مهرعلیزاده: ورزش زورخانه ای را طی 12 سال به 84 کشور دنیا شناسانده ایم


به گزارش خبرنگار صدای ایران، صبح امروز محسن مهرعلیزاده، رییس فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای در نشست خبری دومین دوره مسابقات قهرمانی جهان ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی گفت: فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای از سال 1383 با حضور...

به گزارش خبرنگار صدای ایران، صبح امروز محسن مهرعلیزاده، رییس فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای در نشست خبری دومین دوره مسابقات قهرمانی جهان ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی گفت: فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای از سال 1383 با حضور 23 کشور فعالیت را خود را به طور رسمی آغاز کرده است.

مهرعلیزاده: ورزش زورخانه ای را طی 12 سال به 84 کشور دنیا شناسانده ایم

مهرعلیزاده در ابتدا به توصیف ورزش های زورخانه ای پرداخت وگفت: فدراسیون فعالیت خود را هدف توسعه فرهنگ ایرانی - اسلامی موجود در ورزش های زورخانه آغاز کرده است که این یک اقدام فرهنگی است.
وی افزود ورزش های زورخانه ای بیشتر به ساختن روح انسان کمک می کند و جمهوری اسلامی ایران این ورزش را به سایر جوامع دنیا هدیه کرده است.

در ادامه رییس فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای طی گزارشی از عملکرد فدراسیون مذکور طی سال های گذشته خاطر نشان کرد: این فدراسیون طی 12 سال فعالیت توانسته تا این رشته را به 84 کشور بشناساند و هم چنین ورزش های زورخانه ای که در داخل کشور نیز به دست فراموشی سپرده شده بود احیا کند.

وی سپس به برگزاری دومین دور مسابقات قهرمانی جهان ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی پرداخت و در این باره گفت: اولین دور این مسابقات 8 سال پیش در بوسان کره با حضور 18 کشور برگزار شد.
در این دوره از مسابقات که در اندونزی برگزار خواهد شد 40 تیم حضور خواهند داشت که می توان به کشور هایی نظیر فرانسه، پرتغال، هند، آرژانتین،اروگوئه، الجزیره، ساحل عاج و ... اشاره کرد.
تیم ایران نیز با 10 نفر در این دوره شرکت خواهد کرد.

مهرعلیزاده: ورزش زورخانه ای را طی 12 سال به 84 کشور دنیا شناسانده ایم

مهرعلیزاده درپاسخ به سوالی مبنی بر زمان بندی و هدف گذاری فدراسیون برای حضور در المپیک گفت: نمی توان زمان دقیقی را برای تحقق این مهم معین کرد. برای دستیابی به این هدف باید مولفه هایی نظیر برگزاری مسابقات و توسعه این ورزش در سایر کشور ها رعایت کرد، کمااینکه باید برای حضور در المپیک از لابی قدرتمند سیاسی نیز برخوردار باشیم.
همانطور که می دانید ورزشی نظیر کاراته هنوز در المپیک حاضر نشده است و ما هم مانند سایر رشته ها راه سختی در پیش داریم.

رئیس فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای در پاسخ به این سؤال که با اعلام اتحادیه جهانی کشتی و کمیته ملی المپیک قرار بر این شده است که مسئولیت کشتی پهلوانی به فدراسیون کشتی سپرده شود، اما فدراسیون بین‌المللی زورخانه‌ای نیز مدعی این رشته است و آیا این دوگانگی مدیریت در کنار تأسیس فدراسیون جهانی کشتی پهلوانی باعث لطمه خوردن به این رشته برای رسیدن به المپیک نمی‌شود، گفت: کشتی پهلوانی را رشته‌ای برآمده از ورزش زورخانه‌ای می‌دانیم و به‌نوعی ورزش زورخانه‌ای را مقدمه‌ای برای تمرین کشتی پهلوانی می‌دانیم. خوشبختانه هر دو فدراسیون داخلی ما فعال هستند و فدراسیون کشتی هم در جهت تقویت فدراسیون ملی زورخانه‌ای گام برمی‌دارد.

مهرعلیزاده: ورزش زورخانه ای را طی 12 سال به 84 کشور دنیا شناسانده ایم

وی ادامه داد: فدراسیون جهانی هم در جهت توسعه ورزش زورخانه‌ای در سراسر جهان فعالیت می‌کند و این موضوع مغایرتی با یکدیگر ندارد. این رشته، رشته‌ای است که ایران امتیاز آن را دارد،‌اما نمی‌دانم ریشه تأسیس فدراسیون جهانی کشتی پهلوانی چه بوده است، اگر هدف کمک باشد استقبال می‌کنیم اما اگر تداخلی باشد، کار را جدا خواهیم کرد.

مهرعلیزاده تصریح کرد: نباید اجازه دهیم کشتی پهلوانی را مانند رشته‌های دیگر از دست ایران خارج کنند، در سال 2007 که فدراسیون بین‌المللی در سوئیس به ثبت رساندیم در اساسنامه آن ذکر شد که رئیس و مدیر فنی آن باید ایرانی باشند، صرف داشتن کلمه کشتی، نمی‌توان این رشته را از آن خود کرد. سال‌ها قبل مارتینتی رئیس وقت فیلا این پیشنهاد را داد تا ذیل فدراسیون جهانی کشتی کار کنیم که قبول نکردیم؛ چراکه اعتقاد داریم سابقه ما بیش‌تر از آنها است، از طرفی در شأن کشتی پهلوانی نیست که در کنار بیش از 60 کشتی سنتی، فرعی و کوچه‌بازاری دیگر در صف تابعین اتحادیه جهانی قرار گیرد و این موضوع برای ما خفت است.


وی در رابطه با درآمد زایی فدراسیون گفت: فدراسیون 70 درضد هزینه های خود را از طریق کمک های مردمی و 30 درصد آن را توسط دولت تامین می کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشتی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته