تهرانفر مطرح کرد: دخالت؛ مشکل اصلی نظام بانکی / مردم را بی‌اعتماد نکنید


پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: معاون سابق بانک مرکزی با بیان اینکه مشکل اصلی نظام بانکی، دخالت برخی افراد و دستگاه‌ها در نظام بانکی است، گفت: برخی‌ها مردم را به نظام بانکی بی‌اعتماد می‌کنند. به گزارش خبانک مردم، مهر نوشت: حمید تهرانفر در روز دوم بیست و هفتمین همایش سیاست‌های پولی و ارزی با اشاره به تعدد دخالت افراد و برخی نهادها در نظام بانکی گفت:...

کد خبر : 64884 تاریخ انتشار : ۱۱ تیر ۱۳۹۶
تهرانفر مطرح کرد: دخالت؛ مشکل اصلی نظام بانکی / مردم را بی‌اعتماد نکنید Print This Post تهرانفر مطرح کرد: دخالت؛ مشکل اصلی نظام بانکی / مردم را بی‌اعتماد نکنید Email This Post تهرانفر مطرح کرد: دخالت؛ مشکل اصلی نظام بانکی / مردم را بی‌اعتماد نکنیدتهرانفر مطرح کرد: دخالت؛ مشکل اصلی نظام بانکی / مردم را بی‌اعتماد نکنیدتهرانفر مطرح کرد: دخالت؛ مشکل اصلی نظام بانکی / مردم را بی‌اعتماد نکنیدتهرانفر مطرح کرد: دخالت؛ مشکل اصلی نظام بانکی / مردم را بی‌اعتماد نکنید

تهرانفر مطرح کرد: دخالت؛ مشکل اصلی نظام بانکی / مردم را بی‌اعتماد نکنید

تهرانفر مطرح کرد: دخالت؛ مشکل اصلی نظام بانکی / مردم را بی‌اعتماد نکنید

پایگاه خبری تحلیلی بانک مردم: معاون سابق بانک مرکزی با بیان اینکه مشکل اصلی نظام بانکی، دخالت برخی افراد و دستگاه‌ها در نظام بانکی است، گفت: برخی‌ها مردم را به نظام بانکی بی‌اعتماد می‌کنند.

به گزارش خبانک مردم، مهر نوشت:

حمید تهرانفر در روز دوم بیست و هفتمین همایش سیاست‌های پولی و ارزی با اشاره به تعدد دخالت افراد و برخی نهادها در نظام بانکی گفت: مشکل اصلی نظام بانکی این است که افراد مختلفی در این حوزه دخالت کرده و ورود پیدا می‌کنند که این امر بی‌اعتمادی به بانک‌ها را رقم می‌زند که نمونه آن هم بحث مؤسسات غیرمجاز بود که دامنه اعتراضات مردمی نسبت به آنها گسترده شد.

معاون سابق بانک مرکزی افزود: البته با مجموعه تدابیری که در این رابطه به کار گرفته شد، اجازه گسترده شدن دامنه این مؤسسات داده نشد و پرونده جمع شد؛ همه اینها وظیفه بخش نظارت بانک مرکزی است که این روند را کنترل کند.

وی همچنین در خصوص اجرای اصلاحات در سیستم حسابداری و صورت‌های مالی بانک‌ها گفت: اکنون بانک مرکزی تکلیف کرده که بانک‌ها حسابداری تعهدی را انجام دهند که البته اختلاف نظرهای زیادی میان بانک مرکزی و برخی مراجع در این زمینه وجود داشت که البته بانک مرکزی بر روی ایده خود پافشاری کرد و در نهایت با رأی‌گیری که انجام شد، مقرر گردید تا حسابداری تعهدی جایگزین حسابداری نقدی شود.

تهرانفر گفت: برخی بر این باور بودند که تا پیش از اجرای استانداردهای IFRS نظام بانکی ایران از هیچ ‌قاعده‌ای پیروی نمی‌کرد در حالی که این‌طور نبود و نظام بانکی ایران کاملاً منطبق با استانداردها پیش می‌رفت؛ بنابراین در موضوع حسابرسی تعهدی، بحث اصلی بر سر استانداردها است نه اینکه نظام بانکی ایران قاعده ندارد.

معاون سابق بانک مرکزی تصریح کرد: ما در روابط کارگزاری به دلیل برخی استانداردها، نمی‌توانیم به بعضی پروژه‌ها ورود کنیم و تا وقتی که این اختلاف نظرها با سیستم بین‌المللی وجود دارد، نمی‌توان مشکل روابط کارگزاری را حل کرد.

وی خاطرنشان کرد: ایران عضو ISP است که در آنجا قواعد نظارت بانکداری اسلامی تدوین می شود و بر بانکداری ایران نیز نظارت صورت می‌گیرد.

تهرانفر مطرح کرد: دخالت؛ مشکل اصلی نظام بانکی / مردم را بی‌اعتماد نکنیدتهرانفر مطرح کرد: دخالت؛ مشکل اصلی نظام بانکی / مردم را بی‌اعتماد نکنیدتهرانفر مطرح کرد: دخالت؛ مشکل اصلی نظام بانکی / مردم را بی‌اعتماد نکنید
90 views

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بانک‌

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر جنجالی ترانه علیدوستی روی تخت بیمارستان پس از انتشار خبر بیماری + عکس