نسخه 4٫1 تلگرام با قابلیت تعیین سطح دسترسی ادمین منتشر شد+لینک دانلود


تلگرام به طور رسمی نسخه جدید اپلیکیشن پیام رسان محبوب خود را منتشر کرد. در نسخه 4٫1 تلگرام قابلیت های متنوع و پیشرفته‌تری به ویژه برای مدیریت دسترسی ادمین های سوپر گروه و کانال ها ارائه شده است. در این مقاله قصد داریم به معرفی نسخه 4٫1 تلگرام و ویژگی های جدید آن بپردازیم. با ما در ادامه همراه باشید. چند روز پیش تلگرام...

تلگرام به طور رسمی نسخه جدید اپلیکیشن پیام رسان محبوب خود را منتشر کرد. در نسخه ۴٫۱ تلگرام قابلیت های متنوع و پیشرفته‌تری به ویژه برای مدیریت دسترسی ادمین های سوپر گروه و کانال ها ارائه شده است. در این مقاله قصد داریم به معرفی نسخه ۴٫۱ تلگرام و ویژگی های جدید آن بپردازیم. با ما در ادامه همراه باشید.

چند روز پیش تلگرام یک آپدیت را برای نسخه بتای مسنجر محبوب خود منتشر کرد که به قابلیت های آن اشاره کرده بودیم. اما روز گذشته شاهد انتشار رسمی آپدیت جدید تلگرام ۴٫۱ به طور عمومی بودیم که به موجب آن قابلیت های پیشرفته تری مثل افزایش ظرفیت سوپر گروه، امکان تعیین دسترسی اعضای سوپر گروه، تعیین سطح دسترسی ادمین های کانال و سوپر گروه، قابلیت استفاده از پروکسی داخلی (Proxy) و تماس صوتی نظیر به نظیر (Peer-to-Peer) به این مسنجر اضافه شده‌اند.

قابلیت اول: افزایش ظرفیت سوپر گروه به ۱۰،۰۰۰ نفر

از این پس و به لطف آپدیت جدید تلگرام ۴٫۱، سوپر گروه های این مسنجر می‌توانند تا ۱۰،۰۰۰ عضو داشته باشند. امکان جستجو در بین اعضای گروه توسط ادمین ها هم از دیگر ویژگی های ارائه شده در آپدیت جدید تلگرام ۴٫۱ محسوب می‌شود.

نسخه 4٫1 تلگرام با قابلیت تعیین سطح دسترسی ادمین منتشر شد+لینک دانلود

قابلیت دوم: تعیین دسترسی اعضای سوپر گروه و بن آن‌‌ها (Ban)

قابلیت جدید بعدی که در آپدیت جدید تلگرام ۴٫۱ ارائه شده، مربوط به امکان تعیین دسترسی اعضای سوپر گروه و حتی بن کردن (Ban) آن‌ها می‌شود. این قابلیت به واقع کاربردی بوده و می‌توان از آن در شرایط مختلف به جای اخراج افراد از گروه یا بلاک کردن آن ها استفاده کرد. گزینه‌هایی که هم اکنون در آپدیت جدید تلگرام ۴٫۱ در این راستا ارائه شده‌اند به شرح زیر هستند:

نسخه 4٫1 تلگرام با قابلیت تعیین سطح دسترسی ادمین منتشر شد+لینک دانلود

محدود کردن قابلیت خواندن پیام ها از سوی کاربر

محدود کردن کاربر برای ارسال پیام در سوپر گروه

محدود کردن کاربر برای ارسال فایل های مدیا از قبیل عکس، ویدیو و غیره

محدود کردن کاربر برای ارسال استیکر و فایل گیف (GIF)

محدود کردن کاربر برای ارسال لینک

بن کردن موقت کاربر تا تاریخ و زمان مورد نظر

بن کردن و اخراج کاربر از سوپر گروه

بنابراین در آپدیت جدید تلگرام ۴٫۱ می‌توانید برای هر یک از اعضای سوپر گروه خود محدودیت هایی که شامل موارد فوق می‌شوند را اعمال کنید. مطمئنا این ویژگی در برخی شرایط بسیار کاربردی خواهد بود.

قابلیت سوم: تعیین دسترسی ادمین های کانال و سوپر گروه

قابلیت بعدی که در آپدیت جدید تلگرام ۴٫۱ ارائه شده است، مربوط به امکان تعیین دسترسی ادمین های مختلف کانال یا سوپر گروه می‌شود. برای مثال تصور کنید که شما برای کانال خودتان ۲ ادمین دیگر را هم انتخاب کرده‌اید. تا پیش از این نمی‌توانستید دسترسی های این ادمین ها را مشخص کنید و تمام ادمین های کانال یا سوپر گروه دسترسی های مشابهی داشتند،. اما به لطف آپدیت جدید تلگرام ۴٫۱ می‌توانید دسترسی های هر ادمین را به طور اختصاصی تعیین کنید. گزینه‌هایی که برای تعیین دسترسی ادمین های سوپر گروه ارائه شده‌اند به شرح زیر هستند:

نسخه 4٫1 تلگرام با قابلیت تعیین سطح دسترسی ادمین منتشر شد+لینک دانلود

امکان تغییر اینفو (Info) گروه

امکان حذف یا دیلیت پیام های کاربران

امکان بن کردن سایر اعضای گروه

امکان پین یا سنجاق کردن مسنج ها

امکان اضافه کردن ادمین جدید به گروه

گزینه هایی هم که به منظور تعیین دسترسی ادمین های کانال در آپدیت جدید تلگرام ۴٫۱ ارائه شده‌اند به شرح زیر هستند:

نسخه 4٫1 تلگرام با قابلیت تعیین سطح دسترسی ادمین منتشر شد+لینک دانلود

امکان تغییر اینفو (Info) کانال

امکان ارسال پیام در کانال

امکان ویرایش پیام های سایر ادمین ها

امکان حذف یا دیلیت پیام های سایر ادمین ها

امکان اضافه کردن ادمین جدید به کانال

بنابراین یکی از اصلی ترین تغییراتی که در آپدیت جدید تلگرام ۴٫۱ ارائه شده است، مربوط به امکان تعیین دسترسی ادمین های سوپر گروه و کانال ها می‌شود.

قابلیت چهارم: مشاهده رخدادهای کانال و سوپر گروه

نسخه 4٫1 تلگرام با قابلیت تعیین سطح دسترسی ادمین منتشر شد+لینک دانلود

همانطور که انتظار می‌رفت در نسخه جدید برنامه تلگرام گزینه‌ای تحت عنوان Events به معنای “رخدادها” برای سوپر گروه ها و کانال ها ارائه شده است که به موجب آن ادمین های کانال یا سوپر گروه می‌توانند تمام رخدادهای اصلی اتفاق افتاده نظیر لفت دادن اعضا، تغییر عکس یا اطلاعات کانال یا سوپر گروه، ارسال یا حذف یک پست و غیره را در بازه زمانی ۴۸ ساعت گذشته به صورت یک لیست مشاهده کنند. بدیعی است که ادمین ها می‌توانند موارد مورد نظرشان را برای نمایش در این لیست انتخاب و مشخص کنند.

قابلیت پنجم: امکان استفاده از پروکسی داخلی

نسخه 4٫1 تلگرام با قابلیت تعیین سطح دسترسی ادمین منتشر شد+لینک دانلود

امکان استفاده از پروکسی داخلی هم از دیگر ویژگی هایی است که در آپدیت جدید برنامه تلگرام شاهد ارائه آن هستیم. به موجب این قابلیت می‌توانید بدون نیاز به هیچ ابزار تغییر IP جانبی از طریق خود برنامه تلگرام نسبت به تغییر IP خود وارد عمل شوید.

قابلیت ششم: اشتراک گذاری پیشرفته‌تر و پشتیبانی از اندروید پی

در نسخه آی او اسی تلگرام ۴٫۱ یک افزونه اشتراک گذاری پیشرفته‌تر ارائه شده که به موجب آن زمانی که از یک برنامه دیگر پستی را برای اشتراک گذاری مستقیم در تلگرام انتخاب کنید، امکان اضافه کردن کامنت به زیر آن و ارسال پست برای چند کاربر فراهم می‌شود. با استفاده از قابلیت “لمس سه بعدی” یا همان “۳D Touch” روی آیکون اپلیکیشن می‌توانید به گزینه‌های جدیدترین مثل ارسال عکس برای یا ویدیو برای چند کاربر دسترسی پیدا کنید.

نسخه 4٫1 تلگرام با قابلیت تعیین سطح دسترسی ادمین منتشر شد+لینک دانلود

همچنین ربات های پرداخت (Payment Bots) در نسخه جدید برنامه تلگرام از قابلیت اندروید پی (Android Pay) پشتیبانی به عمل می‌آورند. این ویژگی هم از ویژگی های کاربردی است که در آپدیت جدید تلگرام ۴٫۱ ارائه شده‌اند.

قابلیت هفتم: نمایش عکس و ویدیو گالری در کنار یکدیگر

ویژگی جدید بعدی که در آپدیت ۴٫۱ تلگرام ارائه شده، مربوط به نمایش ویدیو و عکس در کنار یکدیگر در بخش گالری می‌شود. بنابراین در تلگرام ۴٫۱ تفکیک و جداسازی عکس و ویدیو از بین رفته و شما با اقدام به منظور ارسال فایل مدیا در این برنامه و انتخاب گزینه گالری به منویی هدایت می‌شوید که عکس ها و ویدیو های دستگاه را در کنار یکدیگر نمایش می‌دهد.

قابلیت هشتم: تماس صوتی نظیر به نظیر (Peer-to-Peer)

تلگرام همیشه به مسئله امنیت اهمیت ویژه‌ای داده و این بار هم در آپدیت جدید مسنجر خود بحث امینت را فراموش نکرده است. در آپدیت جدید تلگرام ۴٫۱ می‌توانید از قابلیت تماس صوتی نظیر به نظیر یا Peer-to-Peer استفاده کنید و به موجب آن از آشکار شدن IP خود در تماس‌های صوتی این مسنجر ممانعت به عمل آورید. این قابلیت در حالت پیش فرض در برنامه تلگرام ۴٫۱ فعال است و به گفته تلگرام با غیر فعال کردن ن ممکن است کیفیت تماس صوتی شما کاهش یابد.

منبع

برای ورود به کانال تلگرام روژان کلیک کنید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه نرم‌افزار

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چطور اینترنت هدیه دولت را فعال کنیم؟ + مراحل