فرمانده قرارگاه ثارالله تهران به برخی تلاش‌ها برای دامن زدن به بحث‌های نازل رسانه‌ای درباره سپاه اشاره کرد و گفت: ما برای مردم ایران جان می‌دهیم پس برایمان خیلی سخت نیست که زخم زبان‌ها را به جان بخریم.

به گزارش خبرگزاری سلامت به نقل از سپاه نیوز، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران در مراسم معارفه جانشین جدید قرارگاه ثارالله تهران اظهار داشت: تحقق امنیتی نرم‌افزاری و مردم‌پایه، همراه با رویکرد پیشگیری، مبنای اقدامات سپاه در تهران است.

وی افزود: سپاه خود را غمخوار ودلسوز مردم می‌داند و حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی آنها را به اندازه‌ سلاح و تجهیزات بلکه بیشتر از آن،‌ امنیت‌زا می‌داند و در این مسیر همه توان خود را به کار خواهد بست.

فرمانده قرارگاه ثارالله تهران به ضرورت تقویت جدی رویکرد اجتماعی در فعالیت‌های این قرارگاه اشاره کرد و گفت:‌ توسعه فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی با مشارکت طیف‌های گسترده مردم به همراه بکارگیری سازوکارهای رسانه‌ای مناسب، گسترش آموزش‌ها و همچنین تمرکز بر رفع تهدیدات اولویت‌دار تهران جزو برنامه‌های این قرارگاه بوده و از این پس تقویت خواهد شد.

وی با بیان اینکه سپاه و مردم متعلق به یکدیگر هستند و مرزی بین سپاه و مردم نیست، تاکید کرد: اقدامات امنیت‌زا باید عمدتا بر حوزه‌های ایجابی و تمرکز بر حل ریشه‌ای مسائل تهدید کننده امنیت استوار باشد و رویکردهای سلبی باید مکمل رویکردهای ایجابی بوده و درباره منطق و سازوکار آن باید با شفافیت با مردم صحبت شود.

فرمانده کل سپاه همچنین به برخی تلاش‌ها برای دامن زدن به بحث‌های نازل رسانه‌ای درباره سپاه اشاره کرد و گفت: تا زمانی که پیوند میان مردم و سپاه تحت امر و فرماندهی رهبر معظم انقلاب اسلامی برقرار است این تلاش‌ها نتیجه‌ای جز ناکامی برای بانیان آن در پی نخواهد داشت. ما برای مردم ایران جان می‌دهیم پس برایمان خیلی سخت نیست که زخم زبان‌ها را به جان بخریم.

وی با تاکید بر دو اصل پیشگیری و هماهنگی، تهیه برآوردهای اطلاعاتی و سپس استوار کردن طرح‌ها و اقدامات عملیاتی بر اساس آنها را مقدمه این دو اصل دانست و تصریح کرد: اشراف اطلاعاتی و مهارت عملیاتی بسیار قوی‌تر از گذشته و نیز وحدت و انسجام میان نیروهای امنیتی، انتظامی و نظامی باعث شده امنیت قابل قبول و مورد انتظار مردم و رهبر معظم انقلاب بر تهران حاکم باشد.

در این مراسم از زحمات و تلاش‌های سردار محسن کاظمینی تقدیر به عمل آمد و با حکم فرمانده کل سپاه سردار اسماعیل کوثری به عنوان جانشین قرارگاه ثارالله تهران معرفی شد.