپرم و خواص درمانی خرنوب و شیره خرنوب

معجون تقویت اسپرم و خواص درمانی خرنوب و شیره خرنوب

معجون تقویت اسپرم و خواص درمانی خرنوب و شیره خرنوبمعجون تقویت اسپرم و خواص درمانی خرنوب و شیره خرنوب

معجون تقویت اسپرم و خواص درمانی خرنوب و شیره خرنوبمعجون تقویت اسپرم و خواص درمانی خرنوب و شیره خرنوب

همچنین دیدن فرمایید

.yuzo_related_post img.yuzo_related_post .relatedthumb.yuzo_related_post .relatedthumb:hover.yuzo_related_post .relatedthumb a.yuzo_related_post .relatedthumb a:hover!important}.yuzo_related_post .relatedthumb:hover a.yuzo_related_post .relatedthumb:hover .yuzo__text--title.yuzo_related_post .yuzo_text, .yuzo_related_post .yuzo_views_post.yuzo_related_post .relatedthumb:hover .yuzo_text, .yuzo_related_post:hover .yuzo_views_post.yuzo_related_post .relatedthumb{margin:0px 0px 0px 0px;padding:5px 5px 5px 5px}
گیاهان دارویی
معجون تقویت اسپرم و خواص درمانی خرنوب و شیره خرنوب

-------------------------------------

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت جنسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام