خبرگزاری برنالرستان -گروه ورزشی :افراد شرکت کننده در این برنامه ضمن رعایت کلیه موارد ایمنی ، یکی از بهترین روزهای دوچرخه سواری خود را رقم زدند.

شرکت کنندگان در این برنامه، جهت عضویت در هیئت و شرکت در تمرینات هیئت دعوت شدند.

ضمنا افرادی که در ابتدای برنامه جهت شرکت حاضر شده بودند که با توجه به نقص فنی، نداشتن کارت بیمه و خردسال بودن آنها اجازه شرکت داده نشد.

روستای پیریجد یکی از روستاهای باصفای دهستان رباط نمکی در کیلومتر ۱۷ مسیر خرم آباد به سمت نورآباد قرار دارد.

در این روستا، حوضچه هایی وجود دارد که به هفت حوض معروف هستند و قابلییت شنا کردن دارند. حوضچه ها در کل سال دارای آب می باشند که بسیار سرد و شفاف است.

انتخاب نام روستای پیریجد به حدود ۴۰۰ سال پیش می رسد.

شخصی به همین نام دارای محبوبییت فراوانی بین اهالی بوده که اهالی در هنگام مرگ وی، وسایل قیمتی و طلاجات زیادی در کنار قبر ایشان مدفون می کنند.

به گفته اهالی در دوران قبل از انقلاب، اشخاصی اروپایی یا آمریکایی، با هلی کوپتر بخش عمده ای از طلاها و زیور آلات موجود در قبر را غارت کرده اند.

هم اکنون نیز این قبر در میان قبرستان موجود می باشد که توسط سنگهای رودخانه ای دور تا دور آن بدون هیچ گونه مصالح، به صورت ماهرانه ای چیده شده که بعد از این همه سال هنوز آثار آن باقیست.

دوچرخه سواری در لرستان درحال نهادینه شدن به صورت یک ورزش عمومی است.

پتانسیل ها وطبیعت بکر وکلا توپوگرافی این سرزمین کوهستانی لرستان را به عنوان ییک استان مستعدبرای توسعه این ورزش پویا ونشاط انگیز نشان می دهد.

بروجرد وازنا ودورود از شهرهای شمالی وشرقی این استان از قطب های دوچرخه سواری کشور محسوب می شوند آنچنانکه قهرمان ملی پوش زیادی به کشور معرفی کرده اند.

ولی ظاهرا این ورزش در حال توسعه به دیگر مناطق لرستان است آنچنانکه در جنوب این استان وشهرهای گرمسیری لرستان یعنی پلدختر این ورزش به همت جوانان این شهرکوهستانی در حال فرهنگ سازی وفعالیت های شبانه است.