درمان کمر درد :32 بهترین درمان خانگی کمر درد که بسیار موثر است


درمان کمر درد :32 بهترین درمان خانگی کمر درد که بسیار موثر است

راه های بسیار زیادی وجود دارند که به شما کمک می‌کنند از شر دردهای همیشگی و دایمی کمر خلاص شوید. در این نوشتار 32 بهترین راه درمان کمر درد با روش های موثر خانگی آشنا می‌شوید. خوراکی های مناسب برای درمان کمر درد 1. سیب‌زمینی درست شنیدید! سیب زمینی برای درمان خانگی کمر درد عالی است. چند سیب‌زمینی خام را رنده کنید...

راه های بسیار زیادی وجود دارند که به شما کمک می‌کنند از شر دردهای همیشگی و دایمی کمر خلاص شوید. در این نوشتار ۳۲ بهترین راه درمان کمر درد با روش های موثر خانگی آشنا می‌شوید.

درمان کمر درد :32 بهترین درمان خانگی کمر درد که بسیار موثر است

خوراکی های مناسب برای درمان کمر درد

۱. سیب‌زمینی

درست شنیدید! سیب زمینی برای درمان خانگی کمر درد عالی است. چند سیب‌زمینی خام را رنده کنید و آنها را در یک پارچه‌ی نازک قرار بدهید. از آن به عنوان یک ضماد روی کمرتان استفاده کنید. اجازه بدهید دست کم به مدت یک ساعت روی کمرتان بماند.

مطلب مرتبط:کمر درد: ۱۵ درمان کمردرد که بسیار موثر هستند

۲. برگ کلم

برگ‌های کلم برگ را داخل شیری که در حال جوشیدن است بریزید. آن‌قدر ترکیب را بجوشانید تا خمیر ژله مانندی تشکیل شود. خمیر را در یک پارچه‌ی تمیز بریزید و آن را روی قسمت آسیب‌دیده قرار بدهید. این ترکیب یکی از بهترین داروهای طبیعی برای درد کمر است.

۳. آبلیمو

آب یک لیمو را بگیرید و کمی نمک به آن اضافه کنید. خوب به هم بزنید. به منظور رهایی در درد کمر، آن را در فواصل زمانی منظم بنوشید.

۴. شیر

شیر منبع خوبی از کلسیم است. استخوان‌ها را تقویت می‌کند و خطر ابتلا به پوکی استخوان و درد کمر را به حداقل می‌رساند. یک قاشق غذاخوری عسل به مقداری شیر یا آب گرم اضافه کنید. ترکیب را بنوشید تا دردتان برطرف شود.

۵. جوی دو سر

برای درمان خانگی کمر درد جوی دو سر هم خوب است. کمی جو دو سر کامل را بپزید. آنها را با سرکه له کنید. سپس برای کاهش درد ترکیب را روی کمرتان استعمال کنید.

۶. ویتامین d را امتحان کنید

کمبود ویتامین d درد شما را بدتر خواهد کرد، پس مطمئن شوید که مقدار زیادی از آن را برای درمان کمر درد مصرف می‌کنید.

مطلب مرتبط: ۷ حرکت کششی برای رفع کمردرد در ۷ دقیقه

داروهای گیاهی برای درمان کمر درد

۷. گیاه بلسان‌الماء و بداغ جنگلی

مقادیر مساوی از تنتور گیاه بلسان الماء و بداغ جنگلی را با هم مخلوط کنید. این ترکیب را هر ۳ تا ۴ ساعت به مدت ۳ روز متوالی بخورید. ترکیب این دو گیاه درد را به طور قابل‌توجهی کاهش می‌دهد.

۸. هلیله‌ی سیاه

یک قطعه‌ی کوچک از هلیله‌ی سیاه را پس از صرف غذای‌تان میل کنید. این یکی از ساده‌ترین داروهای خانگی برای درمان کمر درد است.

۹. چای بابونه

استرس عضلات پشت را سفت می‌کند و در نتیجه، باعث بروز درد می‌شود. گفته می‌شود که بابونه به شدت استرس را از بین می‌برد و عضلات را آرام می‌کند. ۱ فنجان آب جوش بردارید و ۱ قاشق غذا خوری گل بابونه به آن اضافه کنید. اجازه بدهید به مدت ۱۲ تا ۱۵ دقیقه بماند تا دم بکشد. شما همچنین می‌توانید از چای کیسه‌ای بابونه استفاده کنید. ۱ تا ۳ فنجان از این چای را هر روز بنوشید.

مطلب مرتبط: پیشگیری از کمردرد شدید با ۱۳ تمرین عالی

۱۰. ریشه‌ی زنجبیل

ترکیبات ضد التهابی زنجبیل درد را کاهش می‌دهد. وقتی کمر درد دارید، چای زنجبیل بنوشید. ریشه‌ی تازه‌ی زنجبیل را برش بدهید این برش‌ها را در ۱ لیتر آب جوش بریزید. اجازه بدهید روی حرارت کم به مدت نیم ساعت دم بکشد. صبر کنید تا خنک شود و کمی عسل به آن اضافه کنید تا شیرین شود. این چای را دو بار در روز بنوشید.

۱۱. جوشانده‌ی برگ ریحان

مدت‌ها است که برگ ریحان مقدس به عنوان مرهمی برای شفای روح، بدن و ذهن استفاده می‌شود. یک فنجان آب بردارید و آن را بجوشانید. ۱۰ برگ ریحان به آن اضافه کنید. آن‌قدر ترکیب را بجوشانید تا تبدیل به شیره شود. زمانی که در حال جوشیدن است کمی نمک به آن اضافه کنید. این جوشانده را دو تا سه بار در روز مصرف کنید تا به سرعت از درد کمر خلاص شوید.

۱۲. گیاه پنجه‌ی شیطان

مطالعات پژوهشی نشان داده‌اند که یک دوز درمانی از این گیاه اهل افریقای جنوبی برای کوتاه مدت درد کمر را کاهش می‌دهد.

– توجه داشته باشید که افراد مبتلا به زخم روده یا معده و زنان باردار باید از مصرف این گیاه اجتناب کنند.

مطلب مرتبط: خارش‌چشم :علت‌ ها و راه‌ های درمان خارش‌چشم را بدانید

درمان های موثر خانگی برای درمان کمر درد

۱۳. درمان با استفاده از روغن

– ۴ قاشق غذاخوری روغن خردل، روغن کنجد یا روغن نارگیل بردارید. آن را روی حرارت کم قرار بدهید و ۷ تا ۱۰ حبه سیر را در آن تفت بدهید تا به رنگ قهوه‌ای روشن دربیایند. سپس، روغن را صاف کنید. کمی صبر کنید تا خنک شود. این روغن را روی کمرتان ماساژ دهید. از این درمان به طور منظم به مدت ۱۵ روز یا بیش‌تر استفاده کنید تا به نتایج موثری دست بیابید.

– ماساژ با روغن کرچک گرم نیز درد کمر را بهبود می‌دهد.

– روغن تربانتین و روغن نعناع گرم را با هم مخلوط کنید. برای تسکین سریع درد، این ترکیب را به آرامی در منطقه‌ی آسیب‌دیده مالش بدهید.

۱۴. درمان با استفاده از حرارت

پدهای گرم‌کننده یا پک‌های گرمایی را به مدت ۱۸ تا ۲۰ دقیقه روی کمرتان قرار بدهید. شما همچنین می‌توانید در یک وان آب داغ غوطه‌ور شوید یا یک دوش آب گرم بگیرید. برای رسیدن به بهترین نتیجه، نمک اپسوم به وان آب گرم اضافه کنید. این نمک جریان خون را به سمت منطقه‌ی آسیب‌دیده تحریک می‌کند و تکانه‌های عصبی را کم می‌کند و در نتیجه باعث کاهش درد می‌شود.

توجه داشته باشید که اگر باردار هستید، از حمام آب گرم به مدت طولانی پرهیز کنید. اگر درجه حرارت بدن شما برای مدت زمان طولانی بالاتر از ۱۰۰ درجه‌ی فارنهایت باقی بماند، ممکن است به سقط جنین یا نقش در هنگام تولد منجر شود. بنابراین، شما باید با یک دکتر قبل از استفاده از این درمان مشورت کنید.

۱۵. درمان کمر درد با استفاده از پک‌های سرد

استفاده از پک‌های سرد روند شفا را سرعت می‌بخشند. چند تکه یخ بردارید. آنها را در یک کیسه‌ی پلاستیکی قرار بدهید. کیسه را روی کمرتان بگذارید. این کیسه به عنوان یک داروی بی‌حس‌کننده عمل می‌کند و به سرعت دردتان را تسکین می‌دهد.

۱۶. کرم کپسایسین

کپسایسین ترکیبی است که در فلفل تند پیدا می‌شود و اثر ضد درد دارد. هنگامی که به صورت موضعی استفاده شود، انواع مختلفی از درد مزمن، از جمله کمر درد را کاهش می‌دهد. کرم کپسایسین را چهار بار در روز استعمال کنید. در ابتدا، کمی احساس سوزش یا گزش خواهید داشت، اما بعد، کمک‌تان می‌کند که از درد خلاص شوید.

۱۷. داروهایی که بدون نسخه‌ی پزشک به فروش می‌رسند.

شما می‌توانید ژل موضعی و کرم‌هایی مانند زوستریکس، بن‌گای و آسپرکریم را استفاده کنید. این محصولات شامل منتول، کافور، کپسایسین، اکالیپتوس و سالیسیلات هستند که درد پشت را تسکین می‌دهند. داروهای ضد درد مانند ناپروکسن و ایبوپروفن نیز به همان اندازه موثر هستند.

– توجه داشته باشید که توصیه می‌شود با داروساز یا پزشک‌تان قبل از مصرف هر گونه دارویی مشورت کنید.

۱۸. شیوه خوابیدن مناسب برای درمان کمر درد

زیاد بخوابید! مطمئن شدن از این که خواب شب خوبی دارید برای بسیاری از جنبه‌های یک سبک زندگی سالم مهم است، اما به رهایی از کمر درد نیز کمک خواهد کرد.

هر یک از این روش‌ها، به صورت جداگانه، می‌تواند برای خلاص شدن از درد کمر مفید باشند، اما وقتی با یکدیگر به کار می‌روند حتی می‌توانند مفیدتر هم باشند! ترکیبی از این درمان‌ها، حرکات کششی، و تغییرات سبک زندگی را برای کاهش درد به کار ببندید.

مطلب مرتبط: ۸ نکته درباره‌ی کفش مناسب برای پیشگیری از کمردرد

۱۹. مغزتان را به کار بگیرید.

مطالعات نشان داده‌اند که اجتماعی بودن، خوردن شکلات تلخ و گوش دادن به موسیقی مورد علاقه‌تان باعث آزاد شدن اندورفین می‌شود، هورمون‌هایی که سیگنال‌های درد را مسدود می‌کنند، افسردگی، استرس و اضطراب را کاهش می‌دهند، و در نتیجه درد پشت را کاهش می‌دهند. طب سوزنی، مدیتیشن (مراقبه)، تنفس عمیق، ماساژ درمانی و ورزش‌های هوازی برخی از دیگر روش‌ها برای تحریک تولید اندورفین هستند.

۲۰. به اندازه‌ی کافی بخوابید.

بی‌خوابی یا خواب ناکافی درد مزمن کمر را بدتر می‌کند. بنابراین، بسیار مهم است که خواب درست و کافی داشته باشید. اگر شما از اختلالات خواب رنج می‌برید، از تکنیک‌های آرامش استفاده کنید، غذاهای مناسبی مصرف کنید، و مصرف کافئین را قطع کنید.

۲۱. بلند شوید و حرکت کنید

در حالی که این‌ها پیشنهادات خوبی برای نحوه‌ی نشستن هستند، بهترین کار برای بهبود حالت شما و رهایی از درد آن است که بلند شوید و راه بروید. ستون فقرات شما برای آن ساخته شده است که در قالب حرکات نرم و سیال تحرک داشته باشد، بنابراین حرکت کردن در هنگام یک روز کاری به رهایی از درد کمک خواهد کرد. هر چند ساعت یک بار بلند شوید و به خودتان استراحت بدهید، کمرتان از این کار شما سپاسگزار خواهد بود!

مطلب مرتبط: درمان دردکمر و سیاتیک با توپ تنیس

۲۲. استفاده از کفش مناسب

کار راحت دیگر برای ایجاد تغییر در سبک زندگی‌تان انتخاب کفش است. روشن است که بعضی از کفش‌ها بیشتر از کفش‌های دیگر از پا محافظت می‌کنند، اما بعضی از آدم‌ها این واقعیت را نادیده می‌گیرند یا برای رفتن به سر کار انتخاب دیگری ندارند. اگر شما می‌توانید دست به تغییراتی بزنید، کتانی‌ها بهترین گزینه هستند! و اگر نمی‌توانید، اضافه کردن کفی کفش می‌تواند تغییر جشمگیری در کاهش سطح درد قسمت تحتانی کمرتان داشته باشد. درحالی که پوشیدن این کفش‌ها عالی هستند، اما بهترین چیز نیستند. پا برهنه راه رفتن به بهبود حالت بدن و تعادل آن کمک می‌کند، و روش فوق‌العاده‌ای برای رهایی از درد در پایان روز است.

اگر هنوز هم ایده‌ی دارو خوردن یا درمان‌های طبیعی برای رهایی از درد را دوست دارید، در اینجا چند ایده برای امتحان کردن وجود دارند! به یاد داشته باشید که مشورت کردن با پزشک‌تان پیش از خوردن این مکمل‌ها مهم و ضروری است.

۲۳. ارگونومی مناسب برای درمان کمر درد

صندلی‌های ارگونومیک از پشت شما بهتر مواظبت می‌کنند، و بعد از مدتی استفاده از آنها به رهایی‌تان از کمر درد کمک خواهند کرد. اگر یک شغل اداری دارید و بیشتر وقت روز را در حالت نشسته به سر می‌برید، استفاده از این صندلی‌ها ایده‌ی خوبی است.

۲۴. انتخاب حالت نشستن مناسب

متفاوت نشستن در صندلی‌تان نیز می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر حالت و وضعیت بدن شما و نحوه‌ی احساس‌تان داشته باشد. بعضی از چیزهایی که باید از آنها اجتناب کرد عبارتند از به جلو قوز کردن، و نشستن روی لبه‌ی صندلی. در عوض، سعی کنید راست بنشینید و از پشتی صندلی برای تکیه دادن استفاده کنید.

۲۵. استفاده از تشک راحت

مطمئن شوید تشکی راحت و در عین حال کمک‌کننده دارید. این تشک کمک خواهد کرد که ستون فقرات‌تان در هنگام خواب در وضعیت درستی قرار بگیرد.

مطلب مرتبط: درمان درد کمر و سیاتیک با توپ تنیس

حرکات ورزشی خانگی برای درمان کمر درد

۲۶. یوگا

برخی از حالت‌های یوگا مانند حرکت ملخ، حرکت جسد، حرکت گاوآهن، حرکت کبرا، و حرکت بالا بردن پا تسکین دهنده‌های درد بسیار سودمندی هستند.

۲۷. کشش عضلات همسترینگ به صورت تاق باز

برای درمان کمر درد در حالی که به پشت دراز کشیده‌اید، یکی از زانوهای‌تان را خم کنید و یک حوله‌ی لوله شده را دور پنجه پای‌تان بپیچید و دو سر آن را با دو دست‌تان بگیرید. بعد، پای‌تان را تا جایی راست کنید که کف آن رو به سقف اشاره کند. این وضعیت را به مدت ۳-۵ دقیقه حفظ کنید، و بعد آن را روی پای دیگرتان امتحان کنید. به این کار حرکت کششی عضلات همسترینگ به صورت تاق باز می‌گویند و این تمرین در حالی که نه تنها قسمت تحتانی کمرتان، بلکه دیگر قسمت‌های بدن‌تان را هم کش می‌آورد، می‌تواند بسیار مفید باشد!

۲۸. چرخش دو زانو

اگر طرفدار آن دسته از حرکات کششی هستید که زحمت و تلاش چندانی نیاز ندارند، این نرمش برای شما بی‌نظیر است! خیلی راحت روی پشت دراز بکشید، و هر دو زانوی تان را به یک سمت بچرخانید؛ شانه‌های‌تان باید محکم به زمین چسبیده باشد. این قسمت تحتانی کمر را کش می‌آورد، و حتی ممکن است در صورتی که روز پراسترسی را پشت سر گذاشته باشید به آرامش شما کمک کند. این حالت را به مدت دو دقیقه حفظ کنید و بعد به طرف دیگر بچرخید و حرکت را تکرار کنید.

در حالی که حرکات کششی راه بی‌نظیری برای رهایی از درد هستند، ورزش کردن می‌تواند یک قدم بیشتر به پیش برود و عضلات پشت‌تان را هم قوی‌تر کند. قوی کردن این عضلات به شما کمک خواهد کرد از ستون فقرات‌تان محافظت کنید و در دراز مدت بتوانید از درد خلاص شوید. به تجهیزات خاصی احتیاج نیست و چند مثال ذکر شده را به راحتی می‌توانید در خانه انجام دهید!

مطلب مرتبط: پیشگیری از کمردرد شدید با ۱۳ تمرین عالی

۲۹. کرانچ نیمه

کرانچ نیمه راهی بی‌نظیر برای تقویت عضلات پشت و شکم است. در حالی که روی کف اتاق دراز کشیده‌اید، زانوی‌تان را خم کنید و دستان‌تان را پشت سرتان قرار دهید. شانه‌های تان را از زمین جدا کنید، این وضعیت را حفظ کنید، و بعد به آرامی به عقب برشد؛ تنفس را فراموش نکنید! ۸-۱۲ بار این حرکت را تکرار کنید و برای حصول بهترین نتایج مطمئن شوید که به درستی آن را اجرا می‌کنید. همچنین، از دراز و نشست رفتن پرهیز کنید! بعضی از آدم‌ها این حرکت را به غلط انجام می‌دهند و از عضلات کفل‌شان استفاده می‌کنند. این حرکت فشار زیادی روی دیسک ستون فقرات‌تان می‌گذارد، که دقیقا نقطه‌ی مقابل کاری است که شما می‌خواهید انجام بدهید!

۳۰. پشت به دیوار نشستن

ورزش خانگی راحت دیگر که می‌توانید امتحان کنید پشت به دیوار نشستن است. به فاصله‌ی حدود ۳۰ سانتیمتر از دیوار بایستید، بعد به عقب متمایل شوید تا جایی که پشتتان صاف به دیوار بچسبد. به آرامی خودتان را به پایین سر بدهید، در حالی که پشت‌تان به دیوار تکیه دارد، تا جایی که زانوی‌تان به آرامی خم شود. این وضعیت را به مدت ۱۰ ثانیه یا بیشتر حفظ کنید، و آن را ۸-۱۲ بار تکرار کنید. هرچه بیشتر این حرکات ورزشی را انجام بدهید، پشت‌تان قوی‌تر خواهد شد!

روش دیگر برای خلاص شدن از دست کمر درد در بلند مدت این است که بعضی از جنبه‌های سبک زندگی‌تان را تغییر بدهید. یک راه آسان برای انجام این کار آن است که وضعیت نشستن و ایستادن خود را تصحیح کنید. به طور متوسط، امریکایی‌ها حدود ۱۳ ساعت در روز می‌نشینند، بنابراین چرا آن ۱۳ ساعت را برای رهایی از درد استفاده نکنیم؟ بهبود وضعیت بدنی‌تان ممکن است از آنچه فکرش را می‌کنید آسان تر باشد!

مطلب مرتبط: ۸ نکته درباره‌ی کفش مناسب برای پیشگیری از کمردرد

۳۱. بالش بین پاها

با دراز کشیدن به پهلو و قرار دادن یک بالش در بین پاها، فشار و تنش از قسمت تحتانی کمر شما برداشته می‌شود. ستون فقرات‌تان راست و در وضعیتی طبیعی قرار می‌گیرد که این امر خوابیدن را بسیار راحت‌تر می‌کند، و باعث می‌شود که در طول روز دردی احساس نکیند! اگر شما شخصی هستید که دوست دارد به پشت بخوابد، پس سعی کنید زیر زانوهای‌تان یک بالش قرار بدهید.

۳۲. تمرینات کششی برای درمان کمر درد

– به پشت دراز بکشید در حالی که دست‌هایتان تا حدودی دور از بد‌ن‌تان قرار دارد. پای خود را چسبیده به هم نگه دارید. با تمرکز بر منطقه‌ی کمرتان یک نفس عمیق بکشید. پاهای‌تان را به سمت راست ببرید. در همان زمان، سرتان را به سمت چپ بچرخانید. تنفس عمیق بکشید و این حالت را برای مدتی نگه دارید. دوباره به موقعیت اولیه برشد. حالا این کار را با طرف دیگر بد‌ن‌تان انجام بدهید. اگر احساس درد داشتید، بلافاصله تمرین را متوقف کنید. در غیر این صورت، به مدت ده دقیقه این حرکت را در هر طرف بدن‌تان انجام بدهید.

– نیمه دراز نشست، حرکت وال سیت، حرکت کششی همسترینگ و حرکت پل لگن نشسته برخی از تمرینات خوب برای کمر هستند.

– شما همچنین می‌توانید شنا را انتخاب کنید. این ورزش عضلات پشت و شکم‌تان را ورزیده می‌کند، و باعث می‌شود کم‌تر در معرض فشار باشند. در حالی که شما شنا می‌نید، شناور بودن میزان فشار روی بدن را کم می‌کند، و از این رو، درد را کاهش می‌دهد.

– توجه داشته باشید که اگر کمر درد به علت اسپاسم ایجاد شده باشد، نباید تمرینات کششی انجام بدهید.

برای اطلاع از دیگر روش های درمان خانگی برای انواع بیماری ها و ناراحتی ها اینجا کلیک کنید.

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده

منبع: homeremedyshop

درمان کمر درد :۳۲ بهترین درمان خانگی کمر درد که بسیار موثر است

درمان کمر درد

(مشاهده ۳ نفر, فقط امروز)
هرگونه نشر ، بازتولید یا بازنشر تمام یا بخشی از محتوای سایت بازده بدون کسب مجوز، غیرقانونی است و تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.
راحت و سریع با زدن دکمه + انتشار بده

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی