ناگفته های تاریخ معاصر 7 تیر در تئاتر شهر روی صحنه می رود


کامران شهلایی نویسنده و کارگردان تئاتر قرار است از 7 تیرماه ساعت 20:30 نمایش "هفت روز از تیرماه" را با کارگردانی مشترک محمد لارتی در تالار سایه مجموعه تئاترشهر به روی صحنه آورد.

به گزارش صدای ایران کامران شهلایی نویسنده و کارگردان تئاتر قرار است از 7 تیرماه ساعت 20:30 نمایش "هفت روز از تیرماه" را با کارگردانی مشترک محمد لارتی در تالار سایه مجموعه تئاترشهر به روی صحنه آورد. این دو کارگردان سال گذشته نیز نمایش کمدی "دوران خوش بازنشستگی" نوشته کامران شهلایی که نمایشنامه برگزیده جایزه ادبیات نمایشی ایران در سال 1391 و نمایشنامه برتر مسابقه نمایشنامه‌نویسی جشنواره تئاتر فجر در سال 1389 بود را به صورت مشترک در تالار استاد انتظامی خانه هنرمندان اجرا کردند.

شهلایی در گفت‌و‌گو با هنرآنلاین درباره موضوع این نمایشنامه، گفت: این نمایشنامه بررسی هفت روز ابتدایی تیرماه 1360 است که روزهایی تعیین‌کننده، بحرانی، پر از تردد و ناامنی بوده و برای نخستین بار نگاه تازه‌ای به ماجرای هفتم تیر داشته است.

این نویسنده و کارگردان جوان در ادامه صحبت‌هایش توضیح داد: این نمایش به صورت ساده روایت می‌شود و به صورت کامل مستند است و حتی صحنه‌ای غیر مستند در آن وجود ندارد. تمام تلاش خود را کرده‌ام تا آن را به صورت روایتی مستند که ناگفته‌ای از تاریخ معاصر است ارائه کنم.

او با بیان این موضوع که در نگارش این نمایشنامه نسبت به دیگر آثارم بیشتر متحمل زحمت شده‌ام، عنوان کرد: از نتیجه کار بسیار راضی و خوشحالم. امیدوارم که مخاطبان با تماشای این نمایش اطلاعات بیشتری نسبت به تاریخ ناگفته معاصر پیدا کنند و به دنبال آن بروند، چرا که بسیار جذاب و دردناک است.

بازیگران نمایش "هفت روز از تیر ماه" رامین سیار دشتی، فرزین محدث، مژگان خالقی، فرهاد تفرشی، احمد جعفری، هدیه رضایی و مرضیه بدرقه هستند.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: طراح صحنه: سعید حسنلو، موسیقی: علی سینا رضانیا، طراح نور: شاهین رحمان علی، مجری طرح: علی نصر، دستیار کارگردان : فرشید شایسته و روابط عمومی الهه حاجی زاده.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تئاتر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همسر علی ضیا را می شناسید ؟! / حدس بزنید کیست ! + بیوگرافی و عکس عاشقانه!